Varulv [WY25] Runda 2

Det finns så mycket gött att jobba med nu så jag blir prillig! Men jag hoppas att vi fpr tv bra sianden av Sidd nu. Och två nästa runda. Mer än så törs jag nog inte hoppas på.

Men ändå!

För kolla här:

(Jag tar bort mig själv av förklarliga skäl)

Anthrox
Big Mama
BiobunkerVII
Brynolf
Khan
Octagonal
RasmusL
Sidd
Sysp
Sömniga Isaac
Vimes

Om Siddan får sia fyra ur den där skocken, och sedan två nattmördas (tyvärr 😢) har vi mycket goda chanser att ta hem det här!

@Sidd du är ju cool som flytande kväve men ändå: unna dig att suga på den här karamellen nu! Vi kan gott gå omkring och undra vem som är vem!

@RasmusL du vill att Sidd ska vänta med att berätta. För att det ska ge något behöver folk ta ställning. Nu är det bara jag och Anthrox som har röstat.

Så fram med en röst vettja✌️

@Brynolf has left the building? Jag måste få veta i detalj hur det gick till när du dödade Xenon. Vi pratade i 28 sidor om att det var stört omöjligt att fånga honom. Berätta nu!

Jahapp, om det inte var nåt annat ni behövde hjälp med så går jag och lägger mig för dan.
Du har fått medalj.
Du är grön.
Du kommer aldrig bli nattmördad. (Ulvarna letar Väktare)
Ge din syn på spelet:
- antal androider?
- varför falsk-outade Hägern och vad säger det om dennes polare?
- vilka är dina bus-kandidater?

Det finns så mycket gött att jobba med nu så jag blir prillig! Men jag hoppas att vi fpr tv bra sianden av Sidd nu. Och två nästa runda. Mer än så törs jag nog inte hoppas på.

Men ändå!

För kolla här:

(Jag tar bort mig själv av förklarliga skäl)

Anthrox
Big Mama
BiobunkerVII
Brynolf
Khan
Octagonal
RasmusL
Sidd
Sysp
Sömniga Isaac
Vimes

Om Siddan får sia fyra ur den där skocken, och sedan två nattmördas (tyvärr 😢) har vi mycket goda chanser att ta hem det här!

@Sidd du är ju cool som flytande kväve men ändå: unna dig att suga på den här karamellen nu! Vi kan gott gå omkring och undra vem som är vem!
Du måste väl ändå skoja med att ha med Brynolf på den här listan?
Han hade ju eldkastaren i R1

Du kommer aldrig bli nattmördad. (Ulvarna letar Väktare)
Om SL har lottat alla roller och förmågor så skullle Brynolf kunna vara både väktare och förste eldkastarägare. Men kanske mest troligt att han tagit bort en med förmåga och lottar vidare bland övriga.

Sedan en snajpröst tillbaka när det i princip var klart att Hägern åker. Vimes hur tänkte du där

Jag trodde BM röstade på Anthrox (ser nu i efterhand att hennes röst var felskriven och ogiltig), och tänkte att Häger själv (som låg ensam på Sidd) skulle flytta över och sänka Anthrox.

Det här är mitt första inlägg för övrigt:

Tjofräs Impetigo!

Med tanke på väktarförmågan verkar det rimligt att out siaren i R1, ja.

Men! Jag tror inte att det här är vattentätt. Eller ja, det är vattentätt för att androiderna inte ska vinna, vilket ju är bra. Men det gör väl noll och intet för att vi ska ha en chans mot xenomorfen? Det räcker ju för xenon att alla androider dör. Så, så länge vi inte har en smart idéför hur vi ska eldkasta xenon så är det här inte en given bybovinst.

Det sagt: ja, verkar givet att outa siaren.

Vet faktiskt inte vad problemet är.

Det här vr röstställningen vid deadline för övrigt:

1000010876.jpg

Ska se om jag hinner göra en ordentlig röstanalys under rundan.

Men jag tänker dels att det är viktigt huruvida Anthrox är bybo eller ulv. Är han bybo är Rasmus Hägerröst grönande, samtidigt som man nog vill höja på ögonbrynet åt dem som ligger i Anthroxdrevet (alla har relativt sena röster i jämförelse med Hägerdrevet). Är Anthrox däremot ulv så blir det svårare att säga något vettigt.

Sen vet vi ju att Sidd och Stradh är bybor i Hägerdrevet. Det känns naturligt att anta att Octa (och kanske Isaac) är det också. Men samtidigt blir jag lite tveksam kring de här spelarna som är så jävla säkra på hur det ligger till. Jag tyckte det var skitsvårt att hitta ulveri på Häger och landade där för att jag tyckte han var en mer trolig fejkclaimare än Sidd. Men det var svårt och nervigt, tyckte jag. Att Octa och Isaac är så bestämda kan ju vara för att de är jättesmarta och coola kissar, men det kan ju också vara för att de vet hur det ligger till och har en plan.

BMs röstfail vet jag inte hur jag ska tänka runt. Mest sannolikt var det ett honest mistake oavsett fraktion tror jag.

Såhär: ulvarnas plan vr ju uppenbart en siargambit - de ville att vi skulle rösta ut den riktiga siaren. Eftersom Sidd-drevet aldrig blev något lär de ha omgrupperat sig under andra halvan av rundan. Jag tror att en intressant punkt att kolla på är hur röstutvecklingen såg ut efter att det var uppenbart att Sidd inte skulle åka ut.

@Sidd, väntar du med att berätta vad du siat för du vill se hur snacket går idag? Så säg det då!

Jag är på, säg alla vad ni tror så får Sidd komma med ett par facit senare. Jag har skummat vidare i R1, som jag inte hann igår och ser Basse som skummast i gänget.

Röst: @Basenanji

Är också inne på Ant men det kan vara mest för jag tycker du är grumpy. Ulvar brukar inte sticka ut och bråka så mycket så jag pausar dig lite.

Hackaren Sidd på WY25 uppmanar alla resenärer att snarast redovisa en så kallad ”röd/grön” lista på Weyland-Yutanis exklusiva julkryssnings deltagare. ”Mothers” något daterade datasystem från 1979 visar för tillfället endast grön text på skärmarna.

Back