NYHET Year Zero - The Movie

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,339
Vilket är skittråkigt, att vi även denna gång kommer få en film baserat på ett spel/rollspel som är skräp :(
Ja, det är väl bara Mutant Chronicles-filmen som varit bra vad jag vet. Finns det någon annan av samma kaliber?
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
502
Action rätt igenom ser det ut som. Hade inte skadat om det vore lite mer low-tech och inspererat mer av rollspelen än av dataspelet. Hade ju inte varit fel att se lite rubbitar mm. Men kommer ses ovasett, har trots allt lyckats se Mutant Chronicles 4-5 gånger.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,536
Mutant chronicles filmen om vi talar om den ifrån 2008 med Ron Perlman skall brännas i Mount Dooms eldar så inte ytterligare generationer skall behöva genomlida skiten
Den är så dålig alltså?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
Den är så dålig alltså?
Min ryggradsreaktion när någon säger att något är skitdåligt är alltid att säga emot och hävda att vad det nu än är i själva verket är ganska okej, eller inte så illa. Eller rentav "bra", om jag känner att jag kan motivera det. Det finns så mycket astöntig negativitet och hat inom nördhobbies så jag känner att det behövs lite positivitet.

Men Mutant Chroniclesfilmen är faktiskt så dålig. Jag mindes den som bättre, men gjorde sedan misstaget att se om den tidigare i år. När jag läste Dängrots kommentar så var min första reaktion som vanligt att säga emot och vara lite positiv, för mitt minne hade redan börjat spela mig spratt. Turligt nog kunde jag hitta den där recensionen…

Så nej. Den är skitdålig. En av väldigt få ettor jag satt inom Filmklubben.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
502
Mutant Chroniclesfilmen har faktiskt delar som är intressanta och hyfsade men de är rätt få och som helhet är den tyvärr en dålig b-film. Till viss del har nästan bfilmer som Ghosts of Mars och The Priest lika mycket med Mutant Chronicles att göra som filmen MC. Finns dock en "Mutantfilm" till som ej nämnts i tråden
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,339
Jag tycker ni överdriver. De flesta filmer är rätt dåliga. Jag vet inte om Mutant Chronicles är så mycket sämre än något annat, ärligt talat.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Det beror nog på vilka filmer man tittar på. Jag skulle säga att Mutant Chronicles är bland de tio sämsta filmer jag nånsin sett. Och då har jag ändå sett en del Ed Wood och delar av Manos: Hands of Fate.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,027
Mutant Cronicles var inte bra som helhet, men den hade en del bra scener och såväl foto som scenografi är helt ok, så en etta hade jag inte satt. Den är i mitt tycke inte sämre än hela den skitflod av amerikansk action som sköljer ut från helvetshålet ... eh Hollywood. En stark 2:a.

Jag gillade M:UA the movie, men den är inte riktigt på samma nivå avseende budget etc, så det är lite olika ligor. Men den hade en charm som saknas i Mutant C-filmen. Och så hade den Freddie Wadling. Bara det är värt ett extra bra betyg!

Andra filmer baserade på rollspel vet jag inte om jag sett. Kommer dock givetvis se den tråden handlar om, men förväntar mig inte mycket egentligen.
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,814
Trailern såg tyvärr riktigt dassig ut. Tror inte det blir nån höjdare :/
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,248
Någon som har koll på hur det går med det här projektet? Jag har inte hört något sedan trailern kom för över ett år sedan.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,667
Location
Eslöv
Någon som har koll på hur det går med det här projektet? Jag har inte hört något sedan trailern kom för över ett år sedan.
Mycket lite har hänt. Projektet har inte ens anställt en writer än.

Från regissörens egna hemsida.

 
Top