Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 7

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: TRIPP!!!

tripp_trap said:
Dessutom väntar vi fortfarande på hans "avslöjning" av Banarok, som ännu inte kommit trots löften.
Yeah, well. Dels tappade jag peppen av utgången från förra rundan. Dels har jag villa och familj med tre barn, vilket innebär att det ibland är massa saker som ska göras under helgen. Sorry.

//erik. sedan var det ingen "avslöjning", utan bara ett visst beteende från Banaroks sida som jag ville kolla upp extra.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: TRIPP!!!

jag kommer inte ha speciellt mycket tid förren ikväll, kan någon skriva en sammanfattning av brynolf såser jag till att vic sammanfattningen blir klar eftersom jag tror inte jag kommer hinna med båda.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Statestik

NilsH said:
Banarok said:
Jag har en nerladdnings länk i denhär posten för ett exel document som listar yrke, förmågor, runda/död, och aktivitet.

vill ni ha filen i annat format eler märker info är felaktig eller saknandes hojta till
Grymt!

Försöker komma på ett sätt att använda den.

Toppen av antal inlägg tom runda 6
Brynolf 135
NilsH 94
Vicotnik 94

Botten av antal inlägg tom runda 6
Tripp Trapp 35
Banarok 38
Angående antalen inlägg så har Banarok hitills haft ganska få och har inte gjort något större väsen av sig förens nu och har han blivit extremt drivande, inget dåligt i sig. Men med tanke på att vi nu inte är många kvar så tror jag att vi kan vara inne på sista rundan och att nu banditerna gör ett sista ryck och försöker ta kommandot över rundan för att få sin vilja fram.

Röst: Banarok
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: TRIPP!!!

Lindenius said:
sedan var det ingen "avslöjning", utan bara ett visst beteende från Banaroks sida som jag ville kolla upp extra.
Om du inte hinner kolla upp det själv kanske du kan säga vad det var, så någon annan kan kika på det?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: TRIPP!!!

Brynolf said:
Lindenius said:
sedan var det ingen "avslöjning", utan bara ett visst beteende från Banaroks sida som jag ville kolla upp extra.
Om du inte hinner kolla upp det själv kanske du kan säga vad det var, så någon annan kan kika på det?
Absolut. Han har under de senaste rundorna haft en tendens att vilja gröna, gula (etc) människor. Alltså bokstavligen säga att "x är grön" "y är gul" etc. Min tanke var dels att kolla

1. om detta var något han var ensam om (i så hög utsträckning)
2. vilka han grönat och gulat

min hypotes är att Banarok

a) använt det för att rikta uppmärksamhet bort från sig själv
b) i princip endast bidragit med sådana (gul/gröna) analyser och få andra typer av inlägg.
c) konstant legat lågt med flit. Jag har fortfarande svårt att förstå varför han inte röstade under en av de tidigaste rundorna.

Men som sagt, än så länge är det bara en känsla jag har, inget som är väl underbyggd eller bevisat.

//erik.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Svar

Lindenius said:
Absolut. Han har under de senaste rundorna haft en tendens att vilja gröna, gula (etc) människor. Alltså bokstavligen säga att "x är grön" "y är gul" etc. Min tanke var dels att kolla

1. om detta var något han var ensam om (i så hög utsträckning)
2. vilka han grönat och gulat
jag kan svara på 2an lätt ettan har jag inte kollat upp själv så kan inte svara på den speciellt bra.

den enda jag grönat någolunda var andersson som tyvärr åkt ut, krank var konstant orange hade velat driva mot honom denhär rundan ifall han inte blivit mördad bara för jag inte litar skvatt på honom i varulvspel.

för hur färgerna ser ut på min lista nu så är vic klart orange medan de solve och brynolf är ljusoranga.

jag har lämnat en lista som nerladdningsbar link högre upp annats, tror jag dumpade en lista i tråden runda 5 också men ingen verkade bry sig speciellt mycket.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Forts from tidigare

