Varulv [WY25] Runda 1

Kan du sammanfatta "den här strategin"? Och svara gärna på min fråga om när det hade varit bättre att jag outade och varför när du ändå är i farten.
Eftersom att jag absolut inte litar på dig så vill jag ha in fler spelares svar.
Jag har inte nån bra koll på när det ska outas.
Jag vill ha en diskussion om vitsen med att gå ut tills det klargjorts vilken status du har.
Och vad gäller det så väntar jag in några fler spelare:
@Vimes
@Basenanji
@Sömniga Isaac
@StradhLestat
@Octagonal

Är det rätt strategi av Hägen?

Vänta nu, eld-langning sker INNAN älgen anfaller. Den som har eldkastaren just nu kan alltså inte döda älgen i vilket fall. Enda nackdelen med att outa eldkast är alltså att älgen har ett mål som han vet inte kommer ha eldkastaren (eller???). Känns som ett värt pris för en gröning.

Jag har eldkastaren!
Bra där.
Klargörande: Jag inte eldkastaren.
Inget motclaim från mig alltså.
Övriga kan klargöra detta så vi kan gå vidare.

Brynolf utsätter sig alltså nu för androidernas nattmord: bybohjälte!

Bra där.
Klargörande: Jag inte eldkastaren.
Inget motclaim från mig alltså.
Övriga kan klargöra detta så vi kan gå vidare.

Brynolf utsätter sig alltså nu för androidernas nattmord: bybohjälte!
Jag tror nog att om uvarna ska motclaima nånting så blir det siarskapet.

Jag har ingen eldkastare
Jag vill flagga in @Brynolf som säger att han har eldkastaren
@Anthrox @Basenanji och @Hägerstrand (från minnet är det dessa som haft någon åsikt om outa elfdkastare och skickningar...jag kan minnas fel)
Vad är svagheten i att den som har eldkastaren skickar den till någon annan och rundan efter berättar vem den skickades till?
Med turordningen, så kommer alltid edlkastaren skickas vidare först. Innan androider eller Xeno får mörda någon....dvs Xenon mördar med risk och Androiderna kan inte bara sno eldkastaren?

Hej allihop! Kul att vara i gång!

Jag har tankar om de assymetriska vinstvillkoren och förslag till potentiellt supertung plan:

1. Androiderna vinner om de är fler än resenärerna
  2. Xeno vinner om bybor ELLER ulvar är döda
  3. Det blir ytterst osannolikt så att alla bybor dör utan att ulvarna kommer i majoritet (det är väl om det står 2-2 eller 1-1 och alla bybor på banan dödas under en nattfas. Eller förresten, då vinner ju andoiderna också… @fjodorsenuba kan androidern och Xebon vinna tillsammans på det sättet?
  4. Det är alltså egentligen bara möjligt för Xebom att vinna genom att mörda androider vilket betyder att Xenon i det nörmaste är en bybo.

Det innebär i sin tur att vi kan ha en rätt bekväm seglats genom att:

A) Siaren outar i r1.

B) Väktaren väktar siaren varje runda

Vi grönar två per runda och förlorar en. Fram tills dess att andoiderna vågar sikta på siaren fr att de könner sig säkra på att vänatren är borta är det bara en tidsfrpga art vi vinner.

Jag tror att den planen är i det närmaste vattentät så länge Xenon inte börjar mörda bybor. Men som sagt - Xebon har ingenting att vinna på att mötda några bybor.

Jagvtrot att androiderna MÅSTE motclaima också redan i r1 - lex Camillas maskerad - och då kan vi svara genom att inte rösta ut nån ac de outade siarna utan döma dem löngre fram på de meriter (geöningar/rödingar) de sen presenterar.

Halvgrönt iaf, planen är en bra grej.

När jag läser @fjodorsenubas fina regler hajar jag till inför detta:

Utrustning:
Eldkastaren: Blir man anfallen av xenomorphen dödar man den. Vem som har den är okänt. Den kan skickas runt bland deltagarna eller stjälas av androiderna vid nattmord.

Okej! Så OM nu Brynolf (som outat att han har eldkastaren blir nattmördad av androiderna…då vet vi att den som i R2 har eldkastaren nog är suspekt!?

Hm. Den enda person vi verkligen vet (nåja, så här långt är han oemotsagd!) är grön utöver @Brynolf är @Hägerstrand.

Brynolf ska fatta det här beslutet självständigt, men vem vore det bästa valet att skicka eldkastaren till?

Påminnelse: rundan slutar ikväll 20.30!

Sidd tycker jag spelar grönt.

