Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 7

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
NilsH said:
Du skulle alltså vara en FJÄRDE fraktion? Nä, det där köper jag inte. Dina vinstkriterier är ju identiska med stadsbornas, bortsett från att du själv måste överleva också. I bästa fall tror jag du även vinner om varulvarna gör det (men inte vill gå ut med det), i värsta fall är du en farlig jäkel med pickadoll här inne på saloonen.
Jag har utifrån den Här diskussionen tolkat det som att Feu skippat tredje fraktion och lagt in vinstkriterier på folk och att man är beroende av varandra för förmågor.

Jag har antagit att det inte finns en tredje fraktion, och faktiskt också tänkt att alla andra tänkt så också- med tanke på hur många varulvar som det antas finnas.

/ Nils
Fraktion eller ej, så är det dina vinstkriterier jag stör mig på.
ok. vad vill du att jag ska göra åt det?

vill poängtera att de alltså inte är en del av min förmåga, som jag ombads avslöja. Jag kunde lika gärna suttit och tryckt på den informationen. Tveksamt kanske om det spelar någon roll.

/ Nils
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
brynolf du spelar ovanligt aggresift denhär rundan.

men vad är din förmåga ifall du sagt det tidigare och jag missat det så skulle jag inte klaga ifall jag fick en repetetion.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
ok. vad vill du att jag ska göra åt det?

vill poängtera att de alltså inte är en del av min förmåga, som jag ombads avslöja. Jag kunde lika gärna suttit och tryckt på den informationen. Tveksamt kanske om det spelar någon roll.

Bara konstaterade att jag tyckte det lät udda.

Ok, så du har en förmåga också?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Banarok said:
brynolf du spelar ovanligt aggresift denhär rundan.

men vad är din förmåga ifall du sagt det tidigare och jag missat det så skulle jag inte klaga ifall jag fick en repetetion.
Man måste väl i ett sånt här läge?

Min förmåga är, som jag sagt, bara fluff. Att jag är en hejare på att jaga djur och flå dem.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag misstänker att NilsH inte berättar hela sanningen. Jag tror hans vinstkriterier är att han vinner med det lag som vinner, så länge han är kvar i spel.

Detta skulle troligen betyda att det bara var fyra banditer från början, då NilsH skulle kunna räknas som en halv.

En teori, varken mer eller mindre. Men jag har svårt att tro att hans vinstkriterier skulle vara så meningslöst lika stadsbornas.

NilsH, räknas du som stadsbo vad gäller att beräkna om banditerna är 50% och vinner eller inte?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Jag misstänker att NilsH inte berättar hela sanningen. Jag tror hans vinstkriterier är att han vinner med det lag som vinner, så länge han är kvar i spel.

Detta skulle troligen betyda att det bara var fyra banditer från början, då NilsH skulle kunna räknas som en halv.

En teori, varken mer eller mindre. Men jag har svårt att tro att hans vinstkriterier skulle vara så meningslöst lika stadsbornas.

NilsH, räknas du som stadsbo vad gäller att beräkna om banditerna är 50% och vinner eller inte?
Jag räknas som och är stadsbo vad gäller vinstkriterier- men jag måste vara vid liv

min kraft är alltså fluff som jag skrev tidigare- jag är en ensamvarg som håller mig för mig själv

och nej, jag kan inte vinna tillsammans med varulvarna
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Mina rösttankar ligger för tillfället och svävar mellan

Banarok
Vicotnik
Brynolf

vad tänker ni andra?

Det här är nog inte en omgång vi ska låta bli att tänka och skriva- känns lite viktigt att vi börjar jobba och få fram info och material att tänka utifrån...

Var är ni och vad tänker ni?

/ Nils
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
NilsH said:
Mina rösttankar ligger för tillfället och svävar mellan

Banarok
Vicotnik
Brynolf

vad tänker ni andra?

Det här är nog inte en omgång vi ska låta bli att tänka och skriva- känns lite viktigt att vi börjar jobba och få fram info och material att tänka utifrån...

Var är ni och vad tänker ni?

/ Nils
tycker det är bra misstankar exkluderar jag mig själv från listan ser du mina misstankar
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
okaj jag ändrar mina misstankar.

vicotnik leder fortfarande (ledsen vic jag hehöver fortfarande läsa igenom dina inlägg ordentligt för att ge bra argument nu har jag bara de tidigare).

sen kommer solve och brynolf på delad andraplats.

Brynolf blev nerrankad från väldigt misstänkt tll ganska misstänkt, eftersom han spelar så ojämnt, någon som tänker på hur han spelar brukar spela jämnt för att hålla sig under radarn. (min teori basha den ifall ni vill)

Solvebring postar mycket säger lite, ville rösta ut aktiva, inte erfarna, att rösta ut erfarna är något som många nybörjare vill göra eftersom de känner sig så osäkra med dem med i spelet, däremot att rösta ut aktiva . . . .
(han har sagt att det var ett nybörjar misstag, jag vill tro honom men varulvsparanoia är farligt)
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Statestik

Jag har en nerladdnings länk i denhär posten för ett exel document som listar yrke, förmågor, runda/död, och aktivitet.

vill ni ha filen i annat format eler märker info är felaktig eller saknandes hojta till
 

Attachments

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Statestik

Banarok said:
Jag har en nerladdnings länk i denhär posten för ett exel document som listar yrke, förmågor, runda/död, och aktivitet.

vill ni ha filen i annat format eler märker info är felaktig eller saknandes hojta till
Grymt!