Runda 4

röstar på zeb eftersom han tycker det är otroligt att bara en assistent skulle vara bandit när vi fått reda på att minst 50% är bybor. och han tycker zeb kom för lätt undan tidigare drev.

tycker dum pandas resonering att hoppa på ett drev bara för det är ett drev är konstig.

tror det finns både banditer och stadsbor i vimes drevet eftersom banditer vill kunna säga att de faktiskt röstat ut en bandit som försvar.

tycker vi borde gå igenom basses inlägg eftersom ett vanligt fel ulvar gör är att rösta ut den med mest pricksäkra teorier, som bara färstärker den dödes misstankar. missäger även sitt yrke säger att han är journalist men rättar det i inlägget efter till reporter.

Runda 5

svarar på tripp_traps inlägg som säger at han spelar som en nitisk svenskalärare att det är så han spelar varulvspel, genom att leta efter fel i det som skrivs.

säger att han har en förmåga som gör att han kan sia ifall folk använder sin förmåga.
vicotnik said:
Det jag har fått fram är att Persson (Runda 1), Basenanji (Runda 2) och solvebring (Runda 4)inte har någon förmåga eller så har de inte använt dem då jag har granskat dem. Runda 3 skulle jag ha granskat Hellzon men då Blockades min förmåga.
röstar på dum panda eftersom han tyckte pandan försvarade vimes och smuskastade Basenanji

det finns 2 konstiga saker i det här inlägget det ena fick mig att misstänka solve lite mer.
1. vic är hemst noga med att man ska ge orsaker för sin röst, själv tycker jag smutskastningen så kallad är tämligen ren
dum panda said:
Nej vad i?
Basse börjar verka sjukt skum.
Han är inte särskilt aktiv de två första rundorna, inte förrän lampan börjar lysa på honom så sätter han igång ordentligt?
Han ignorerar info man redan gett och fortsätter med att vara på att man ska ge ut den, detta har hänt flera gånger.
Och sen det jag tycker är det konstigaste, hans största anledning till att rösta på Vimes: Att han inaktivetsröstade på mig?! WTF?!
JAG hade röstat på mig i det läget och om nu han är servitris så är det kanske inte så konstigt att han vill ha in mig i spelet? Rösten försvann ju så småningom eller hur?
Nej jag tycker att Basse griper efter strån här och det verkar konstigt då jag sett honom spela varulvsspel innan och då brukar han inte göra sådana här klena anklagelser...
Det verkar ju onekligen som att Vimes kommer åka denna rundan, och är han inte Varulv så är Basse väldigt, väldigt misstänkt...
Jag tänker inte vara med och lyncha Vimes iaf...
Röst: Basenanji
men den håller som motivering iaf, men det verkar konstigt att en varulv skulle försvara en en annan varulv så frenetiskt eftersom det sätter strålkastaren på personen i fråga och det vet vicotnik därav tycker jag att hans röst är lite konstig.
2. han säger att solve inte använt någon förmåga runda 4, visserligen ska solves förmåga inte fungera ifall han har en röst på sig men han använde den faktiskt borde inte vic fått information om att förmågan användes?


hans svar på varför solves förmåga inte pingade skrev han själv.
vicotnik said:
När det kommer till solvebring's förmåga vet jag inte hur det kommer sig att jag inte fått något svar. Jag tror bara jag får resulatat ifall förmågan personen använder sig av ger utslag.
sen skriver han om en postryttare som måste vara vid liv eller så ska han ha inga röster på sig vis slutet av rundan för att hans förmåga ska fungera.

lägger en kommentar om varulvstaktiken om att STARTA drev mot andra varulvar för att helgröna andra.
vicotnik said:
Kan bekräfta det, detta är en väldigt effektiv taktik om den går i lås.
runda 6

röstar på Dum Panda som fortsättning på runda 5

säger att DP inte använde sin förmåga denna runda
förmodligen för att hans assistent är död och han hade röster på sig

säger han misstycker dåligt språk och det är förmodliigen därför han kollar hur folk skriver så mycket.