Röst: @Khan — hur gick din julkonsert? 🎄🙂🎶

Jag tror att BMs förslag att eldkastarinnehavaren outar, och sen kör vinbägarbingo (dvs antingen skickar den vidare till någon, eller behåller den själv för att få skratta förnöjt över att xenon trodde hen var smart som antog att bäraren skickade den vidare bara för att den var outad) med xenon om var eldkastaren är, funkar bra och borde köras på.

Då får vi en grön spelare och eldkastarrn spelar lite kvittar vart den är ändå. Det enda vi inte ska göra med eldkastaren är ju att skicka den till en bevisligen rödad spelare, annars gör det nog inte så mycket vad som händer med den.
Får vi någon bekräftelse från spelet om när kastaren skickas? Annars är det ju ovärt.

Vad är svagheten i att den som har eldkastaren skickar den till någon annan och rundan efter berättar vem den skickades till?
Ingen, i mina ögon. Vi behövde få lite klarhet i ordningen saker skedde i innan vi fattade vad vi höll på med. Samma tanke som @Brynolf pekade på när han outade eldkastare och som jag skrev om tidigare idag.

Det är viktigt att vi inte håller på och kastar runt eldkastaren i blindo och råkar kasta den till samma spelare flera gånger (om vi inte vet att xenon blivit mördad, då är allt up in the air)

Men det är heller inte grönande att ha haft eldkastaren eftersom vi har androider i spel. Vi kan inte fastna i att försöka analysera xenon eftersom den har väldigt liten anledning att göra något alls osm avslöjar den. Vi vill bara ha ett bra system där eldkastaren träffar så många skallar som möjligt så vi kan lägga mentalt fokus på att hitta androiderna.

Alltså, det är flera spelare som har svårt att ta sig in i spelet, och vi är redan uppe i 10 sidor. Kan vi snälla tänka ett par varv till innan vi brusar sönder för mycket med ogenomtänkta saker?

Okej! Så OM nu Brynolf (som outat att han har eldkastaren blir nattmördad av androiderna…då vet vi att den som i R2 har eldkastaren nog är suspekt!?
Nej, varför skulle personen vara suspekt? Inget av det du skriver här hänger ju liksom ens ihop. Om Brynolf skickar vidare eldkastaren är den i händerna på den personen innan Brynolf blir mördad, och kan således inte bli stulen av androiderna.
Och fortfarande: Androiderna tjänar i princip inget på att stjäla eldkastaren.

Vi behöver inte alla outa att vi inte har eldkastaren! Det finns ingen anledning för Brynolf om att som ulv ljuga om att han har den. Det är bara märkligt, så snälla sluta brusa i tråden om det. Ulvarna kommer inte motclaima att de har eldkastaren, det finns ingen som helst anledning till att de ska göra det.

Flera saker som diskuteras tas upp igen av folk senare, läs tråden först! Istället för att bara säga exakt vad som redan sagts utan att tillföra något nytt, eller ens ett eget perspektiv på det.

Jag tycker att skären putar i R2, låg risk att dö i r1
Och häng gärna med lite i spelet innan såna här kommentarer.

När jag läser @fjodorsenubas fina regler hajar jag till inför detta:

Hm. Den enda person vi verkligen vet (nåja, så här långt är han oemotsagd!) är grön utöver @Brynolf är @Hägerstrand.

Brynolf ska fatta det här beslutet självständigt, men vem vore det bästa valet att skicka eldkastaren till?

Påminnelse: rundan slutar ikväll 20.30!

Sidd tycker jag spelar grönt.

Röst: @Khan — hur gick din julkonsert? 🎄🙂🎶
Vet vi att det är ordningen?

Alltså, det är flera spelare som har svårt att ta sig in i spelet, och vi är redan uppe i 10 sidor. Kan vi snälla tänka ett par varv till innan vi brusar sönder för mycket med ogenomtänkta saker?

Nej, varför skulle personen vara suspekt? Inget av det du skriver här hänger ju liksom ens ihop. Om Brynolf skickar vidare eldkastaren är den i händerna på den personen innan Brynolf blir mördad, och kan således inte bli stulen av androiderna.
Och fortfarande: Androiderna tjänar i princip inget på att stjäla eldkastaren.

Vi behöver inte alla outa att vi inte har eldkastaren! Det finns ingen anledning för Brynolf om att som ulv ljuga om att han har den. Det är bara märkligt, så snälla sluta brusa i tråden om det. Ulvarna kommer inte motclaima att de har eldkastaren, det finns ingen som helst anledning till att de ska göra det.

Flera saker som diskuteras tas upp igen av folk senare, läs tråden först! Istället för att bara säga exakt vad som redan sagts utan att tillföra något nytt, eller ens ett eget perspektiv på det.

Och häng gärna med lite i spelet innan såna här kommentarer.
Jag är med, det är min åsikt.

Back