Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Onsdagens statistik

Jag kommer försvinna vid 16:30 (slutar jobbet då) och vet inte om jag kommer hinna logga in igen förens rundan är över ska nämligen iväg och skriva en tenta som går mellan 18:00 och 22:00 i kväll.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Onsdagens statistik

Andersson said:
Däremot, som kommentar till Anthraxus, är det väl inte helt uteslutet att Craygh är bandit. De inlägg som han faktiskt skrivit pingade åtminstone på Vimes radar.
Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme. :gremsmile:
För mig är det en coinflip om han är varis eller ej.

Sedan tror jag inte för ett ögonblick att vi hinner vrida opinionen till någon annan. För det första är det bara ett par timmar kvar av denna runda, för det andra så kan jag inte se något annat alternativ att rösta på än Craygh just nu.
Vad jag ville sätta fingret på var att efter två rundor har fem personer åkt ut och chansen är stor att samtliga fem kommer att vara bybor.
Vi måste helt enkelt skärpa oss nästa runda om vi ska ha någon chans att hitta varulvarna i tid.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Onsdagens statistik

Anthraxus said:
Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme. :gremsmile:
För mig är det en coinflip om han är varis eller ej.

Sedan tror jag inte för ett ögonblick att vi hinner vrida opinionen till någon annan. För det första är det bara ett par timmar kvar av denna runda, för det andra så kan jag inte se något annat alternativ att rösta på än Craygh just nu.
Vad jag ville sätta fingret på var att efter två rundor har fem personer åkt ut och chansen är stor att samtliga fem kommer att vara bybor.
Vi måste helt enkelt skärpa oss nästa runda om vi ska ha någon chans att hitta varulvarna i tid.
Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Onsdagens statistik

Andersson said:
Anthraxus said:
Nja. Jag tycker mer att han bara varit inaktiv (ungefär som du och Poseur under första rundan) - jag kan inte utläsa så mycket av hans inlägg, varken för eller emot, å andra sidan känner jag mig fortfarande som nybörjare på detta spel så lita inte alltför mycket på mitt omdöme. :gremsmile:
För mig är det en coinflip om han är varis eller ej.

Sedan tror jag inte för ett ögonblick att vi hinner vrida opinionen till någon annan. För det första är det bara ett par timmar kvar av denna runda, för det andra så kan jag inte se något annat alternativ att rösta på än Craygh just nu.
Vad jag ville sätta fingret på var att efter två rundor har fem personer åkt ut och chansen är stor att samtliga fem kommer att vara bybor.
Vi måste helt enkelt skärpa oss nästa runda om vi ska ha någon chans att hitta varulvarna i tid.
Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.

//erik.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Onsdagens statistik

Andersson said:
Bara för att förtydliga. Jag håller med om att i nuläget är den bästa lösningen att rösta bort Craygh för att undvika att tre personer försvinner i ett svep, samtidigt som det faktiskt finns en viss liten chans att han inte har ett rent syndaregister.
Mmm. Det är ju han, eller så skulle vi ge oss på Banarok? (Som inte pingat på min radar på grund av något han sagt.) Möjligtvis Solvebring (som spelat litek onstigt, men som jag tror är mer nybörjare än bandit) eller Persson som jag tycker spelat rätt intressant (men han skulle inte kunnat svara om vi börjat dreva mot honom idag).

Eventuellt ska jag ta mig an en analys av Persson och/eller solvebring i helgen när jag inte jobbar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Onsdagens statistik

Lindenius said:
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.

//erik.
Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Onsdagens statistik

Lindenius said:
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
Det är långt ifrån optimalt. Min förhoppning var ju att Craygh skulle börja skriva och antingen avslöja sig eller lyckas görna sig. Nu blir ju utröstningen av honom mest ett nödvändigt ont, vi får helt enkelt hålla tummarna för att han är en varulv som bestämt sig för att när drevet väl startade att inte ge någon mer info.

Samtidigt tycker jag inte det finns anledning att börja panika om Craygh visar sig vara bybo, liksom okej, vi har varit tvugna att nita två av våra egna, sånt som händer och jag tror inte att man egentligen kan räkna med att nita en varulv under det två första rundorna. Det enda som är synd är ju att Lukas blev diskad, så enligt min mening har vi bara tappat en mer än nödvändigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Onsdagens statistik

krank said:
Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.
Det är inte kört. Se ovanstående inlägg. Vi vinner detta.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Onsdagens statistik

Vimes said:
Lindenius said:
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.
Det är långt ifrån optimalt. Min förhoppning var ju att Craygh skulle börja skriva och antingen avslöja sig eller lyckas görna sig. Nu blir ju utröstningen av honom mest ett nödvändigt ont, vi får helt enkelt hålla tummarna för att han är en varulv som bestämt sig för att när drevet väl startade att inte ge någon mer info.

Samtidigt tycker jag inte det finns anledning att börja panika om Craygh visar sig vara bybo, liksom okej, vi har varit tvugna att nita två av våra egna, sånt som händer och jag tror inte att man egentligen kan räkna med att nita en varulv under det två första rundorna. Det enda som är synd är ju att Lukas blev diskad, så enligt min mening har vi bara tappat en mer än nödvändigt.
Inte troligt att han är varulv, tror man behöver RÄTT mycket is i magen för att hoppa in i spel typ nu och säga, tjena, rösta inte ut mig och så safa sig.

