Varulv [WY25] Runda 2

Så här skrev jag i post #357:

Jag tror att våra androider är Hägerstrand, Anthrox, Impetigo och Vimes just nu.

…och där var i alla fall två skummisar med. Så jag fortsätter nog där.

Jag tycker att Anthrox spelat aggressivt och konstigt. Han ville inte rösta ut Hägerstrand. så honom vill jag inte släppa.

Vimes röstflytt verkar märklig, men jag kan ha förståelse för hur man tvekar.

Big Mama är också konstig, framåtillbaka-spel och tveksam röst i R1.

Och så till sist har vi Sysp som jag alltid blir misstänksam mot. Han spelar i mina ögon lite för bra. Sedan för han resonemang som är i linje med Anthrox plan. Det är kanske inte så ulvigt, men knappast heller ett ställningstagande för Sidd.

Jag tycker att Sysps inlägg R1 #393 är mysko. Men jag tycker också att det är smygulvsvarning på att inte skriva något mellan inlägg 115 till 300-månting. Sysp borde vi titta närmare på.

@Sysp vi har ju ältat det här några gånger nu men för byn vore det jättebra att veta hur många som är androider?

Hur många ulvar har vi i spel tror du?

🙂

Här kommer en spya tankar från morgonens genomgång av rösterna:

Vu får ju anta att ulvarna ville få Sidd utröstad, så de som vände sig emot Häger tidigt efter Sidds siarclaim får en stor grönpoäng.

Octa
Basse
Isaac

Vill inte hänga någon siare alls:
Anth
Vimes
Sysp
BM

Hm, rätt fegt ulvlir att ingen aktivt tog ställning mot Sidd. Ska man ha ut den riktige siaren så måste man ju skapa ett drev. Men de räknade kanske med att byn skulle rada upp sig i två prydliga led på egen hand.

När Häger fått fyra röster och Sidd inte en enda så röstar Vimes på Häger.

Sysp kommer in vid 5-0 till Häger och röstar på Rasmus.

Anth är den förste som lägger sig på Sidd. 5-1.

Impe tror Häger är ulv, men röstar på Anth. Oklart hur vi ska tolka Älgens spel dock...

BB tycker Sidd är skummare än Häger, men röstar på Rasmus.

Basse vill plötsligt inte hänga Häger och hoppar till Anth-drevet som börjar ta fart. 3 röster på Anth, 5 på Häger.

Anth byter till Rasmus, som nu har 3 röster.

Sysp hopar till Anth. H5 - A4 - R2

Rasmus håller sig utanför dreven med en röst på Vimes.

Vimes röstar Rasmus H4 - A4 - R3 Nu är det spenande!

Rasmus röstar Häger H5-A4-R3

Vimes och Anth agiterar för att folk ska hänga Rasmus

BM röstar Anth H5-A5-R3 (men egentligen är hennes röst ogiltig)

Vimes spajpar Häger

-------------

JAHA, så vad kan vi säga om det här då?

Octa, Basse och Isaac får gröna pepparkakor för att ha hoppat på Häger tidigt.

Vimes, Anth, Sysp, BM, BB kämpar för att inte hänga någon siare, särskilt inte Häger.

Jag tror ulvarna finns i den skocken.

Röst: @BiobunkerVII Du luktar plast!

Jag gissar på att vi har fyra androider i spel. Men kanske till och med fem?

För hur rimligt är det för ulvfraktionen att vinna om de bara är fyra:

10 bybor
1 Xenomorph
4 androider

…då skulle ju androiderna kunna bli dödade på två rundor — game over för dem och vinst till Xenomorfen efter bara två rundor.

Känns inte tillräckligt balanserat tycker jag.

Sedan stärker det det vågade draget att offra Hägerstrand.

Elefanten i rummet:

Det var oerhört konstigt av mig byta från Hägerstrand till Anthrox. Mycket ulvpoäng. 😔

Så, jag vill bara förklara mig för vad det kan vara värt:

Förra spelet gjorde jag en idiotisk dramatisk sorti genom att sabba @BiobunkerVII s spel. (Sorry igen!) Betedde mig som en barnrumpa. Drevade också en helt oskyldig Hägerstrand, bybosiare, to infinity. 😵‍💫

Det ledde till att Hägern betedde dig som en barnrumpa han med som också hoppade av spelet. 😖

Vi pratade om det där och nu är allt bra, men jag kunde liksom inte med att rösta ut en ev. bybosiare igen. Därav mitt drag.

Ni behöver inte tro på det här, men jag vill ge en förklaring.

Elefanten i rummet:

Det var oerhört konstigt av mig byta från Hägerstrand till Anthrox. Mycket ulvpoäng. 😔

Så, jag vill bara förklara mig för vad det kan vara värt:

Förra spelet gjorde jag en idiotisk dramatisk sorti genom att sabba @BiobunkerVII s spel. (Sorry igen!) Betedde mig som en barnrumpa. Drevade också en helt oskyldig Hägerstrand, bybosiare, to infinity. 😵‍💫

Det ledde till att Hägern betedde dig som en barnrumpa han med som också hoppade av spelet. 😖

Vi pratade om det där och nu är allt bra, men jag kunde liksom inte med att rösta ut en ev. bybosiare igen. Därav mitt drag.

Ni behöver inte tro på det här, men jag vill ge en förklaring.
Ja, osnyggt. Men samtidigt tycker jag ju att du om du vore ulv inte borde ha hoppat på Häger ALLS på det där tidiga stadiet. Så jag tycker du får en liten grön kaka, medan Isac och Octa får stora.

