Varulv [WY25] Runda 1

Hur har ni kommit fram till att Sidd är en mer trovärdig äkta siare och bybo än vad Hägern är? Jag hinner inte läsa allt...
Om du klickar på postlänken i röstverktyget kan du ju iaf se den avgörande posten och dess resonemang för att rösta på någon, men det verkar mest vara vibes som gäller.
Och troligtvis en ulv som är med och drar i trådar.

Även fast en av Sidd och Hägern är falsk och en är sann, och vi inte vet vilken, så kommer det blir väldigt kul att höra vilka de har siat, om båda får leva vidare.
Vi skjuter bara på det oundvikliga. Att vi måste välja en av dom.

Ju längre vi väntar, ju större är också risken att den riktiga siaren blir nattmördad. Det finns bara en väktare. Så livsfarligt att vänta. Vi måste ta beslutet nu.

Visa lite stake nu byn! Att fega och vänta? Snälla rara🙏

Sidd måndag kväll:
Lirar rollspel från 19:30.
Jag missar spelstart å sitter själv från 22 första natten å tittar på spelet.
Det syns nog i min första post som är prövande å inte har full koll på alla regler och så ser jag inte alls att det är så självklar koncensus om att det ska outas.
Rätt vanlig spel av Sidd😇

Alltså, tycker alla som röstar på mig PÅ RIKTIGT att det här är det som ser mest kosher ut?

@Sidd s förklaring över hur han handlat i rundan bygger liksom på att han blev lite överraskad över att han visade sig vara siare när rundan startade och tog allt på uppstuds därefter. Roll-PM gick ut innan regelfrågetråden kom upp, @Sidd var inne i regelfrågetråden och skrev.

Jag visste att jag hade en konstig siarroll med dubbla sianden ett dygn innan spelet startade, och hade tillgång till reglerna så jag kunde ta reda på varför det var så och vad det innebar. Jag vet att ni inte har mitt facit, men syns det inte alls att @Sidd lajvar sin "hoppsan pannkaka"-inställning lite väl hårt här?

Vi skjuter bara på det oundvikliga. Att vi måste välja en av dom.

Ju längre vi väntar, ju större är också risken att den riktiga siaren blir nattmördad. Det finns bara en väktare. Så livsfarligt att vänta. Vi måste ta beslutet nu.

Visa lite stake nu byn! Att fega och vänta? Snälla rara🙏
fast det är ju inte det oundvikliga, herrejösses det är många av er som spelar som att det bara finns 2 lag, röstar vi ut alla androider snabbt står vi där med en xeno-seger.
Jag fattar att @Sidd och @Hägerstrand är övertygade för de sitter med facit- att du är så jävla övertygad som bybo utan facit är mer underligt.
Jag lutar åt att Sidds claim är mer trovärdigt - men det finns exakt noll bevis just nu.
Jag är inte beredd att potentiellt kasta bort vår bästa vinstchans med 2 sianden per runda på känsla.
Jag tänker vara obstinat och inte rösta alls för jag tror mer på att jaga älgen först.

röst: @fjodorsenuba

röstar vi ut alla androider snabbt står vi där med en xeno-seger.
Snälla, det är minst tre stycken. Att vi ska vinna för snabbt är vårat minsta problem.

Det som riskerar att hända är att siaren blir nattmördad och vi har 100% förlorat. Läs om.

Snälla, det är minst tre stycken. Att vi ska vinna för snabbt är vårat minsta problem.

Det som riskerar att hända är att siaren blir nattmördad och vi har 100% förlorat. Läs om.
vinna för snabbt- har du luktat på glöggen?
Vi vinner ju för fan inte om replikanterna åker ut så länge xenon är kvar i spel?

vinna för snabbt- har du luktat på glöggen?
Vi vinner ju för fan inte om replikanterna åker ut så länge xenon är kvar i spel?
Har aldrig varit en glöggdrickare, en trevlig julbärs däremot… Men att medvetet inte försöka få ut ulvar i R1 som om Xenomorfen vinner för att man håller två saker i huvudet köper jag inte🍻

Har inte hunnit läsa sista två sidorna men tycker det stinker lite att rösta ut siarna nu, hade varit bättre att få in deras sianden och ta ställning i nästa runda. Nu lär vi ta ut vår siare för ulvarna har tillräckligt många bybor med sig för att säkra röstningen utan att de är uppenbart vilka de är.

Anthrox-drevet är intressant. Anthrox har spelat yvigt och aktivt, klart kapabel till den höga svansföringen oavsett om han är xeno/ulv/bybo. Tänker att jag lägger mig där i brist på klar read på Häger/Sidd (jämnt skägg för mig där i den läsningen jag hunnit göra dem här rundan) och ser hur rösterna faller, för många drev suger för signal senare.

Röst: @Anthrox

Hägern han var negativ till dig direkt. Sidds spel följde en röd tråd.
Jag tycker att det här är ett klent sätt att avfärda min uppmaning att granska @Sidd s story. Om man inte läser kritiskt så kan man inte bortförklara att man röstade fel med att ens vibes inte stämde.

