Sett sista avsnittet nu. Första halvan var segt som sirap, men andra halvan var knäppt och underhållande! Dessutom det enda avsnittet där striderna faktiskt var lite snyggt filmade!
Vad kan jag egentligen säga om serien som jag inte redan sagt? Det är ett sånt otroligt mysterium att den är som den är! Skitful, dåligt klippt, totalt olik sin förlaga, men samtidigt så otroligt underhållande! Den påminner om när jag och polarna gick i gymnasiet och kollade på italienska barbarfilmer och drack folköl. Man är along for the ride, har otroligt kul åt allt knäppt som händer. En kul upplevelse helt enkelt!
Det är intressant, för detta är nog den enda tv-serie jag skulle kunna påstå följande om: Precis allt som sägs om serien är sant! Precis allt! Den är ful, ologisk, rörig, dåligt klippt, osammanhängande, ett hån mot originalet och väldigt väldigt amerikansk men samtidigt är den rolig, underhållande, har kul karaktärer, medryckande och till och med på sitt eget knäppa sätt lite edgy.
Jag hade ju från början trott att manusförfattaren typ var bakfylla när hen fick jobbet att skriva en serie baserad på Willow och bara petade in sin rollspelskampanj. Men jag undrar nu om det inte är tvärtom, att idén om rollspel kom först. En manusförfattare vill skriva en galen och humoristisk serie baserad på en rollspelskampanj och får klartecken för detta, men i sista sekund kommer en producent och säger ”Hörrudu, vi ändrar hela projektet till att vara en uppföljare på den där gamla filmen Willow, så du får helgen på dig att peta in den filmens lore i serien!”
Jag tvivlar starkt på att det kommer en säsong 2 av detta men jag hoppas verkligen!
EDIT: Glömde skriva, med allt ovan sagt så fattar jag verkligen att fans av Willow är arga och besvikna. Det absolut största felet hos denna serie är att det är Willow. Det hindrar serien att ta ut svängarna i ännu större galenskaper och det gör det nog svårt för många att ta den gör vad den är.