Rödgrön lista (jag tiltade ju ner mig själv i fel kaninhål i R1 så många av mina värderingar från den rundan har ställts på ända):

Bekräftat grön:
Brynolf
Sidd

Troligt grön:
Octagonal
Sömniga Isaac

Eventuellt grön:
RasmusL

Tvekorange:
Big Mama
BiobunkerVII

Starkt orangeröda:
Sysp
Vimes

Most likely röda:
Khan
Basenanji

Cool, kan du förklara de här tu? Övriga listan håller jag med om.
Jag köper inte Basses förklaringar på sitt spel och tycker röstflytten från Häger är supersuspekt (och den enda som la sig tidigt på ulv för att sen flytta, vilket känns som ett typiskt ulvdrag). Jag tror ulvarna räknade med mer drag från bybor mot det andra siarclaimet men fick aldrig upp någon gas med det, så de behövde en alternativ plan. Khans röst på mig tycker jag är helt omotiverad och kan bara se på den som en alternativ out för ulvarna att ta vägen någonstans (men det är kanske en god portion bias involverad eftersom det är mig själv det handlar om, och jag vet ju att jag är grön), och det är ju den (samt en röst från xenon) som gav mig som ett legit alternativ för drev.

Jag köper inte Basses förklaringar på sitt spel och tycker röstflytten från Häger är supersuspekt (och den enda som la sig tidigt på ulv för att sen flytta, vilket känns som ett typiskt ulvdrag). Jag tror ulvarna räknade med mer drag från bybor mot det andra siarclaimet men fick aldrig upp någon gas med det, så de behövde en alternativ plan. Khans röst på mig tycker jag är helt omotiverad och kan bara se på den som en alternativ out för ulvarna att ta vägen någonstans (men det är kanske en god portion bias involverad eftersom det är mig själv det handlar om, och jag vet ju att jag är grön), och det är ju den (samt en röst från xenon) som gav mig som ett legit alternativ för drev.
Khan la sin röst på dig innan Sidd motclaimade siare, så tycker inte den säger så mycket om något.

Att han sen inte ville flytta sin röst är visserligen skumt, ävdn om han tyckte Höger var något rödare än Sidd. Han sällar sig till den rödare skaran ihop med er andra som inte ville hänga siare. Missade honom i min genomgång eftersom hans röst var äldre än Sidds claim.

Jag köper inte Basses förklaringar på sitt spel och tycker röstflytten från Häger är supersuspekt (och den enda som la sig tidigt på ulv för att sen flytta, vilket känns som ett typiskt ulvdrag)
Är det ett typiskt ulvdrag då? Ulvarna fattade förstås att de låg pyrt till om byn fick veva loss med dubbelsiare och permaväktare. Så ett fejkclaim vore ju helt rimligt. Och då måste prio ett vara att få ut den riktige siaren. Alltså INTE att lägga sig på polaren det första man gör.

Visstvisst, plausible deniability och sånt där...

Såhär: ulvarnas plan vr ju uppenbart en siargambit - de ville att vi skulle rösta ut den riktiga siaren. Eftersom Sidd-drevet aldrig blev något lär de ha omgrupperat sig under andra halvan av rundan. Jag tror att en intressant punkt att kolla på är hur röstutvecklingen såg ut efter att det var uppenbart att Sidd inte skulle åka ut.
Instämmer. Det känns som den rimligaste tolkningen. Mitt hopp är att vår väktare pekar på Sidd och tar det piano i övrigt.

@Anthrox - jag skulle också gärna vilja ha lite mer info om mig.

@Brynolf - rimlig invändning. Jag är av åsikten att magkänslan är starkast i första ronden. Därav att jag höll kvar. Jag var för villrådig när det började spåra fort mot slutet för att ta ett beslut. Jag är fortfarande inte helt säker på att Anthrox är friskförklarad, men det jag har tusen gånger mindre att gå på nu.

Jag ska analysera trådarna ett varv till under dagen. Men fram tills dess är jag nog mest osäker kring @Vimes. Jag är inte säker på att hans första inlägg (som han citerar ovan) är så grönt, för om jag som ulv hade försökt lura i folk att knäcka siaren vet jag inte om jag kunde skrivit något annat än så.

Så gärna mer info från Vimes! :)

Är det ett typiskt ulvdrag då? Ulvarna fattade förstås att de låg pyrt till om byn fick veva loss med dubbelsiare och permaväktare. Så ett fejkclaim vore ju helt rimligt. Och då måste prio ett vara att få ut den riktige siaren. Alltså INTE att lägga sig på polaren det första man gör.

Visstvisst, plausible deniability och sånt där...
Well, jag kan inte svara för vad ulvarna hade för strategi. Uppenbarligen gjorde de inget alls för att försöka få igång ett drev mot Sidd eftersom jag var den enda som la röst på Sidd.

Och någon måste ju vara ulv liksom.

Asså, vilket slöseri på fjäderfä att fejkclaima och sedan följa upp det med NOLL röster på Sidd. Nej, klart de måste ha försökt sig på något litet drev där. Och Anth skulle då vara det försöket.

Röst: @Anthrox

Julbordsmyset puttrar på genom rymdens mörker med att det flyger lite småpajer i luften å gamla oföroätter dras fram till kaffet…
Hackaren får nog av småtjafset å drar löskägget av stjärngossen Vimes som blir RÖD i plasten!

Röst: @Vimes

Vimes är Siad Android👹

Back