Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 2

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Vad är relationen mellan assistenter och yrken?

Aha, okej. ... Fraktion var det ja, sorry.
Nå, tack för infon. Då är jag med på skeppet.
Förövrigt vet jag inte riktigt vad jag ska tillägga. Jag tycker Lindenius är ute och far i galen tunna. Mer har jag inte att säga om det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Vad är relationen mellan assistenter och yrken?

Dum Panda said:
Sorry, var lite dålig att beskriva vad jag menade. Menar att han inte har någon info om sin assistent, det har jag. Lite iaf.

Tycker att den som är på väg att röstas ut ska claima yrke iaf precis innan.
Hm, intressant. Så du menar att du VET att det finns en bartender-assistent?

Håller med om att man bör outa sig innan man blir hängd. Annars går ju den infon förlorad helt.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Vimes said:
Banarokdrevet gillas. Banarok uttrycker sig rätt diffust i flera av sina svar här, och med mer press på honom kanske vi lyckas vaska fram riktigt varulvsbeteende.
ledsen av gammal vana skriver jag om än mycket, utan att egentligen säga något har försökt vara tydlig men jag vet att jag skriver konstigt, har nästan blivit häng för det i alla spel hitils.

men jag svarar på det jag kan och tycker är någolunda intelligent att göra, som runda, jag ser ingen andledning att outa det och inte heller en orsak att inte göra det. och finns det ingen orsak att outa något tycker jag man borde hålla på informationen eftersom den kommer säkerligen komma någon till nytta bara inte oss bybor, iaf inte i dethär skedet av spelet.

om assistenter, mästare verkar ha information om sina assistenter men vet inte vilka dom är (jag antar att mästarna börjar bli till åren och senila) jag tvivlar däremot på att infon är "din assistent är bandit" om personen i fråga inte har 3 assistenter varav det kan hintas om att minst en assistent är bandit, och just det senariot låter väldigt feuflux-igt ifall man tänker tillbaka på de tidigare spelen
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Banarok said:
ledsen av gammal vana skriver jag om än mycket, utan att egentligen säga något har försökt vara tydlig men jag vet att jag skriver konstigt, har nästan blivit häng för det i alla spel hitils.
Försök bryta den vanan då. Visst är det bra att det skrivs det ger oss något att analysera. Men att skriva utan att ha något att säga skapar bara brus vilket gör det lättare för banditerna att gömma sig i mängden.

Banarok said:
om assistenter, mästare verkar ha information om sina assistenter men vet inte vilka dom är (jag antar att mästarna börjar bli till åren och senila)
Jag har inte fått någon information om assistenter utöver det som står i start inlägget. Och som jag nämnt tidigare så är jag inte assistent.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Kanske en röst får Craygh att vakna [RÖST]

Har funderat sedan igår kväll om valet mellan Banarok-drevet och Craygh-drevet där ingen pingar klarrött på min skurkradar.

Banarok uttrycker sig, minst sagt luddigt och apokryfiskt. Det kan tolkas som ett banditbeteende, men mycket kan faktiskt ligga i sättet han skriver. Dessutom svarar han faktiskt på drevet och för ett resonemang om förmågor.

Craygh är däremot spårlöst försvunnen, efter att i början på spelet släppt ifrån sig en del kryptiska uttalanden som Vimes påpekat. Craygh måste börja leverera, dels försvar till sig själv, dels analyser till stadsbornas hjälp.

Därför flyttar jag min röst till Craygh för att skapa press på honom att börja prata om han dyker upp igen. Det värsta som kan hända är att staden blir av med en inaktiv spelare till.
Röst: Craygh

Banarok 6 (Hellzon, Anthraxus, Vicotnik, Solvebring, Zebulon, krank)
Craygh 5 (Vimes, Brynolf, Dum Panda, Lindenius, Andersson)
Solvebring 2 (Persson, Banarok)
Zebulon 1 (Basenanji, Andersson)
Vicotnik 1 (tripp_trap)
Persson 1 (NilsH)
(Craygh har inte röstat)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nu när Banarok har vaknat ur sin dvala så kan jag inte längre motivera min röst på honom. Så tills jag har hunnit gå igenom Banaroks inlägg ordentligt så lägger jag min röst på Craygh då han ännu inte har hunnit postat något, vilket gör att han automatiskt kommer åka ut i slutet av rundan. Vilket gör att vi åter igen riskerar att 3 personer åker ut istället för 2.

