Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 7

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Åiåiååh åå-åå-åååå (temat till den gode, den onde och den fule)

De 7 kvarvarande personerna på saloonen nynnade stilla för sig själva när de begrundade sitt och de båda försvunnas öden. Ingen borgmästare var ännu vald och det var fortfarande okänt vilka som var banditer eller ej. Utröstandet fortsatte.


Två stadsbor hade försvunnit. Dum Panda (utröstad) och Krank (förgiftad via whiskey) tackas för sitt deltagande. Ni får gärna göra ett sista inlägg om ni vill, men som vanligt inte avslöja någonting.

-----

Följande 7 personer finns på saloonen:
Banarok - Rallare
Brynolf - Trapper
Lindenius - Gruvarbetare
NilsH
Solvebring - Doktor
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter

Följande har lämnat oss:
Andersson
Anthraxus
Basenanji
Craygh
Dum Panda
Hellzon
krank
Lukas
Måns
Persson
Poseur
Vimes
Zebulon

-----

Den här rundan slutar 21:30 på måndag.

-----

Banarok spottade på golvet, Brynolf fingrade på sin tvättbjörnsmössa, Lindenius fes, Solvebring kollade sitt blodtryck, tripp_trap putsade sin sheriffstjärna, Vicotnic skrev en rad eller två och Nilsh satt tyst. Man kunde nästan ta på stämningen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,624
Location
Rissne
Bah!

Sanna mina ord. Men en sak är jag rätt glad över: Jag blev åtminstone inte utröstad den här gången.

Det har varit skoj att vara med, även om min tid varit helt sjukt begränsad. Tack allesamman! Now go get the bastards!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Nä far åt gröt! :gremmad: Jag hade ju förberett en konkarong anklagelser mot Krank som jag tänkte klistra in när rundan började. Nu är ingen av mina huvudmisstänkta kvar (och tur är väl det egentligen för de har alla varit stadsbor).

Jag står kvar vid att jag litar på Tripp i alla fall. Sölve har varit ganska halvgrön också men i övrigt vete fan.

Jag har nästan inget antecknat om någon kvarvarande förutom Banarok, så jag börjar väl där. En varningslampa är hans replik om att det skulle vara "absurt" att ena parten i ett proffs/assistentförhållande skulle vara varulv men den andra inte.

Röst: Banarok
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Och NilsH, ditt yrke outas uppenbarligen väldigt sent vilket gör att du är den ende kvar som öht kan ljuga om det. Om du nu är revolverman, vad har du för förmåga?

Jag gör till och med såhär så länge:

Röst: NilsH
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Äsch, mina stressade nybörjarinlägg fuckade upp det känns det som, sorry. Men heja! ni klarar det!
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Måste erkänna att jag tappade sugen lite. Känns som det var mitt val som fukkade upp utgången av denna runda. Av det val som var förestående, upplevde jag egentligen Krank som mest fuffens och att han skyddade Dum Panda.

Helst hade jag velat kolla upp Banarok och Brynolf lite extra. Jag hade som sagt tänkt undersöka en sak i Banaroks beteende, men sedan stack dreven iväg åt ett annat håll och jag orkade inte följa upp det. Den här rundan ska jag återgå till vad jag ursprungligen tänkt.

Jag går alltså tillbaka till

Röst: Banarok

och kollar i morgon upp det jag hade tänkt undersöka från början.

//erik.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Varulvsstatistik

7 personer kvar

Om 3 varulvar:
De vinner om vi röstar fel denna runda

Om 2 varulvar:
De vinner om vi röstar fel två rundor i rad.

//erik
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Brynolf said:
Nä far åt gröt! :gremmad: Jag hade ju förberett en konkarong anklagelser mot Krank som jag tänkte klistra in när rundan började. Nu är ingen av mina huvudmisstänkta kvar (och tur är väl det egentligen för de har alla varit stadsbor).

Jag står kvar vid att jag litar på Tripp i alla fall. Sölve har varit ganska halvgrön också men i övrigt vete fan.

Jag har nästan inget antecknat om någon kvarvarande förutom Banarok, så jag börjar väl där. En varningslampa är hans replik om att det skulle vara "absurt" att ena parten i ett proffs/assistentförhållande skulle vara varulv men den andra inte.