pratar en massa om tidigare varulvspel med krank om när de röstade ut en person för att gröna resten.

tycker krank försöker måla upp honom som bandit och ogillar kranks röster på magkänsla.

tycker kranks magkänsla röster är extremt misstänkta eftersom ulvar brukar ha svårare att hitta motiveringar

ursäktar sin saknad av speltid och motiverar det med jobb + kvällskurs.

skriver en bra analys om DP.

säger att folk måste börja motivera sina röster bättre.

vicotnik är tämligen ren, egentligen ska kolla in brynolf imorgon men kommer inte kunna skriva ett omdöme eller summering som om vic.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag kan tänka mig drev mot ett antal personer, nu verkar detta vara på gång

Röst: Banarok

och det kan jag absolut ställa mig bakom

keep talking! :gremsmile:
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Röststatus

röststatus

vicotnik(1): Banarok
Banarok(4): Brynolf, Lindenius, Brynolf, Vicotnik, Nilsh
Nilsh(0): Brynolf
Lindenius(1): Tripp_trap,
tripp_trap(1): solvebring

jobbigt att bli drevad mot sista dan, men ärligt vad är era misstankar mot, jag har varit aktiv denhär rundan pga av att min skoluppgift vart klar innan jag slutade så jag kudne surfa runt, samt jag har blivit drivande eftersom att vi behöver fylla tomrumet från de mördade.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röststatus

Solve och tripp_trap vi kan inte starta dedär smådreven mot trip och lindenius nu ge upp dem eftersom är bara en av stadsbornas röster inte i samma tåg som resten kommer varulvarna rösta ut en stadsbo.

och inget av era röster går på misstankar de är röster på personen i fråga för att få information, ni behöver få med er massan ifall ni ska starta sådanna drev och släpp de drevet nu sista dan tack, jag blir nervös av att ha förmodligen 3 ulvar och en bybo som lagt sin röst på mig.

kan ni som röstat motivera era röster mot mig tack
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Röststatus [RÖST]

Jag motiverade min röst när jag lade den. Jag sade det att trippis alltid varit för tyst. Han säger i princip inte ett jota och har aldrig gjort.

Dock får jag lov att hålla med de andra, du har alltid betett dig tämligen misstänkt genom att 1. antingen vara grymt inaktiv för att emellanåt 2. verka aktiv genom att göra lite sammanställningar och ibland göra en och annan analys som inte leder någonstans. Tja, kort och gott, du har haft dåligt rykte sedan starten och har inte påvisat något konkret som kan förrändra det.

Röst: Banarok
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röststatus

Banarok said:
Solve och tripp_trap vi kan inte starta dedär smådreven mot trip och lindenius nu ge upp dem eftersom är bara en av stadsbornas röster inte i samma tåg som resten kommer varulvarna rösta ut en stadsbo.

och inget av era röster går på misstankar de är röster på personen i fråga för att få information, ni behöver få med er massan ifall ni ska starta sådanna drev och släpp de drevet nu sista dan tack, jag blir nervös av att ha förmodligen 3 ulvar och en bybo som lagt sin röst på mig.

kan ni som röstat motivera era röster mot mig tack
Jag har lagt min röst på dig eftersom:

du gör en massa tabeller men skriver inga inlägg
du brydde dig inte om att rösta den rundan du visste att Zebulon skulle ta livet av sig


framförallt
- är det en känsla, som jag sa tidigare, att du Brynolf eller Vicotnik är skumma, jag börjar vara inne på linjen att rösta som Solve också- men jag kan inte för mitt liv förstå hur Tripp-Trapp rent logiskt sett kan vara varulv, men han spelar jäkligt konstigt för att vara en grönad stadsbo, ska dock sluta tjata om det nu.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röststatus [RÖST]

solvebring said:
Jag motiverade min röst när jag lade den. Jag sade det att trippis alltid varit för tyst. Han säger i princip inte ett jota och har aldrig gjort.

