WRNUs kreativitetskalender 2020

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Missade vi lucka 21?

Alright, jag får bjuda på något, då.

Det här är en spelledarperson till Rotsystem: Jacque, medlem i den transhumanistiska Theseusorden.

1608647171467.png

Namn/alias: Jacque
Sysselsättning: Samordnare, befälhavare för Theseus. Ibland legosoldat.
Kön: Cisman
Sexualitet: Hetero
Utseende: Lång, slank, vältränad. Kritvit heltäckande mask som föreställer ett symmetriskt, tilltalande mansansikte med fylliga läppar och smal näsa. Ansiktet är stelt och bara käken rör sig när han talar. Det finns inga hål. Bär svart heltäckande kroppsstrumpa som täcker all hud i övrigt. Klär sig i svart; ofta en svart rock och svart skjorta. Under allting är han c:a 30% människa, och har vit hud och (avrakat) blont hår.
SL-instruktion: Var mjuk och vänlig så länge det passar dina intressen. Ge inte efter, sätt hårt mot hårt. Tveka inte. Undvik onödiga rörelser; flytta bara den kroppsdel som behövs. Rör dig målmedvetet. Var rak i ryggen.
Mål: Avancera inom Theseus, komma så nära total kroppskonvertering som möjligt. Leva för evigt.
Rädsla: Att bli gammal.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Människohuvud och sjungande röst,
lejonpäls på sitt tunga bröst.
Mantikorans sinne är blått.
Ack om han bara en julklapp fått!


Alla ska ju göra sitt eget lilla OSR-närliggande spel, och här är mitt. Betaversion, ej speltestat och knappt ens komplett, men antagligen spelbart för en driftig SL.

Manticore Blues
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Lucka 23 ser ut som ett paket innehållande... en liten kista? Ett stort skrin?

Att spela rollspel utan inspiration
är som att åka buss utan destination
För ditt sinande sinne är detta en rekommendation
En bok som gör dig klok
med väsen för dig som är kräsen
en festmåltid för dig som gillar medeltid



The Yuletomte´s Guide to a Little Bit of Everything - http://www.griffindesign.org/yuletomte1.pdf
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Återigen saker jag hittat bland mina backup-filer efter att jag råkat tagit bort allt rollspelsrelaterat från datorn.

Med stort taktiskt djup;
lär dig fiendens strategi.
Fokus på att snacka taktik
där regellätt är denna filosofi.


Thrice (pdf, 1 Mb)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
God jul allihop! Må ni alla få ymnigt med julmust eller vad ni nu njuter av!

Jag har gillat alla bidrag, men jag vill tacka Ymir lite extra då man aldrig kan få nog planeter till sina rymdspel och olabergs väldigt stämningsfulla berättelser som inspirerade mig till eget skapande.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Yay, we did it! Den 24:e är inte över ännu så det finns absolut plats för fler luckor. Men trots att vi (jag) snubblade lite den 21:a så betraktar jag ändå det här som väldigt lyckat. Ni är alla fantastiska, tack för att ni ville leka den här leken med mig! Många skitbra och kreativa bidrag, kudos till alla som deltagit – och till alla som uppmuntrat genom likes och glada tillrop, såklart.

Det här tror jag definitivt jag ska försöka få till nästa år också.
 
Top