Jag har spellett en kampanj i D&D 5 genom DnD Beyond och gratisprogrammet Above VTT under snart ett år och har börjat fundera på vilka andra system och plattformar som finns om man skulle vilja köra något annat rollspel på distans. Det jag gillar med DnD Beyond är dels att jag som spelledare kan dela digitalt material som jag äger och dels deras rollformulär och karaktärsskapare. Above VTT gillar jag för att det är gratis och funkar ihop med DnD Beyond.
Jag är medveten om att man kan spela genom Meet, Zoom och andra digitala mötesprogram, och något av dem lär jag ändå använda för själva dialogen med gruppen, men det verkar också ha kommit fler och fler hjälpmedel som hanterar andra aspekter av spelandet. Vad har ni för tips och erfarenheter?
Jag är medveten om att man kan spela genom Meet, Zoom och andra digitala mötesprogram, och något av dem lär jag ändå använda för själva dialogen med gruppen, men det verkar också ha kommit fler och fler hjälpmedel som hanterar andra aspekter av spelandet. Vad har ni för tips och erfarenheter?