Tjofräs
Äntligen igång, jag tycker det är lite messy när man inte vet om spelet är igång eller inte och folk ser ut att febrilt försöka smyggröna sig fast det är mot reglerna att ifrågasätta dem. (jag tycker exempelvis att det är väldigt mycket "titta på mig jag är inte rädd för att ställa frågor" när man sitter vid en internetuppkopplad maskin och vill att någon annan ska förklara weyland yutani istället för att bara googla det själv, och först verkar veta att man är i en frågetråd inför spelstarten men sen inte vet när spelstarten är)
New year (snart) new me och så. När vi drack ulv klagade jag på att jag varit en surpuppa på hösten och att det inte är till hjälp för någon. Jag ska försöka låta bli det, man spelar ju för att det är kul. Kul att
@Khan är med också! Hej Khan!
Väktaren har ingen begränsning på att väkta samma spelare flera gånger i rad. Vi har allt att vinna och inget att förlora på att siaren outar nu och blir permaväktad? Väktaren kan inte skydda mot Xeno-mordet, men xenon borde inte vilja ha ihjäl siaren. Siaren kan ändå inte sia xenon, och det ligger i xenons intresse att vi hänger ulvar.
Xenon är den största riskfaktorn, eftersom xenon vinner på slump om vi bara spelar bra bybospel och kommer till ett läge där vi annars skulle ha vunnit. Vi kan inte hänga xenon. Mitt förslag för att hantera den är att vi börjar bolla eldkastaren TILL NÄSTA SPELARE I DELTAGARLISTAN UTAN ATT BERÄTTA NÄR VI FÅR ELDKASTAREN. Vi vill inte att xenon ska veta vilka som är säkra nattmord, så man håller tyst om att man fått en eldkastare och bollar vidare.
Mejkar det här sense? Har jag missat nåt dumt som spelar ulvarna i händerna?