WRNU:s officiella Polytopia-liga

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Jag blev helt inlåst mellan enhörningsfolket och några märkliga kubister. Det blev för tufft att slåss på två fronter samtidigt så jag strök med. /Happytornado
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Hur kan Hellzon vara så bra, det undrar jag???
Asså jag är jäkligt kass egentligen. Men en liten reflektion som kanske är relevant för vår situation: Att skydda sitt eget territorium om inte motståndaren har scoutat är lättare, för fienden ska handskas med den förbaskade dimman utöver dina faktiska enheter.

Vi diskuterade Explorers i stora Polytopiatråden. Jag har mjuknat för dem i midgame där man redan har en stjärnfabrik.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Sorry! Det dök inte upp någon notis av någon anledning, och gårdagen höll mig för upptagen för att komma ihåg att kolla utan påminnelse
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Damn it!
Jag begick ett litet misstag och bam föll jag från 1a till 4e plats 😅
Lite surt dock att hamna på en isolerad ö med 3 byar när alla andra fick tag på 4 byar men mitt lilla misstag var att tro att jag hade råd med både en tech och en port. Sitta på 9* och får en jätte om jag kan bygga en port suger 😁. Bam kom 3 jättar ilandflytandes samtidigt som andra flanken anfölls av kickoo. Jag blev så upprörd på mig själv att jag förstörde alla mina byggnader 😄
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Damn it!
Jag begick ett litet misstag och bam föll jag från 1a till 4e plats 😅
Lite surt dock att hamna på en isolerad ö med 3 byar när alla andra fick tag på 4 byar men mitt lilla misstag var att tro att jag hade råd med både en tech och en port. Sitta på 9* och får en jätte om jag kan bygga en port suger 😁. Bam kom 3 jättar ilandflytandes samtidigt som andra flanken anfölls av kickoo. Jag blev så upprörd på mig själv att jag förstörde alla mina byggnader 😄
Ja, du såg ut att ha haft det tungt när jag kom till dig... utbrända åkrar, spökstäder, vanskötta vägar och främmande jättar som klampade runt.
 
Top