WRNU:s filmklubb 2024 v2

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag förstår inte hur ni alla kan ha missat att Rebel Moon är 40k och inte Star Wars.
För egen del beror det nog på att jag inte vet ett skvatt om 40k förutom att där finns rymdorcher och stora axelskydd 🙂 Såg ingetdera i Rebel Moon dock.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
För egen del beror det nog på att jag inte vet ett skvatt om 40k förutom att där finns rymdorcher och stora axelskydd 🙂 Såg ingetdera i Rebel Moon dock.
För min del handlar det nog om att jag hört att bakgrunden till filmen i princip är att Snyder ville, men inte fick, göra en Starwarsfilm.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,207
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Passade på att se Pilgrimage (2017). Den är fantastisk bra utan att vara för mycket ”medeltidsaction”. Inte Rosens namn direkt med mycket trevlig.

Passar på att tipsa om Michael Kohlhaas (2013) som av någon märklig anledning heter Laglös på svenska. En till lowkeyaction.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
The Greatest Beer Run Ever (2022)

Vietnamkriget rasar och Chickies vänner åker en efter en iväg bort till Nam, antingen av egen vilja, eller så blir de inkallade.
Han blir trött på all negativitet om kriget på TV, från demonstranter och från folk överlag. Han tycker i alla fall att grabbarna ska ha sig en bärs och få lite uppskattning!
Sagt och gjort! Chickie drar till Nam med en väska full med Pabs Blue Ribbon för att försöka sprida glädje.

Jag blev positivt överaskad av den här filmen! Den är tydligen baserad på en sann historia också, men jag har en känsla av att man skrävlat enhel del när man skrev boken (Filmen är baserad på boken med samma namn), men det är ju sak samma.
Ömsom rätt rolig, ömsom rätt seriös. Gillade den här filmen!
Trevliga 2 timmar.

3/5
 
Top