Röst: Banarok
jag kan inte minnas någonsin ha sagt det, kan du säga vad jag skrivit på ett så uselt sätt att det uppfattats som att jag sagt det.

mrnar du svaret på
brynolf said:
Det var bara en teori. Sambandet mellan "proffs" och assistent kan ju vara något helt annat. Exempelvis att den ene alltid är varulv eller vad som helst. Varje yrke behöver inte heller nödvändigtvis ha en assistent.
där jag svarade
Banarok said:
tvivlar start på just den teorin den är absurd, däremot kan det vara så att assistenter har en skräp kraft tills deras mästare dör varav de får deras mästares kraft också, t.ex shreiff assisstentens kraft är kanske att veta att en annan assistent är bandit och när sheriffen dör få han shreiffens kraft att sia. det tror jag bra mycket mer på.
om än jag skulle vilja rättstava mitt citat tycker jag inte det är speciellt konstigt, feu brukar inte ge oss några mönster att följa från start eftersom det skulle seriöst obalansera spelet.

och ja jag var otydlig på vad jag tyckte var absurt men jag boldade det här

jag har betett mig tillräckligt mysko för att skicka en arme spioner på mig och du talar om detdär, det är nästan mer mysko.

nu toppar du min misstänkt lista med vicotnik

vicotnik borde inte vara misstänkt alls, men det är nästan det som gör honom misstänkt, han röstar på zeb tidigt se basenajis lilla kort analys om vic i vimes/basenanji striden.
han är också en av de som fortfarande är i spelet efter att ha röstat på zeb, varav de andra är jag och brynolf, jag tror att vic och brynolf taktikröstade ut zeb för att verka oskylldigare, speciellt eftersom de i så fall visste att de andra 2 var bybor och att rösta ut en varulv gör dig bra mindre misstänkt än att rösta ut en stadsbo.

att han är kvar i spelet stör mig, eftersom ulvarna har konstant röstat ut den som skriver mest analyser och kommer med bra info, vic har varit ganska aktiv spelet igenom men endå sitter han här och skriver och enligt mig kan det bara betyda 2 saker.

1. varulvarna tycker Vic är helt ute och cycklar hela tiden och tycker han vilseleder mer än han faktiskt tillför.
2. han är ulv

sen spelar varulvsparanoian ett spratt och ger teori 3 jag inte riktigt tror på.
3. de har lämnat honom eftersom någon skulle göra just detta argument.

så jag slänger min röst på vicotnik

Röst:vicotnik
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Fuck vad trist att vi, med stor tonvikt på mig själv, fuckade upp igen... :gremfrown:

Brynolf said:
Och NilsH, ditt yrke outas uppenbarligen väldigt sent vilket gör att du är den ende kvar som öht kan ljuga om det. Om du nu är revolverman, vad har du för förmåga?
Jag har en förmåga som säger att jag är en lone wolf i staden, typ, och att jag måste själv vara vid livet till slutet för att vara med och vinna.

Jag har alltså två vinstkriterier

* Varulvarna dör
* Jag själv är fortfarande levande

Personilgen skiter jag lite i det andra kriteriet och fokuserar på det första.

Vill vänta med att rösta den här gången och inte impulsa som förra rundan.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
NilsH said:
Fuck vad trist att vi, med stor tonvikt på mig själv, fuckade upp igen... :gremfrown:

Brynolf said:
Och NilsH, ditt yrke outas uppenbarligen väldigt sent vilket gör att du är den ende kvar som öht kan ljuga om det. Om du nu är revolverman, vad har du för förmåga?
Jag har en förmåga som säger att jag är en lone wolf i staden, typ, och att jag måste själv vara vid livet till slutet för att vara med och vinna.

Jag har alltså två vinstkriterier

* Varulvarna dör
* Jag själv är fortfarande levande

Personilgen skiter jag lite i det andra kriteriet och fokuserar på det första.

Vill vänta med att rösta den här gången och inte impulsa som förra rundan.
låter som en väldigt fluxxig roll, så jag tror dig
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Helvete! Typiskt!

Än mer typiskt är det också att min förmåga har turen att slå in på bybor... Känns värdelöst. Nåväl, min förmåga gav info gällande kranks förmåga vilken är följande:
"Den du kommer nära blir så distraherad av ditt vackra yttre (trots att det är insidan som räknas!) att denne glömmer att använda sin förmåga. Du är alltså en så kallad role-blocker. Varje runda måste du skicka in namnet på en deltagare i spelet och denne får då inte använda sin förmåga (om en aktiv förmåga nu finns, annars händer ingenting). Om du inte skickar in ett namn kommer det att slumpas vem du riktar din förmåga mot. Ange även ett andrahandsval som distraheras om förstavalet röstas ut. Du får inte ha samma förstaval två rundor i sträck."
... Vet inte om det kan ge något men men...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lindenius said:
Måste erkänna att jag tappade sugen lite. Känns som det var mitt val som fukkade upp utgången av denna runda.
Oavsätt om du hade valt mig istället för Dum Panda så skulle resultatet bli det samma. I och med att Dum Panda tydligen också var stadsbo. Just nu känns det som om banditerna sitter och skrattar gott åt oss då vi skickar ut våra egna runda efter runda.