Försöker komma på ett sätt att använda den.

Toppen av antal inlägg tom runda 6
Brynolf 135
NilsH 94
Vicotnik 94

Botten av antal inlägg tom runda 6
Tripp Trapp 35
Banarok 38
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Statestik

NilsH said:
Banarok said:
Jag har en nerladdnings länk i denhär posten för ett exel document som listar yrke, förmågor, runda/död, och aktivitet.

vill ni ha filen i annat format eler märker info är felaktig eller saknandes hojta till
Grymt!

Försöker komma på ett sätt att använda den.

Toppen av antal inlägg tom runda 6
Brynolf 135
NilsH 94
Vicotnik 94

Botten av antal inlägg tom runda 6
Tripp Trapp 35
Banarok 38
Detr enda jag kan koppla till är din egen analys i början av den här rundan:

vicotnik borde inte vara misstänkt alls, men det är nästan det som gör honom misstänkt, han röstar på zeb tidigt se basenajis lilla kort analys om vic i vimes/basenanji striden.
han är också en av de som fortfarande är i spelet efter att ha röstat på zeb, varav de andra är jag och brynolf, jag tror att vic och brynolf taktikröstade ut zeb för att verka oskylldigare, speciellt eftersom de i så fall visste att de andra 2 var bybor och att rösta ut en varulv gör dig bra mindre misstänkt än att rösta ut en stadsbo.

att han är kvar i spelet stör mig, eftersom ulvarna har konstant röstat ut den som skriver mest analyser och kommer med bra info, vic har varit ganska aktiv spelet igenom men endå sitter han här och skriver och enligt mig kan det bara betyda 2 saker.
Om man är inne och tänker på ditt spår pekar graden av aktivitet mer ut Brynolf än Vicotnik, och mig lika mycket som Vicotnik.

Och Tripp-Trapps 35 (!) inlägg stör mig verkligen- det stör mig ännu mer att ingen trycker eller pushar honom för detta...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Statestik

NilsH said:
Och Tripp-Trapps 35 (!) inlägg stör mig verkligen- det stör mig ännu mer att ingen trycker eller pushar honom för detta...
För att vara övertydlig-

Tripp_trapp är typ grönad, jag vet ingen som misstänker TT, och Basses kraft med assistentskap tyder på att h*n är grön.

H*n har alltså ett utrymme att kliva in i, och skulle kunna tycka och tänka en massa och bidra som en slags fast punkt i resonemangen. Men h*n väljer att säga ingenting. Blir inte heller utslagen av varulvarna.

Jag förstår inte det här.

Sen skulle jag allra ödmjukast vilja fråga dig Banarok- jag menar att ta tid att räkna allas inlägg i alla rundor är ju ngt som tar väldigt mycket tid- men du postar i stort sett inga inlägg. Är det taktik, eller hur kommer det sig att du väljer att prioritera på det sättet?

Sen kan detta med antal inlägg vara bara helt fel ute också. Jag menar att det är en teori, att varulvarna har ihjäl de som postar och analyserar mkt.

Och den teorin säger egentligen inget om hur då varulvarna borde uppträda- försöker de då minska info-flödet ännu mer genom att hålla sig tysta, eller babblar de på i det läget???

/ Nils
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Statestik

NilsH said:
Sen kan detta med antal inlägg vara bara helt fel ute också. Jag menar att det är en teori, att varulvarna har ihjäl de som postar och analyserar mkt.
Vilka är det som blivit "mördade" hittills? Måns, Anthraxus, Basenanji, Hellzon, Andersson och Krank. De flesta av dessa postade ganska mycket, och var med få undantag relativt erfarna vad jag kunde förstå. Så det är ju inte en helt tokig teori.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Statestik

Brynolf said:
NilsH said:
Sen kan detta med antal inlägg vara bara helt fel ute också. Jag menar att det är en teori, att varulvarna har ihjäl de som postar och analyserar mkt.
Vilka är det som blivit "mördade" hittills? Måns, Anthraxus, Basenanji, Hellzon, Andersson och Krank. De flesta av dessa postade ganska mycket, och var med få undantag relativt erfarna vad jag kunde förstå. Så det är ju inte en helt tokig teori.
Ja, det låter rimligt.

Utifrån det, hur tänker du att Banditerna "borde" uppträda?

