NYHET Year Zero - The Movie

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
En smula mer high-tech än mutant brukar vara... men det är helt i min smak =) Jäkligt coolt!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Cyberpunk? I min postapokalyps? Det är sannolikare än du tror.


Med det sagt: WOHOO! Kommer bli fett!
 
Last edited:

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Coolt! Lite tveksam till cyberpunken dock. Varför hitta eden om du redan lever i den? :LOL:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Coolt! Lite tveksam till cyberpunken dock. Varför hitta eden om du redan lever i den? :LOL:
Gräset är alltid grönare på andra sidan. Och matreplikatorerna producerar alltid godare mat =)

Det känns väldigt mutant 2.
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Utifrån trailern känns det mer som action än story, men oavsett är det kul.

Hade mycket hellre velat se TV-serien "Undergångens arvtagare" om vi nu pratar Mutant.

(...och förövrigt är jag säker på att Konfluxsviten hade gjort sig otroligt mycket bättre än Game of Thrones som TV-serie.)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Nu får jag vara en hater men jag gissar på att det här blir en film som får ungefär 4.3 på IMDB och 23% på Rotten tomatoes. Det ser inte bra ut, animationskvalitén är snäppet under ansiktsanimationen när karaktärer pratar i fallout 3. Regissören verkar dessutom rädd för att kameran ska vara still. Den verkar även helt ha missförstått sin setting - en massa neon-ljus och cyberpunk känns off jämfört med hur världen presenteras i spelet.

Vilket är skittråkigt, att vi även denna gång kommer få en film baserat på ett spel/rollspel som är skräp :(
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
(...och förövrigt är jag säker på att Konfluxsviten hade gjort sig otroligt mycket bättre än Game of Thrones som TV-serie.)
För att spara pengar i animationsbudgeten så undvek man att använda Stark-familjens direwolves så mycket som möjligt. Den ekonomiansvarige som får CGI-budgeten för Konfluxsviten lagd i knäet hade börjat gråta!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
För att spara pengar i animationsbudgeten så undvek man att använda Stark-familjens direwolves så mycket som möjligt. Den ekonomiansvarige som får CGI-budgeten för Konfluxsviten lagd i knäet hade börjat gråta!
Nu är jag iofs främst inte ute efter några effekter. Berättelsen i Konfluxsviten är bara så otroligt mycket bättre.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Mmmmm, den hade suttit fint. Nästa svenska Nerflix-satsning 😉?
Ja, det finns ju en finfin kortfilm att ha som pilot. Jag hade gärna sett en antologi-serie baserad på syltan de sitter på i ramhistorien. Varje avsnitt är det en ny besökare som berättar sin livshistoria och visar ett nytt hörn av Pyri.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Trailern känns lite som att Michael Bay skulle regissera Blade Runner.
Mja, finns det något Bay kan så är det specialeffekter och explosioner och sånt. Det tyckte jag inte riktigt att jag såg i den här trailern.

Fina miljöer. Är det samma assets som i tv-spelet tro?


EDIT: Jag kom på vad karaktärerna påminde mig om! Skumma svenskproducerade multimediaspel från 90-talet!
 
Top