Däremot är jag helt på att han ska röstas ut, så att inte flera bybor försvinner. Jag kommer dock inte ändra min röst för att förtydliga att jag faktiskt har en misstanke och tänker stå fast vid den tills annat visar sig. I det här läget finns det ju ingen tveksamhet kring vem som åker.

Tycker det är tråkigt att vi typ snart är körda utan att man känner att vi ens fått möjlighet att börja spela. Ingen kan ju hjälpa det.

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till att Lukas tar Crayghs plats, självklart är det kul att få med Lukas i spel igen- men samtidigt känns det så fett jävla uppenbart att Craygh är en av oss så man skulle liksom räkna bort Lukas från misstänkta och då faller spelet lite grann.

Tror inte man som varulv låter bli att spela, man har ett grupptryck från gruppen varulvar att bidra, och jag tror man känner ett större engagemang som varulv, mindre risk att bara tappa lusten, som jag tror Craygh har gjort.

/ Nils
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Onsdagens statistik

krank said:
Lindenius said:
I Agree. Ditt resonemang låter statistiskt rimligt. Långt ifrån ett optimalt scenario dock.

//erik.
Om Craygh är bybo är det möjligt att han genom sin frånvaro helt enkelt dödat bybo-sidan i det här spelet... Fet börjar droppa av liiiiite för många nu.
Som sagt, ja, trist faktiskt- men låt om oss inte deppa ihop, vi behöver inte fler som tappar sugen! Man ska också vara på det klara med att det kan vara en varulvstaktik att förvirra, splittra och gröta på med mängder av inlägg så det känns hopplöst att se mönster. Nu hugger vi i och köttar dem! :gremsmile:
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Dokument med claimade yrken, assistent,förmågor mm

På denna länk finns ett evangelium av information som jag sammanställt under dagen rörande runda 1-2.

Där finns information om (med stora reservationer för fel då jag suttit med denna i pauser på jobbet):
- Yrke
- Runda yrket avslöjas
- Assistentstatus
- Påstådd förmåga
- Yrkanden på outningar från spelaren
- Facit / slutgiltigt öde för spelaren i fråga

Text i kursiv stil är bekräftad - övrig text är påstådd av spelaren
Siffran i (parentes) efter varje påstående är vilken runda detta påstås av spelaren

Kan någon vänlig själ före kl 2130 kolla så att länken fungerar så att den finns kvar i fall jag stryker med?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Info innan natten

Innan varisarna plockar någon av oss tänkte jag pytsa ut den info jag ligger inne på. Den har varit uppe på tapeten tidigare, då det verkar som om Basenanji har liknande information (som vi får hoppas att han delar med sig av innan rundans slut, vart fan är han förresten? Har han skrivit... två inlägg den här rundan?)

Well:

Jag vet att mer än 50% av alla assistenter är bybor - enligt mig är den här infon halvvärdo. "Mer än" kan ju innebära att det inte finns några assistent-varulvar, eller bara en eller så. Jag vet inte, någon kanske har kompletterande info som vi kan använda oss av?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Fast analysen av dokumentet får vänta ett tag till

Eftersom dokumentsammanställningen tagit sådan tid har jag inte hunnit läsa det för att se om det ger någonting att analysera. Det lär få bero till en (eventuell) morgondag.

Feedback på om detta ger någonting för analyser, samt påpekande av eventuella fel (mea culpa) mottages tacksamt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Dokument med claimade yrken, assistent,förmågor mm

Andersson said:
Kan någon vänlig själ före kl 2130 kolla så att länken fungerar så att den finns kvar i fall jag stryker med?
Fungerar. Bra jobbat, satt just och funderade på om jag var tvungen att göra något liknande själv. :gremsmile:

Ett tips kan ju vara att lägga länken i din signatur så att man lätt hittar senaste versionen (om du avser att fortsätta uppdatera den om du överlever natten alltså).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Dokument med claimade yrken, assistent,förmågo

Vimes said:
Ett tips kan ju vara att lägga länken i din signatur så att man lätt hittar senaste versionen (om du avser att fortsätta uppdatera den om du överlever natten alltså).
Bra tänkt. Tack!
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Re: Dokument med claimade yrken, assistent,förmågo

Jag tänkte på en sak när det gäller analysen av de som varulvarna dödar.
Måns är väl känd som en ganska vass spelare?
Kan det inte vara så att de baserar vilka de dödar på hur bra de spelat tidigare varulvsspel?
Det ger oss typ ingen info isåfall...
Förutom att vi isf vet att någon som varit med tidigare är varulv, vilket är de flesta :gremfrown:.
Liten nackdel när det är så ofta samma personer som spelar.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
In i kaklet

Ser ganska spikat ut vem som får flest röster. :gremsmile:

Tänkte bara påminna er om att man får skicka in PM ända in i kaklet.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: In i kaklet

Och nu har jag gäster.
Smygsitter dock vid datorn och plitar lite.

Vet inte opm jag fattat detta rätt.
Craygh åker pga inaktivitet, right?
Han är mao en lost cause.

Röst: Craygh

Vad det det suger att vi vi tar folk pga inaktivitet!
 
Top