Själv tycker jag det är svårt att säga- om jag skulle vara en taktisk bandit skulle jag förorda att några postade lite och andra mycket (så det finns en spridning) - samtidigt så har Krank varit inne på att banditerna kanske inte alls planerar ihop och då kan det vara så att detta inte säger så mycket om banditernas eget mönster

/ Nils
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Statestik

NilsH said:
Brynolf said:
NilsH said:
Sen kan detta med antal inlägg vara bara helt fel ute också. Jag menar att det är en teori, att varulvarna har ihjäl de som postar och analyserar mkt.
Vilka är det som blivit "mördade" hittills? Måns, Anthraxus, Basenanji, Hellzon, Andersson och Krank. De flesta av dessa postade ganska mycket, och var med få undantag relativt erfarna vad jag kunde förstå. Så det är ju inte en helt tokig teori.
Ja, det låter rimligt.

Utifrån det, hur tänker du att Banditerna "borde" uppträda?

Själv tycker jag det är svårt att säga- om jag skulle vara en taktisk bandit skulle jag förorda att några postade lite och andra mycket (så det finns en spridning) - samtidigt så har Krank varit inne på att banditerna kanske inte alls planerar ihop och då kan det vara så att detta inte säger så mycket om banditernas eget mönster

/ Nils
Det låter rimligt att de försöker variera sig. Vimes postade väl mer än Zebulon, exempelvis. Dock är det ju inte alls säkert att de inte snackar ihop sig bara för att Krank tycker det är smart. Han har säkert rätt, men han var ju inte i deras lag det här spelet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
TRIPP!!!

...och som du säger är det ju hög tid för Tripp_Trap att komma in i diskussionen.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: TRIPP!!!

Har haft studier att handskas med, men here goes:

Lindenius har inte fått ett enda röst på sig genom hela spelet, och återigen minns jag inga överdrivet matnyttiga eller utstående inlägg från honom, förutom en hög sammanställningar. På det hela taget känns det som han spelat väldigt safe och undgått genomlysning. Dessutom väntar vi fortfarande på hans "avslöjning" av Banarok, som ännu inte kommit trots löften.

Röst: Lindenius
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Vicotnic

runda 1,
drevar hårt mot zeb efter att zeb säger
zebulon said:
Jo, jag behöver rädda mig men jag vill ju inte att en bybo åker ut.
vic tycker det låter som han har distanserat sig från byborna genim att skriva på det sättet.

själv tycker jag att zebulons sätt att uttrycka sig var helt normalt faktiskt, döm själv

han frågar först ifall vi ska avslöja ifall våra förmågor är aktiva/passiva några inläggsenare visar han ett starkt motstånd mot just denna ide.

han säger att frågan var riktad mot solve som bara sade rent babbel.

följer brynolf och röstar på mig pga inaktivitet motiverar sina röster såhär efter solvebring frågar.
Vicotnik said:
Utav de tre drev jag varit med så har jag varit med och drivit ett drev, nämligen det mot Zebulon. Drevet mot Poseur var för att minimera våra förlusterna till 3 deltagare istället för 4.
Att jag hoppa på drevet mot Banarok beror på följande:
Brynolf said:
Det känns som risken att en varulv skulle hoppa av är åtminstone lite mindre än att en bybo skulle göra det. Så jag hoppar till Banarok, som varit mycket inaktiv.
När det sedan när det börjades i spekulera i att vi skulle förlora ännu fler på grund av Poseurs avhopp så gick jag tillbaka till det drevet för att minimera förlusterna.
Runda 2
säger att ifall han var varulv skulle han rösta ut några aktiva spelare och lämna andra för annars åker han ut när varulvsparanoian slår in.

röstar på banarok pga inaktivitet

klagar på Banarok skrivsätt eftersom det är mycket text som säger lite.

röstar på craygh

gör en analys av banarok som mer eller mindre antyder
vicotnik said:
Banarok’s inlägg väldigt innehålls lösa samt att han har en ovilja att bidra med information
, men röstar inte på honom. eftersom han igen inte vill förlora mer än 2 pers

runda 3

han röstar på Basenaji pga ett inlägg i samma stil med zebs runda 1
Basenanji said:
Sedan, tänk er för nu, stadsbor
som han upplever som ett hot samt att basenanji distanserar sig som om att han inte skulle tillhöra gruppen stadsbor

röstar på person eftersom hans förmåga att veta att det finns 20 yrken i spelet är så uppenbar info att det är korkat att någon skulle ha en sådan förmåga.

själv tycker jag dethär är misstänk eftersom vic har varit med i en stor mängd varulvspel, även där feu har blandat in falskinfo och han röstar på persson bara för hans förmåga är lam, samt feu sade i första inlägget dag ett att det fanns 100% fluff förmågor

om än han röstade inte på vimes tillsammans med
Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring,Basenanji, Krank, Andersson, NilsH, Brynolf
det gör honom mindre misstänkt enligt mig


fortsättning följer
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ok, alla röstar i princip på alla just nu. Det kommer inte leda nånstans. Personligen misstänker jag Banarok och Vicotnik lite mer än andra just nu, så jag flyttar till Banarok för att få till nåt slags drev.

Men fortsätt kom med analyser, Banarok. Det är bra!

Röst: Banarok
 
Top