Banarok said:
vicotnik borde inte vara misstänkt alls, men det är nästan det som gör honom misstänkt, han röstar på zeb tidigt se basenajis lilla kort analys om vic i vimes/basenanji striden.
han är också en av de som fortfarande är i spelet efter att ha röstat på zeb, varav de andra är jag och brynolf, jag tror att vic och brynolf taktikröstade ut zeb för att verka oskylldigare, speciellt eftersom de i så fall visste att de andra 2 var bybor och att rösta ut en varulv gör dig bra mindre misstänkt än att rösta ut en stadsbo.

att han är kvar i spelet stör mig, eftersom ulvarna har konstant röstat ut den som skriver mest analyser och kommer med bra info, vic har varit ganska aktiv spelet igenom men endå sitter han här och skriver och enligt mig kan det bara betyda 2 saker.

1. varulvarna tycker Vic är helt ute och cycklar hela tiden och tycker han vilseleder mer än han faktiskt tillför.
2. han är ulv

sen spelar varulvsparanoian ett spratt och ger teori 3 jag inte riktigt tror på.
3. de har lämnat honom eftersom någon skulle göra just detta argument.
Föst måste jag säga att du för ett ganska roligt resonemang att jag först inte borde vara misstänkt men det i sig gör mig misstänkt, det är tyvärr väldigt svårt att försvara sig mot sådana misstankar.

Anledningen som jag ser till att jag har "fått vara kvar" är att banditerna hade räknat med att jag skulle åka ut förra rundan med tanke på röstningsläget förra rundan och valde därför att plocka krank (som var hyfsat aktiv). Jag spekulerar nu i att banditerna hade räknat med att få ut både mig och krank förra rundan och få Dum Panda kvar för att kunna dreva mot honom istället då Dum Panda redan hade misstankar emot sig, vilket är ett väldigt tacksamt mål för banditerna.

Angående din teori 3, så är det en vanlig taktik som varulvar använder sig av. Anledningen till detta är att har man ett aktivt drev mot någon som inte är varulva så tar man ut den som är drivande i drevet, just för att öka misstankarna mot den som det drevas mot.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Lindenius said:
Måste erkänna att jag tappade sugen lite. Känns som det var mitt val som fukkade upp utgången av denna runda.
Oavsätt om du hade valt mig istället för Dum Panda så skulle resultatet bli det samma. I och med att Dum Panda tydligen också var stadsbo. Just nu känns det som om banditerna sitter och skrattar gott åt oss då vi skickar ut våra egna runda efter runda.


Banarok said:
vicotnik borde inte vara misstänkt alls, men det är nästan det som gör honom misstänkt, han röstar på zeb tidigt se basenajis lilla kort analys om vic i vimes/basenanji striden.
han är också en av de som fortfarande är i spelet efter att ha röstat på zeb, varav de andra är jag och brynolf, jag tror att vic och brynolf taktikröstade ut zeb för att verka oskylldigare, speciellt eftersom de i så fall visste att de andra 2 var bybor och att rösta ut en varulv gör dig bra mindre misstänkt än att rösta ut en stadsbo.

att han är kvar i spelet stör mig, eftersom ulvarna har konstant röstat ut den som skriver mest analyser och kommer med bra info, vic har varit ganska aktiv spelet igenom men endå sitter han här och skriver och enligt mig kan det bara betyda 2 saker.

1. varulvarna tycker Vic är helt ute och cycklar hela tiden och tycker han vilseleder mer än han faktiskt tillför.
2. han är ulv

sen spelar varulvsparanoian ett spratt och ger teori 3 jag inte riktigt tror på.
3. de har lämnat honom eftersom någon skulle göra just detta argument.
Föst måste jag säga att du för ett ganska roligt resonemang att jag först inte borde vara misstänkt men det i sig gör mig misstänkt, det är tyvärr väldigt svårt att försvara sig mot sådana misstankar.

Anledningen som jag ser till att jag har "fått vara kvar" är att banditerna hade räknat med att jag skulle åka ut förra rundan med tanke på röstningsläget förra rundan och valde därför att plocka krank (som var hyfsat aktiv). Jag spekulerar nu i att banditerna hade räknat med att få ut både mig och krank förra rundan och få Dum Panda kvar för att kunna dreva mot honom istället då Dum Panda redan hade misstankar emot sig, vilket är ett väldigt tacksamt mål för banditerna.