Dock får jag lov att hålla med de andra, du har alltid betett dig tämligen misstänkt genom att 1. antingen vara grymt inaktiv för att emellanåt 2. verka aktiv genom att göra lite sammanställningar och ibland göra en och annan analys som inte leder någonstans. Tja, kort och gott, du har haft dåligt rykte sedan starten och har inte påvisat något konkret som kan förrändra det.

Röst: Banarok
jag kan hålla med om att tripp varit för tyst, men för tillfället är att rösta på tripp nästan som att inaktivitets rösta.

1 min hoppiga aktivitet beror på väldigt varierande fart på min kurs, oftast går den i högt tempo men ibland nästan tvärstannar den.
sammanställningar gör jag nog mer än analyser jag gör dem eftersom annars har jag ingen aning om vad som försegår, hellzon gjorde fantastiska sammanställningar i cthullu spelet så jag slapp göra dem, jag började med listan lite sen hade jag börjat med den tidigare hade jag nog haft större roll i spelet.

och mina helger är tämligen packade, har LITE tid på fredagarna samt näst intill ingen på lördagarna, så den tid jag har är på söndagar där jag brukar försöka säga en del men då brukar de redan vara ett starkt drev åt något håll varav jag inte kan tillföra mycket.

Krank röstar på vic, krank brukar vara jäkligt bra på att hitta ulvar, eller åtminstonde en ulv, så 2 somröstade på vic förra rundan försvann konstigt?
(trots att DP faktiskt röstade på vic för att rädda sig själv)
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röststatus

NilsH said:
framförallt
- är det en känsla, som jag sa tidigare, att du Brynolf eller Vicotnik är skumma, jag börjar vara inne på linjen att rösta som Solve också- men jag kan inte för mitt liv förstå hur Tripp-Trapp rent logiskt sett kan vara varulv, men han spelar jäkligt konstigt för att vara en grönad stadsbo, ska dock sluta tjata om det nu.
tripp_trap logiskt sett kan det ha varit 6 assistenter, varav en varulv hade en av dem men hålit tyst om det eftersom infon om att minst 50% av alla assistenter är stadsbor kom ut. genom att få massan att tro att det bara fanns 5 assistenter när det fanns 6 så kan en vara ulv och sitta helt grönad.

jag tror inte speciellt mycket på den teorin dock, men den är inte omöjlig.

en annan möjlighet är att någon av ulvarna falsk outade sig som assistent vilket gör att när de blivit utröstade sitter tripp trap säkert pga 50% goda assistenter punkten.

samt min info som bokstavligt skriker att vara sheriff säger inte att du är god får en att tänka 2 gånger.

men jag tror fortfarande mer på att vic är ulv än trapp
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Röststatus

Personligen tycker jag att många och innehållslösa inlägg är mer misstänksamt och onödigt än få och kvalitativa. Visst har den allmänna aktiviteten varit alldeles för låg den här rundan, men den oöverskådliga röra som de första rundorna var var inte mycket bättre. Men men, den här rundan banditerna kanske visste att de vinner om de hänger en bybo och därför höll tyst till stor del. Vi får väl se.

Att många sedan hoppar på Banarokdrevet nu mot slutet, när han knappt hinner försvara sig, är jävligt misstänksamt. Inte användbart för byn alls, typ.

Röst: Vicotnik

Jag är fortfarande inte nöjd med Lindenius, men då det verkar vara ett dödfött företag att dreva vidare mot honom går vi tillbaka till Vicotnik som jag ser som mer misstänkt än Banarok.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röststatus

tripp_trap said:
Jag är fortfarande inte nöjd med Lindenius, men då det verkar vara ett dödfött företag att dreva vidare mot honom går vi tillbaka till Vicotnik som jag ser som mer misstänkt än Banarok.
håller med dig skulle ajg på något mirakulöst sätt överleva denhär rundan så borde man rikta strålkastaren ditåt.
men tvivalar på att nästa runda kommer hända med tanke på att ett såhär stadigt drev nästan tyder på att det finns 3 ulvar som röstar på mig för att vinna denhär rundan.
 
Top