Röst: Craygh
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Vicotnik said:
Nu när Banarok har vaknat ur sin dvala så kan jag inte längre motivera min röst på honom. Så tills jag har hunnit gå igenom Banaroks inlägg ordentligt så lägger jag min röst på Craygh då han ännu inte har hunnit postat något, vilket gör att han automatiskt kommer åka ut i slutet av rundan. Vilket gör att vi åter igen riskerar att 3 personer åker ut istället för 2.
Mycket bra motivering. Jag hakar på.

Röst: Craygh
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hej!

Ett menlöst inlägg, vill bara säga att jag dansade tango hel kvällen igår, kommer tokjobba hela dagen, men kommer hem vid femtiden och ska då läsa och svara och vara med. Kanske komemr titta in lite under dagen på pauser men tror mig inte hinna läsa ikapp nog för att bidra vettigt förrän strax efter fem, sorry.

/ Nils
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
OK, jag vänder kappan efter vinden...

Röst: Craygh

Eftersom han inte skrivit ett enda inlägg denna runda.
Men jag har ett förslag: istället för att rösta ut någon som verkar ha hoppat av - ska vi låta Lukas ta över Craygh och istället inrikta oss på att jaga varulvar istället?
Det skulle även vara bra om Feuflux gav sitt godkännande till detta så vi kan inrikta oss på viktigare saker.

Jag har väldigt mycket att göra (ligger efter på jobbet efter serverkraschen i början på veckan). Jag har tid att läsa nya inlägg, men sedan måste jag välja: antingen göra statistiken, eller analysera äldre inlägg (statistikinsamlandet tar längre tid än jag trodde).
Onsdagens statistik kommer till lunchen (så vet ni vad jag prioriterat).

Sedan måste jag meddela att jag ska resa bort.
Jag är borta fre-sön.
Jag kommer att ha tillgång till mobilt internet under själva resan så jag kommer att vara uppkopplad till c:a 12:00 på fre, och från c:a 15:00 på sön.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Anthraxus said:
istället för att rösta ut någon som verkar ha hoppat av - ska vi låta Lukas ta över Craygh och istället inrikta oss på att jaga varulvar istället?
Det skulle även vara bra om Feuflux gav sitt godkännande till detta så vi kan inrikta oss på viktigare saker.
Nackdelen är att Feu inte kan ta beslutet om att plocka Craygh om inte 1) Craygh är borta hela rundan eller 2) säger det själv till Feu. Så, innan slutet på rundan eller att Craygh säger till Feu, så händer ingenting.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Reflektion kring Banarok

Banarok said:
blev sån mängd inlägg att jag blev snurrig, en jag ska gå igenom dem alla igen bara för att få en bättre ståndpunkt.
Första rundan brukar alltid vara många inlägg vilket gör det möjligt att gömma sig i mängden, samt att man inte lämna efter sig särskilt mycket till oss att analysera. Och ändå skulle jag vilja säga att jämfört med tidigare spel så var det ungefär lika mycket text, vilka du har varit med i och inte haft något problem att följa med i om jag inte missminner mig. Så jag köper inte den ursäkten.
Banarok said:
för tilfället skriver jag en sammanfattning av hela spelet (eller i alla fall runda 1) och det går i ultrarapid.

jag kommer troligvis bli klar med min sammanfattning imorgon. .
Detta skrivet: 2010-11-02, väldigt klassiskt att varulvar går ut och lovar en sammanfattning och sen kommer ingen. Så Jag skulle vilja se din sammanfattning innan rundan är slut.
Banarok said:
men hitils i min analys är solvebring mest misstänkt men som sagt allt är inte klart än och det kan ändras men jag kan tuffa på mot honom sålänge.
Vore bra ifall du kunde utveckla detta. För just nu är din röst på solvebring en röst utan motivering vilket endast gynnar banditerna. Så en motivering till din röst på solvebring vore bra.
Banarok said:
men huvudsaken är att dina första röster har ingen orsak bakom dem alls eller den klenaste jag kan tänka mig, jag vet att allas röster är klena vid det steget av spelet men när det saknas orsak blir det som "eftersom jag kände för det"
Detta är ett svar till solvebring angående Banaroks röst på honom. Just nu ser faktiskt Banaroks röst exakt ut som: ” eftersom jag kände för det” i och med att han inte har postat någon förklaring till sin röst på solvebring.