Angående din teori 3, så är det en vanlig taktik som varulvar använder sig av. Anledningen till detta är att har man ett aktivt drev mot någon som inte är varulva så tar man ut den som är drivande i drevet, just för att öka misstankarna mot den som det drevas mot.
vet extremt svårt att försvara sig mot just det argumentet jag tror fortfarande att du och brynolf är ulvar båda 2 men jag ska förbättra mitt exel document, för att få med de senare rundorna för att antigen stärka eller försvaga mina misstankar.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Banarok said:
NilsH said:
Fuck vad trist att vi, med stor tonvikt på mig själv, fuckade upp igen... :gremfrown:

Brynolf said:
Och NilsH, ditt yrke outas uppenbarligen väldigt sent vilket gör att du är den ende kvar som öht kan ljuga om det. Om du nu är revolverman, vad har du för förmåga?
Jag har en förmåga som säger att jag är en lone wolf i staden, typ, och att jag måste själv vara vid livet till slutet för att vara med och vinna.

Jag har alltså två vinstkriterier

* Varulvarna dör
* Jag själv är fortfarande levande

Personilgen skiter jag lite i det andra kriteriet och fokuserar på det första.

Vill vänta med att rösta den här gången och inte impulsa som förra rundan.
låter som en väldigt fluxxig roll, så jag tror dig
För att vara uber-tydlig så är min förmåga Fluff men sen har jag ngt som kallas INFO där vinstkriteriet står.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
solvebring said:
Jag står kvar vid att jag litar på Tripp i alla fall.
Varför då?
Det har jag sagt många gånger nu. För att han är den siste assistenten och om det inte var fler än 5 assistenter från början så är han definitivt grön eftersom minst hälften av dem är stadsbor. Och vi vet om fyra assistenter plus Vicotnics brevbärare.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
solvebring said:
Jag står kvar vid att jag litar på Tripp i alla fall.
Varför då?
Det har jag sagt många gånger nu. För att han är den siste assistenten och om det inte var fler än 5 assistenter från början så är han definitivt grön eftersom minst hälften av dem är stadsbor. Och vi vet om fyra assistenter plus Vicotnics brevbärare.
synd bara att han inte säger halv flaska...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Banarok said:
NilsH said:
Fuck vad trist att vi, med stor tonvikt på mig själv, fuckade upp igen... :gremfrown:

Brynolf said:
Och NilsH, ditt yrke outas uppenbarligen väldigt sent vilket gör att du är den ende kvar som öht kan ljuga om det. Om du nu är revolverman, vad har du för förmåga?
Jag har en förmåga som säger att jag är en lone wolf i staden, typ, och att jag måste själv vara vid livet till slutet för att vara med och vinna.

Jag har alltså två vinstkriterier

* Varulvarna dör
* Jag själv är fortfarande levande

Personilgen skiter jag lite i det andra kriteriet och fokuserar på det första.

Vill vänta med att rösta den här gången och inte impulsa som förra rundan.
låter som en väldigt fluxxig roll, så jag tror dig
För att vara uber-tydlig så är min förmåga Fluff men sen har jag ngt som kallas INFO där vinstkriteriet står.
Du skulle alltså vara en FJÄRDE fraktion? Nä, det där köper jag inte. Dina vinstkriterier är ju identiska med stadsbornas, bortsett från att du själv måste överleva också. I bästa fall tror jag du även vinner om varulvarna gör det (men inte vill gå ut med det), i värsta fall är du en farlig jäkel med pickadoll här inne på saloonen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Du skulle alltså vara en FJÄRDE fraktion? Nä, det där köper jag inte. Dina vinstkriterier är ju identiska med stadsbornas, bortsett från att du själv måste överleva också. I bästa fall tror jag du även vinner om varulvarna gör det (men inte vill gå ut med det), i värsta fall är du en farlig jäkel med pickadoll här inne på saloonen.
Jag har utifrån den Här diskussionen tolkat det som att Feu skippat tredje fraktion och lagt in vinstkriterier på folk och att man är beroende av varandra för förmågor.

Jag har antagit att det inte finns en tredje fraktion, och faktiskt också tänkt att alla andra tänkt så också- med tanke på hur många varulvar som det antas finnas.

/ Nils
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Du skulle alltså vara en FJÄRDE fraktion? Nä, det där köper jag inte. Dina vinstkriterier är ju identiska med stadsbornas, bortsett från att du själv måste överleva också. I bästa fall tror jag du även vinner om varulvarna gör det (men inte vill gå ut med det), i värsta fall är du en farlig jäkel med pickadoll här inne på saloonen.
Jag har utifrån den Här diskussionen tolkat det som att Feu skippat tredje fraktion och lagt in vinstkriterier på folk och att man är beroende av varandra för förmågor.

Jag har antagit att det inte finns en tredje fraktion, och faktiskt också tänkt att alla andra tänkt så också- med tanke på hur många varulvar som det antas finnas.

/ Nils
Fraktion eller ej, så är det dina vinstkriterier jag stör mig på.
 
Top