Nåja, nu ska jag snart sätta mig och spela rollspel, men det ser ut som att det går på röven det här.

Jag lyckades i alla fall hålla mig från att bli en jobbig surpuppa som bara hackar på andra (tyckte jag) och det kändes kul hela vägen trots att jag inte lyckades nå fram med mina argument.

Lycka till byn <3

Mina bästa tips på ulvar för kommande rundor är de som ligger vid sidan av och är beredda på att rädda Sidd.

Kan vara värt att påminna om att androidernas prio 2 efter att få ut siaren är att få ut väktaren, så det gäller att inte röja sig här.

Skriver mitt potentiella testamente nu. Jag har valt Hägern före Sidd i siarkampen, och står kvar vid det.
De jag tror, förutsatt att hägern åker som plastis, är hans kollegor är: Vimes, Octagonal och Sömniga Isaac.
Detta baseras på teorin om spelare som var skapligt om inte helt inaktiva när det började hetta till om att det kanske skulle outas siare, och att Hägern i det läget inte hade någon aktiv kollega att skicka fram som siare.... Det sticker lite i ögonen att det var just hägern där, men jag står fast vid min teori.
DOCK, Anthrox känns förjäkla SuS. Det är något som skaver här... Det kan vara att Anth och Hägern var de enda aktiva i ulvchatten när de kände att en siare var tvungen att skickas fram.... då tror jag de valde Hägern av vinmuggsskäl... Att folk skulle minnas att han falksclaimade siare rätt nyligen och anta att han inte skulle göra det igen....just för att han "nyss" gjort det.
Där ligger mina 2 cent.., Må eldkastaren pricka xenon i kastet, för jag tror inte den jäkeln kommer käka någon denna runda självvalt. Om min teori stämmer, så hoppas jag väktaren skyddar Sidd... Har jag fel kan du skydda någon annan nästa runda (ex dig själv resten av spelet), då Sidd ryker härnäst om Hägern mot förmodan inte är plastis.

Over and out frpn Stratten...roughneck ombord, (ni vet de där som stryker med först)...som önskar sig en större andel...fört inte fan har någon tagit med mig på julkryssning utan att jag ska slita för det :P

Nåja, nu ska jag snart sätta mig och spela rollspel, men det ser ut som att det går på röven det här.

Jag lyckades i alla fall hålla mig från att bli en jobbig surpuppa som bara hackar på andra (tyckte jag) och det kändes kul hela vägen trots att jag inte lyckades nå fram med mina argument.

Lycka till byn <3

Mina bästa tips på ulvar för kommande rundor är de som ligger vid sidan av och är beredda på att rädda Sidd.
tycker det här är ogin läsning av vad jag sagt och läser det här som brunsmetning.

till byn (om androiderna och älgen inte svarar så blir det enklare 😬) om vi nu är övertygade om Högerns rödhet är det väl bara att använda honom som morphbete?

Skriver mitt potentiella testamente nu. Jag har valt Hägern före Sidd i siarkampen, och står kvar vid det.
De jag tror, förutsatt att hägern åker som plastis, är hans kollegor är: Vimes, Octagonal och Sömniga Isaac.
Detta baseras på teorin om spelare som var skapligt om inte helt inaktiva när det började hetta till om att det kanske skulle outas siare, och att Hägern i det läget inte hade någon aktiv kollega att skicka fram som siare.... Det sticker lite i ögonen att det var just hägern där, men jag står fast vid min teori.
DOCK, Anthrox känns förjäkla SuS. Det är något som skaver här... Det kan vara att Anth och Hägern var de enda aktiva i ulvchatten när de kände att en siare var tvungen att skickas fram.... då tror jag de valde Hägern av vinmuggsskäl... Att folk skulle minnas att han falksclaimade siare rätt nyligen och anta att han inte skulle göra det igen....just för att han "nyss" gjort det.
Där ligger mina 2 cent.., Må eldkastaren pricka xenon i kastet, för jag tror inte den jäkeln kommer käka någon denna runda självvalt. Om min teori stämmer, så hoppas jag väktaren skyddar Sidd... Har jag fel kan du skydda någon annan nästa runda (ex dig själv resten av spelet), då Sidd ryker härnäst om Hägern mot förmodan inte är plastis.

Over and out frpn Stratten...roughneck ombord, (ni vet de där som stryker med först)...som önskar sig en större andel...fört inte fan har någon tagit med mig på julkryssning utan att jag ska slita för det :P
Om jag och Häger var ulvar tillsammans hade vi väl ändå skickat fram mig som siarclaime? Det var typ minst fyra spelare före mig som sa att det var en bra idé att siaren outar direkt, så då hade jag kunnat göra det per omgående och haft Hägers, Impes, Vimes och Isaacs argumentation bakom mig att det var en bra idé.

Back