Att sen Banarok inte vill svara på vilken runda eller ens ge en hint (som Zebulon gjorde) om vilken runda hans yrke avslöjas så dra jag slutsatsen att hans yrke kommer att avslöjas rätt så sent. Och hans motivering till att inte vilja gå ut med information om vilken runda han avslöjas är att han inte kan se några konsekvenser utav av det över huvudtaget. Tycker inte riktigt den motiveringen är bra då den åter igen inte ger oss något att analysera eller diskutera kring. Så kort fattat upplever jag Banarok’s inlägg väldigt innehålls lösa samt att han har en ovilja att bidra med information.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
All aboard the Craygh train!

Vafan, Craygh har inte postat alls? Och Banarok har åtminstone öppnat munnen, så låt gå.

Röst: Craygh

Nu kommer jag snart inte att kunna posta förrän nästa runda. Jobb och dant.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Reflektion kring Banarok

Vicotnik said:
Banarok said:
blev sån mängd inlägg att jag blev snurrig, en jag ska gå igenom dem alla igen bara för att få en bättre ståndpunkt.
Första rundan brukar alltid vara många inlägg vilket gör det möjligt att gömma sig i mängden, samt att man inte lämna efter sig särskilt mycket till oss att analysera. Och ändå skulle jag vilja säga att jämfört med tidigare spel så var det ungefär lika mycket text, vilka du har varit med i och inte haft något problem att följa med i om jag inte missminner mig. Så jag köper inte den ursäkten.
denhär anklagelsen kan jag inte försvara mig emot eftersom mycket av orsaken jag var så inaktiv runda 1 var lathet samt att första rundan är så obeskrivligt tråkig. med andra ord inga bra orsaker bara sånna som kan klassificeras misstänksamma.
men du missminner dig lite också jag brukar vara väldigt fåorddig vid runda 1 eftersom jag inte tycker jag har mycket att tillföra denhär gången var det inte den orsaken.

vicotnik said:
Detta skrivet: 2010-11-02, väldigt klassiskt att varulvar går ut och lovar en sammanfattning och sen kommer ingen. Så Jag skulle vilja se din sammanfattning innan rundan är slut.
kommer göra mitt bästa på denhär punkten.

victnik said:
Detta är ett svar till solvebring angående Banaroks röst på honom. Just nu ser faktiskt Banaroks röst exakt ut som: ” eftersom jag kände för det” i och med att han inte har postat någon förklaring till sin röst på solvebring.

Att sen Banarok inte vill svara på vilken runda eller ens ge en hint (som Zebulon gjorde) om vilken runda hans yrke avslöjas så dra jag slutsatsen att hans yrke kommer att avslöjas rätt så sent. Och hans motivering till att inte vilja gå ut med information om vilken runda han avslöjas är att han inte kan se några konsekvenser utav av det över huvudtaget. Tycker inte riktigt den motiveringen är bra då den åter igen inte ger oss något att analysera eller diskutera kring. Så kort fattat upplever jag Banarok’s inlägg väldigt innehålls lösa samt att han har en ovilja att bidra med information.
japp vet att det var ett "eftersom jag kände för det" röst men eftersom analysen inte är klar var min motivering kanske inte motiverad mot slutet och jag ville inte ge en för seriös röst just eftersom analysen inte var klar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: All aboard the Craygh train! [RÖST]

Medhåll. Banarok har faktiskt gjort tämligen bra ifrån sig under den här rundan. Dessutom finns det tid kvar än. Vicotnik är ju t.ex. min favoritteori. Den spricker dock lite på att Vicotnik tycks kunna lämna tillbaka tämligen jungruvita svar på det mesta. Man hittar inget att gräva i utom det att han är lite överambitiös ibland. Visst var han hård på drevet stundom men det tycks ha falnat med tiden.

Röst: Craygh

Craygh har dock aldrig gjort någon större rad inlägg eller egentligen sagt så mycket. Och nu verkar han tämligen inaktiv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: All aboard the Craygh train! [RÖST]

solvebring said:
Medhåll. Banarok har faktiskt gjort tämligen bra ifrån sig under den här rundan. Dessutom finns det tid kvar än. Vicotnik är ju t.ex. min favoritteori. Den spricker dock lite på att Vicotnik tycks kunna lämna tillbaka tämligen jungruvita svar på det mesta. Man hittar inget att gräva i utom det att han är lite överambitiös ibland. Visst var han hård på drevet stundom men det tycks ha falnat med tiden.

