Nekromanti WRNU Board Game League

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: WRNU BGL - Efter 4 rundor

Nästa måndag funkar för mig också.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: WRNU BGL - Efter 4 rundor

Skulle behöva någon bekräftelse från Lukas bara!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: WRNU BGL - Efter 4 rundor

Game on, ses på BGA
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: WRNU BGL - Efter 4 rundor

Grattis xyas!

Bra arrangemang Vimes.
Gott deltagande av alla.

Tack K.K för din medverkan och på återseende (kanske i division 2?)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
xyas vinner WRNU BGL!

Resultatet i Spyrium:

Vimes - 61 p
xyas - 53 p
Lukas - 49 p
KK - 45 p

Vilket alltså innebär att xyas vinner WRNU BGL säsong 1! Stort grattis till xyas som verkligen varit en mästare på att ta till sig nya spel. Mycket imponerande!

Sluttabell:
xyas - 19 p (2-3-0-0)
Vimes - 16 p (2-0-2-1)
KK - 11 p (1-1-1-2)
Lu-kaazh - 8 p (1-0-2-2)

(WRNU:s uppladdning verkar inte funka...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: xyas vinner WRNU BGL!

Det har varit jättekul att köra den här ligan. Trots gråt och tandagnissel ända sedan första matchen för mig. Självklart blir den en säsong 2. Hur den ska se ut, och när den ska spelas kan diskuteras. Hur som helst har jag haft mycket roligt! Tack alla för gott deltagande!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: xyas vinner WRNU BGL!

Vimes said:
Resultatet av Spyrium:



Vilket alltså innebär att xyas vinner WRNU BGL säsong 1! Stort grattis till xyas som verkligen varit en mästare på att ta till sig nya spel. Mycket imponerande!

Sluttabell:
xyas - 19 p (2-3-0-0)
Vimes - 16 p (2-0-2-1)
KK - 11 p (1-1-1-2)
Lu-kaazh - 8 p (1-0-2-2)
Tusen tack till mina medspelare, och extra tack till Vimes som arrade det hela. Har verkligen varit superskoj, och jag har fått pressa min förmåga att omsätta teoretiskt inlästa regler i praktik till det yttersta. Inför varje ny match har jag sagt till mig själv att nu, nu ska jag testspela spelet. Men det har inte blivit av, trots pappaledighet. Och sanningen är väl egentligen att jag inte är så förtjust i att spela brädspel varken med AI:s eller främlingar.

Om tillfälle skulle ges så har jag en flaska champagne här hemma som det nu står "tröstpris till Lukas, KK och Vimes" på :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: xyas vinner WRNU BGL!

xyas said:
Om tillfälle skulle ges så har jag en flaska champagne här hemma som det nu står "tröstpris till Lukas, KK och Vimes" på :gremsmile:
ja du om jag får med de andra så är jag på att göra en resa :gremsmile:

Annars kan n andra ju dyka upp på Gothcon så kan vi supa där.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: xyas vinner WRNU BGL!

Vimes said:
Resultatet i Spyrium:

Vimes - 61 p
xyas - 53 p
Lukas - 49 p
KK - 45 p
Spyrium var tuffast hitintills. Det såg ganska tidigt ut som att KK inte skulle komma etta, så ligasegern kändes aldrig i fara. Men man vill ju inte komma sist för det :gremtongue:

Satsade på flera patent som jag hoppades kunna länka ihop till varandra. Jag gjorde bort mig lite på att jag helt slarvade bort antalet rundor vi skulle köra, och kom på det i sista. Klantigt värre då jag hade satsat på att det var minst en till efter det. Sen gör jag det än värre genom att sätta bort tre arbetare så Vimes kan låsa in dem. Många poäng som rök där, men är väl egentligen inte mer än rätt så han fick hämnd för Elfenland :gremsmile: I slutändan betalade sig dock patenten och det blev en respektabel andraplats.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: xyas vinner WRNU BGL!

Lu-kaazh said:
xyas said:
Om tillfälle skulle ges så har jag en flaska champagne här hemma som det nu står "tröstpris till Lukas, KK och Vimes" på :gremsmile:
ja du om jag får med de andra så är jag på att göra en resa :gremsmile:

Annars kan n andra ju dyka upp på Gothcon så kan vi supa där.
Aja-baja. Gothcon är alkoholfritt :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: xyas vinner WRNU BGL!

xyas said:
Lu-kaazh said:
xyas said:
Om tillfälle skulle ges så har jag en flaska champagne här hemma som det nu står "tröstpris till Lukas, KK och Vimes" på :gremsmile:
ja du om jag får med de andra så är jag på att göra en resa :gremsmile:

Annars kan n andra ju dyka upp på Gothcon så kan vi supa där.
Aja-baja. Gothcon är alkoholfritt :gremsmile:
De påstår de ja
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: xyas vinner WRNU BGL!

xyas said:
Spyrium var tuffast hitintills.
Jag hade spelat Spyrium två gånger på BGA innan den här matchen. Och kommit sist båda gångerna. Men i och med den här matchen kände jag att jag fattade spelet. Spyrium är ett sådant där spel där det gäller att planera för framtiden men samtidigt vara flexibel och hoppa på nya sätt att tjäna poäng eller överge gamla.

Att ta ett tidigt patent tror jag är nödvändigt dock. Jag skaffade ett som gjorde att jag kunde köpa/använda ett kort varje runda utan att behöva pröjsa extra för de arbetare som stod runt kortet. Det var en mycket bra förmåga. Min plan var annars att köra hårt på Residence, men där blev jag utkonkurrerad flera gånger och lyckades inte riktigt maximera. De sista rundorna had ejag ett överflöd av spyriumkristaller, så mot slutet satsade jag hårt på att omvandla dem till poäng. Min när spelet var slut satt jag ändå med 3-4 kristaller kvar.

Men det var kul och jämnt. Kändes ovisst ända fram till sista rundans start då jag kunde räkna ut att jag i varje fall skulle hamna före KK och Lukas. Efter att jag ninjade bort hela tre arbetare för xyas kändes det som att jag skulle vinna, men helt säker var jag inte med tanke på xyas många patent (som ger bonuspoäng i slutet).
 
Top