Varulv [WY25] Runda 5

Har @Brynolf berättat hur han prickade xenomorfen?

I min värld så diskuterades det i 400 poster att det var omöjligt att döda X och därmed för något av lagen att vinna. Och så går du bara och prickar honom direkt.

Har @Brynolf berättat hur han prickade xenomorfen?

I min värld så diskuterades det i 400 poster att det var omöjligt att döda X och därmed för något av lagen att vinna. Och så går du bara och prickar honom direkt.
Det var ju några som redan misstänkte att Impe var Xeno. Jag fattade aldrig varför. Jag bara langade vidare i bokstavsordning. Egentligen var Häger nästa i ordningen, men honon hoppade jag över för han var ju siare och därmed GRÖN och omöjlig älg.

Impetigos första inlägg var 100 % xenomorf.
Tycker du? Jag kollade upp det inlägget nu, och förvånades av hur lika hans tidiga tankar var sånt som jag själv tänkte, fast långt senare.

Edit: Och inte bara jag förresten, det där att låta båda Siarna leva var det ju fler som tycktr var smart, vill jag minnas 🤪

Last edited:
Såhär:
1. Förskrivet inlägg
2. Samma analys som vi hade gjort i ulvtråden innan spel
3. Spelar ner hotet från xenon ("xenomorfen är att betrakta som en bybo")

Det var uppenbart att Impetigo hade suttit och funderat "hur ska jag vinna det här?"

(Jag passar på att säga att det var uppenbart såhär i efterhand)

Hur mycket gick diskussionen i ulvchatten vid siarclaimet om VEM som skulle claima? Var alla aktiva i chatten där, när det började närma sig att ni kanske inte skulle claima först om ni inte gjorde det NU?

Hur mycket gick diskussionen i ulvchatten vid siarclaimet om VEM som skulle claima? Var alla aktiva i chatten där, när det började närma sig att ni kanske inte skulle claima först om ni inte gjorde det NU?

Vi diskuterade igenom det innan spelstart. Vår analys var att det var nödvändigt att claima. Att det blev Häger var nog mest för att jag inte kände att jag hade tillräckligt med cool för att ta det.

Vi diskuterade igenom det innan spelstart. Vår analys var att det var nödvändigt att claima. Att det blev Häger var nog mest för att jag inte kände att jag hade tillräckligt med cool för att ta det.
Jag tror Isac hade kommit undan hårt till exempel,,,,
Hade någon av oss trott att han skulle falskclaima?
Jag hade nog snarare trott att Sidd var falskisen där senare...... Även om ordningen var tvärtom, så hade jag varit tveksam

Jag tror Isac hade kommit undan hårt till exempel,,,,
Hade någon av oss trott att han skulle falskclaima?
Jag hade nog snarare trott att Sidd var falskisen där senare...... Även om ordningen var tvärtom, så hade jag varit tveksam

Jo absolut. Samtidigt tänkte vi att vi ville spara Isaac och BB7 som smygulvar.

Som jag sagt... för mig kändes hägerns claim där stressat... Diskussionen pågick OM att outa...men den hade inte gått så långt när hjan slängde ut sitt..... och när sidd sen claimade myyyycket senare...så var det det lite för snabba claimet där av hägern som fick mig att ana oråd... Jag trodde som sagt att ni i det läget kanske var en inaktiv ulvchatt pga jobb....och att hägern kände att han var tvungen att klliva fram och ta den. Mitt testamente var förutom hägern till store delar baserat på vilka som var mindre aktiva ,mellan hägerns ochj sidds claim... Som av en slupm blev det reultatet 3 av 4 (INK HÄGERN) :p

Jo, men även om slutsatsen är rätt så är vägen dit inte det. Vi hade bestämt innan spelet startade att Häger skulle fejkclaima.

Back