Röst: Craygh

Craygh har dock aldrig gjort någon större rad inlägg eller egentligen sagt så mycket. Och nu verkar han tämligen inaktiv.
Närmare bestämt totalt sex inlägg i runda 1 och noll inlägg i runda 2.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Onsdagens statistik

Antal inlägg fram till c:a 01:00 i natt:
Craygh 0#703398, inga inlägg denna runda
Persson 15#703951, i Ukraina
NilsH 9#703985
Anthraxus 8#704057
Basenanji 3#704074
krank 12#704083
Andersson 15#704101
tripp_trap 3#704103
Vicotnik 15#704109
Vimes 13#704117
Lindenius 6#704121
Zebulon 11#704125
Hellzon 4#704127
solvebring 20#704128
Brynolf 9#704129
Dum Panda 5#704130
Banarok 13#704134

När det gäller röster har jag valt att räkna ända fram till nu för att inte orsaka förvirring.

Rösthistorik:
Craygh har inte röstat
Persson > solvebring
Basenanji > Zebulon
tripp_trap > Vicotnik
NilsH > Vicotnik, Persson
Vimes > Dum Panda, Craygh
Banarok > solvebring
Zebulon > Banarok
Brynolf > Persson, Craygh
Dum Panda > Vicotnik, Craygh
Lindenius > solvebring, Craygh
Andersson > Zebulon, Craygh
Vicotnik > Banarok, Craygh
krank > Banarok, Craygh
Anthraxus > Banarok, Craygh
Hellzon > Banarok, Craygh
solvebring > Vicotnik, Banarok, Craygh

Aktuell röstställning:
Craygh 10 (Vimes, Brynolf, Dum Panda, Lindenius, Andersson, Vicotnik, krank, Anthraxus, Craygh, solvebring)
solvebring 2 (Persson, Banarok)
Banarok 1 (Zebulon)
Zebulon 1 (Basenanji)
Vicotnik 1 (tripp_trap)
Persson 1 (NilsH)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Onsdagens statistik

Det ser ut som om Craygh kommer att åka ikväll. Och han åker p.g.a. inaktivitet, inte för att han är misstänkt varulv - därför är det statistiskt sett större chans att han är bybo.
Vi får alltså räkna med att på fredag morgon är vi 15 spelare kvar och det har åkt 5 bybor.
Nästa runda måste vi nästan nita en varulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Onsdagens statistik

Anthraxus said:
Det ser ut som om Craygh kommer att åka ikväll. Och han åker p.g.a. inaktivitet, inte för att han är misstänkt varulv - därför är det statistiskt sett större chans att han är bybo.
Vi får alltså räkna med att på fredag morgon är vi 15 spelare kvar och det har åkt 5 bybor.
Nästa runda måste vi nästan nita en varulv.
Mm, vore det mer taktiskt att rösta ut någon annan kanske? Fast risken att det också skulle vara en bybo är ju rätt hög med tanke på hur lite vi vet ännu.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Onsdagens statistik

Brynolf said:
Anthraxus said:
Det ser ut som om Craygh kommer att åka ikväll. Och han åker p.g.a. inaktivitet, inte för att han är misstänkt varulv - därför är det statistiskt sett större chans att han är bybo.
Vi får alltså räkna med att på fredag morgon är vi 15 spelare kvar och det har åkt 5 bybor.
Nästa runda måste vi nästan nita en varulv.
Mm, vore det mer taktiskt att rösta ut någon annan kanske? Fast risken att det också skulle vara en bybo är ju rätt hög med tanke på hur lite vi vet ännu.
Om vi inte är väldigt starka i tron på att personen som vi drevar mot är bandit, är det nog bäst för staden att undvika att tappa tre spelare även denna runda. Och jag kan inte se att något av de andra dreven som varit aktuella den här rundan är så klockrena.

Däremot, som kommentar till Anthraxus, är det väl inte helt uteslutet att Craygh är bandit. De inlägg som han faktiskt skrivit pingade åtminstone på Vimes radar.
 
Top