Varulv [WY25] Runda 2

@Sysp vi har ju ältat det här några gånger nu men för byn vore det jättebra att veta hur många som är androider?

Hur många ulvar har vi i spel tror du?

🙂
Det här har jag gått igenom min syn på några gånger (faktiskt en av de få saker jag postat om) men sammanfattningsvis så trodde jag från början 2-3 (läste balansen lite mer till ulvarnas fördel) men nu lutar jag åt tre då ulvarna hade råd att offra Häger i ett siarclaim. Fyra låter mycket med dubbla nattmord och en xebomorf i spel och fem helt uppåt väggarna balansmässigt.

Tycker RasmusL får grönpoäng nu när Vimes är siad röd, han går på honom tidigt i rundan och spelade väldigt nonchalant i slutet på R1 med massa oneliners och grejer, en ulv låter nog bli att provocera i onödan där (iofs riktat delvis mot Vimes så det kan vara fejkgnabb men ändå).

Röst: @Vimes

Tycker RasmusL får grönpoäng nu när Vimes är siad röd, han går på honom tidigt i rundan och spelade väldigt nonchalant i slutet på R1 med massa oneliners och grejer, en ulv låter nog bli att provocera i onödan där (iofs riktat delvis mot Vimes så det kan vara fejkgnabb men ändå).

Det kan också vara en medveten distansering för att ulvarna vet att två spelare blivit siade och att det med stor sannolikhet kommer dyka upp ett rödsiande under dagen. Rasmus är långt ifrån högst på min misstankelista, men tycker inte det finns skäl nog än att avskriva honom helt.
Isaac däremot är det nog ingen som behöver jaga längre direkt.

Jag och Anthrox får dock inga grönpoäng av att rösta på Vimes efter att Sidd gått ut med siandet.

Bekräftat gröna:
Sidd
Brynolf

Gröna:
Octagonal
Sömnige Isaac

Orange:
Big Mama
BB7
Khan

Röda:
Anthrox (röstning och read)
Basenanji (svänger fram och tillbaka här men röstningen ser inte bra ut i kombination med safe spel)

Android:
Vimes (siad)

@Anthrox Med tanke på hur mycket tid jag haft att spela skulle nog rödmotiveringen vara ”röstning och vibes” 😄 Jag får gå tillbaka och läsa om R1 om jag hinner ikväll.

Idag facklig kurs 9-12, VFU-besök13-16. Sedan är jag med! Kul runda!

Jag vill att vi tänker på att ulvarna tidigt bestämde sig för ett vågat stunt och att de var väldigt bekymrade över hur siar-väktarkombon skulle kunna användas av byn.

Sedan tänker jag att det vore intressamt att titta på interaktioner: hur pratar folk med varandra och om varandra?

Tyckte det var rödande med från höften-röst direkt efter siandet dock.
Finns det någon anledning, vare sig jag är ulv eller bybo, att inte rösta på Vimes när han siats röd menar du? Och vi vet ju alla att jag är inne i tråden konstant, så inte jättekonstigt att jag ser det direkt.

För övrigt glömde du Rasmus i din lista ovan.

Julbordsmyset puttrar på genom rymdens mörker med att det flyger lite småpajer i luften å gamla oföroätter dras fram till kaffet…
Hackaren får nog av småtjafset å drar löskägget av stjärngossen Vimes som blir RÖD i plasten!

Vimes är Siad Android👹

Jag är den riktiga siaren egentligen!

Anth byter till Rasmus, som nu har 3 röster.

Sysp hopar till Anth. H5 - A4 - R2

Rasmus håller sig utanför dreven med en röst på Vimes.

Vimes röstar Rasmus H4 - A4 - R3 Nu är det spenande!

Rasmus röstar Häger H5-A4-R3

Vimes och Anth agiterar för att folk ska hänga Rasmus

BM röstar Anth H5-A5-R3 (men egentligen är hennes röst ogiltig)

Vimes spajpar Häger

Tack @Brynolf för den där posten som var jättebra!

När jag tittar på röstningen ovan tolkar jag det som att Vimes lite räddar Anthrox. Liksom, om Hägern ändå ska åka/eller är offrad är det väl ändå bra att ha kvar Anthrox?

Jag gillar tolkningen att ulv-Vimes och ulv-Anthrox vill ha ut bybo-Rasmus. Ska kolla hur postandet gick där!

Den ende som röstar på Vimes i R1 är Rasmus. Visserligen inte direkt med nåt vidare underbyggt case.

Vimes själv tycks dock försöka få Rasmus hängd på riktigt, ihop med Anth (Sysp hoppar av Rasmusdrevet rätt snabbt innan det blir allvarligt). Det här känns absolut inte som ulvar som låtsasgnabbas. De vill definitivt ha ut Rasmus.

Både Vimes och Anth ser onekligen ut att aktivt kämpa emot att Häger ska hängas. Sen har vi typ BB, BM och Khan som hänger med och röstar på annat än någon av siarna. OM nu Anth är ulv så är det ju grönt att rösta på honom, så Khan och BM kan isf strykas från de starkaste misstankarna. Men BonkBonk ligger kvar på Rasmus.

Om ulvarna nu är fyra, tror jag alltså de är Häger, Vimes, Anth och Biobunker.

Eller om Anth skulle vara bybo, så rödas BM och Khan istället för honom.

Jag måste säga att jag är besviken, Sidd. Känns som ett riktigt fantasilöst drag att sia mig. Blir inga priser på prisgalan!

Suck mitt inlägg försvann jag har skitmycket på jobbet - men att lågflyga i just Fjoddes spel måste väl ändå vara rätt strategi.

Är det alltså Vimes vi låst in oss på - rinligt

Back