WRNU:s serieklubb 2026

Hm kan inte härleda det just nu, men vet att jag hört många (podcasts och yt-kanaler) ondgöra sig över honom. Kan heller inte minnas vad det handlat om!
Jag har ju inte läst jättemycket av honom, men gillade verkligen East of West och The Manhattan Projects.

Både Hickmans FF och (särskilt) Avengers är fantastiska. X-Men fick han ju tyvärr inte slutföra, men eftersom Kieron Gillen fångade alla bollarna blev det bra ändå.

Om folk blir irriterade kring det eviga tramset kring 3W3M är däremot helt begripligt.

Jag är nu i början på 2000-talet på min genomläsning av 2000AD, och läste nyligen 25-års-jubileumsnumret.

Den håller en konstant hög nivå, och det är intressant att se hur den mognat med läsarna, blivit vuxnare. Den började som typ en pojktidning, men är nu en genomgående vuxentidning.

Ser fram emot 50-årsnumret...

Jag vet inte var du hört det, men det låter fel!

Folk gnäller en massa över Hickman och King just nu, men det är bara för att de är hippsters som är upprörda för att bra författare blivit populära.

Folk gnäller en massa över Hickman och King just nu, men det är bara för att de är hippsters som är upprörda för att bra författare blivit populära.
Detta låter rätt, gjorde en snabb undersökning och det verkar vara många "he's a sellout"-känslor i rörelse.

Jag har innan bara läst hans Infinity och tyckte den var väldigt trevlig (sen så älskar jag ju allt där Black Bolt får briljera).

GODS och Imperial hos Marvel var rätt poänglösa, men Ultimate Spider-Man var bästa Spider-Man på mycket länge, kanske någonsin (till ingens överraskning blir det där med ”Great Responsibility” ännu viktigare när man är gift och har barn).

1783634547457.png

Jag gillade Adrian Tchaikovskys The Final Architecture rätt mycket, så självklart skaffade jag Salvation's Child när jag såg att den fanns. Det här är alltså typ en prequel till böckerna.

Jag… önskar att jag gillade den mer. Men jag tycker att storyn inte flödar särskilt bra, och jag är tyvärr inte riktigt överens med det visuella heller – dels det klassiska "men så såg det inte ut i mitt huvud" men jag är inte helt förtjust i tecknarstilen. En del perspektiv är… wonky. Ofta känns det lite.. stelt på ett sätt jag har svårt att sätta ord på. Det är som någon lite sämre 2000AD-serie.

Vilket inte betyder att det är dåligt. Men jag trodde att det skulle vara bättre.

Back