Varulv [WY25] Runda 3

fjodorsenuba

Krigarpoet

Ut med Vimes den lögnaktige androiden i luftslussen vrålar hela besättningen. Alla sjunger den klassiska julsången "Nu är det jul igen" men byter ut jul mot kul!
Vimes kämpar emot men med er gemensamma kraft lyckas ni slänga in Vimes i luftslussen och skjuta ut honom i rymden. Vimes hinner få ur sig ett "Det är fullt av stjärnor" innan ni trycker på knappen och kroppen slungas ut.

Högtalarsystemet sprakar till och ni känner hur skeppet kränger till. Musiken byts temporärt ut mot ett automatiskt inspelat meddelande från ledningen.

Hej alla värdefulla medarbetare ombord på vår årliga julkryssning!
Det är med stor glädje och en känsla av… särskild förväntan som vi i ledningsgruppen för Weyland-Yutani samlat er här idag för att fira denna underbara högtid. Julen är en tid för gemenskap, för att dela glädje, och för att minnas vad som verkligen betyder något – lojalitet, hängivenhet och… att alltid leverera resultat.

När vi nu seglar fram genom mörkret, omgivna av den tomma rymden och julens ljus, vill vi påminna er om att ni alla är en oumbärlig del av vår stora familj. Precis som i ett traditionell svensk julbord, där varje rätt har sin plats – sill, köttbullar, julskinka – så har också var och en av er en unikt avgörande roll i vårt gemensamma framgångsrecept. Och precis som en julskinka måste tillagas med omsorg och precision, så förväntar vi oss att ni alla mognar och utvecklas på rätt sätt under den kommande tiden. Vi vet att det ibland kan kännas som att ni bär på en tung börda – lite som att bära julgranen hem genom snön. Men kom ihåg: det är först när granen är på plats och prydligt dekorerad som den verkliga magin sker. Och vi litar på att ni, precis som granen, står stadigt och inte tappar någonting på vägen.

Julen är också en tid för att reflektera över det gångna året. Vi har uppnått så mycket tillsammans – nya marknader, nya produkter, och… nya möjligheter. Och precis som tomten ser allt, så ser även vi allt. Vi vet vem som varit snäll och vem som… behöver arbeta lite hårdare för att hamna på den rätta listan.
När vi nu njuter av glöggen och pepparkakorna, vill vi uppmuntra er att tänka på framtiden. En framtid där vi fortsätter att växa, att innovera, och att hålla oss förenade i våra gemensamma mål. För som vi alla vet: den som inte är med oss, är mot oss. Det skulle vara så synd om någon hamnade på fel sida..
Och kom ihåg: på Weyland-Yutani är det inte bara julen som kommer varje år – det gör också våra förväntningar.

Så låt oss höja våra glas – för er, för oss, och för ett nytt år fyllt av framgång, samarbete och… oförglömliga upplevelser. Skål!

Hägerstrand - android
Impetigo - xenomorph
@Vimes - android (spela en bra julsång från youtube för de kvarvarande)

Runda 3 avslutas 18/12 kl 20:30

Länk: https://werewolf.florin.nu/86666

Whats with this dröja med nattmordsresultatet? Eller försökte ulvarna mörda Sidd trots att väktaren finns kvar?

Whats with this dröja med nattmordsresultatet? Eller försökte ulvarna mörda Sidd trots att väktaren finns kvar?
Samma hände förvisso förra rundan. Då kom beskedet om Strahd senare i spel. Vi får vänta och se helt enkelt. Men nog alltid skapar det lite pirr.

Vet ni, Fjodde skrev så här:
Mitt i firandet så märker ni hur @StradhLestat också saknas...

Och om jag lärt mig något från all filmteori jag läst så är det att när folk "dör" off screen så är de inte döda, utan dyker upp i en nyckelscen och räddar dagen. Så vi kan fortsätta spela med den trygga vetskapen att stratten faktiskt inte är nattmördad, han väntar bara på att göra en entré.

För kännedom så hittade hackern Sidd i datasystemet första natten att Octa är grön resenär.

Behövde kolla upp denne som backade upp mig totalt vilket jag såg som sus!
Skriver du det här som förtydligande ifall folk missade det förra rundan? Eller va? Jag är lite trött och trög just nu, så oerhört lätt förvirrad.

Ingen vits att sitta å trycka på infon.
Jag har 2 nya Sianden under västen.
Båda gröna resenärer.

Finns det nån självklar anledning med att hålla på den infon eller ska jag spilla bönorna direkt?😇

Back