Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 1

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Avhopp :(

Hasta la vista baby

Röst: Poseur

(och tack för moget övervägande)

Hmm. Jag röstar nog hellre ut dig(din ersättare). Känner inte att de andra alternativen är tillräckligt bra.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Avhopp :(

Poseur said:
Tyvärr lär jag meddela att jag tänker hoppa av.
Jag har inte haft tid att ens sätta mig vid datorn i mer än fem minuter, och det verkar inte bli bättre på ett tag.
Så hellre att någon annan kanske kan ta min plats än att jag fortsätter vara inaktiv.
nästan 400 inlägg att läsa ikapp kommer jag omöjligt hinna, och visst av erfarenhet så blir det några mindre inlägg för varje runda, men jag kommer inte kunna hänga med ändå.

Så tyvärr.

Tänker bara säga, lycka till, båda sidor(och kanske den tredje med)

/Poseur lite tråkigt
låter klokt, det visade ju sig vara ett grymt jobb att läsa ifatt varje gång man loggar in, så har man inte tiden är det väl ett bättre alternativ.

Röst: Poseur

(egentligen menlöst som röst- men jag ska laga middag till en gäst ikväll och varken hinner eller orka vara med på ngt slags drev innan halv tio....- kommer dock ha datorn på och spana ibland)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Avhopp :(

OK, ett alternativ till Poseur.

Röst: Banarok

Sista gången Banarok var aktiv var torsdag kväll.
(och jag antar att Feu lär plocka bort Poseur om denne sagt att han inte ska vara med)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Avhopp :(

Anthraxus said:
OK, ett alternativ till Poseur.

Röst: Banarok

Sista gången Banarok var aktiv var torsdag kväll.
(och jag antar att Feu lär plocka bort Poseur om denne sagt att han inte ska vara med)
Shit ja, det tänkte jag inte på. Det blir kanske Poseur plus en till som åker ut?

Hmmm... skulle behöva ngt slags klargörande av hur det funkar nu?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Avhopp :(

NilsH said:
Shit ja, det tänkte jag inte på. Det blir kanske Poseur plus en till som åker ut?

Hmmm... skulle behöva ngt slags klargörande av hur det funkar nu?
Av vad jag förstått så brukar varulvar gömmas sig bland inaktiva.
Så rent statistiskt är det större chans att vi slår ut en varulv om vi röstar på någon inaktiv än om vi röstar på någon slumpvis.
(OK, nu är ju också Poseur inaktiv (2 inlägg totalt), men det känns meningslöst att rösta på någon som sagt att han inte tänker vara med)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Avhopp :(

Anthraxus said:
NilsH said:
Shit ja, det tänkte jag inte på. Det blir kanske Poseur plus en till som åker ut?

Hmmm... skulle behöva ngt slags klargörande av hur det funkar nu?
Av vad jag förstått så brukar varulvar gömmas sig bland inaktiva.
Så rent statistiskt är det större chans att vi slår ut en varulv om vi röstar på någon inaktiv än om vi röstar på någon slumpvis.
(OK, nu är ju också Poseur inaktiv (2 inlägg totalt), men det känns meningslöst att rösta på någon som sagt att han inte tänker vara med)
Jag tror inte riktigt man vågar vara inaktiv som varulv (?)

Men däremot så tror jag att det är större chans att Feu låter ngn ta över Poseurs roll så vi får in en aktiv person där som vill vara med- och då känns det bättre att slå ut inaktiv person - än en okänd presumtivt roll tjomme som hoppar in runda 2.

För så måste det väl bli att vi är lika många i spel- alltså att ngn tar den rollen som Poseur hade, känns som det blir lite ojämnt annars?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Avhopp :(

NilsH said:
Anthraxus said:
NilsH said:
Shit ja, det tänkte jag inte på. Det blir kanske Poseur plus en till som åker ut?

Hmmm... skulle behöva ngt slags klargörande av hur det funkar nu?
Av vad jag förstått så brukar varulvar gömmas sig bland inaktiva.
Så rent statistiskt är det större chans att vi slår ut en varulv om vi röstar på någon inaktiv än om vi röstar på någon slumpvis.
(OK, nu är ju också Poseur inaktiv (2 inlägg totalt), men det känns meningslöst att rösta på någon som sagt att han inte tänker vara med)
Jag tror inte riktigt man vågar vara inaktiv som varulv (?)

Men däremot så tror jag att det är större chans att Feu låter ngn ta över Poseurs roll så vi får in en aktiv person där som vill vara med- och då känns det bättre att slå ut inaktiv person - än en okänd presumtivt roll tjomme som hoppar in runda 2.

För så måste det väl bli att vi är lika många i spel- alltså att ngn tar den rollen som Poseur hade, känns som det blir lite ojämnt annars?
Röst: Banarok
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Avhopp :(

Det känns som risken att en varulv skulle hoppa av är åtminstone lite mindre än att en bybo skulle göra det. Så jag hoppar till Banarok, som varit mycket inaktiv.

Röst: Banarok
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avhopp :(

Brynolf said:
Det känns som risken att en varulv skulle hoppa av är åtminstone lite mindre än att en bybo skulle göra det. Så jag hoppar till Banarok, som varit mycket inaktiv.

Röst: Banarok
Håller med.

Röst: Banarok
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Avhopp :(

Eller vänta nu, om Poseur kommer avrättas av spelledaren, vill vi verkligen rösta ut en till då? Det blir ju en jävla massa gestorbenheter samma runda. Ska man kanske rösta ut Poseur ändå?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avhopp :(

Brynolf said:
Eller vänta nu, om Poseur kommer avrättas av spelledaren, vill vi verkligen rösta ut en till då? Det blir ju en jävla massa gestorbenheter samma runda. Ska man kanske rösta ut Poseur ändå?
Hmm bra fråga, det här skulle vi nästan behöva Feuflux svar på. Men vi får anta att eftersom han skrivit i tråden så bör han inte bli auto-hängd. Men i och med avhoppet så vet jag inte.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
OFFICIELLT INLÄGG

Dags för ett officiellt inlägg. Ni sköter er mycket bra, med ett enda inlägg som tråkigt undantag.

Lukas citerat här sitt PM med information som ingen varulv har (att det står 100% bybo). Det är ju alltid gråzoner det här, men jag ser det som ett brott mot regel 3 och Lukas kommer därmed att försvinna till starten av runda två! Förslag till hur man kan undvika sådant här mottages varmt till diskussionen vi kommer ha när spelet är slut. Att det här kan uppstå är givetvis mitt fel till en viss grad och jag ber om ursäkt för detta.

Jag har ingen kö av spelare och det har tidigare gånger varit hopplöst att hitta ersättare så jag orkar helt enkelt inte. Poseur kommer inte att ersättas när han nu hoppar av!

Det är alltså fullt möjligt att det kommer försvinna 4 spelare från spelet den här rundan.

Aktuellt röstläge enligt SL:

Poseur(6): Lindenius, Andersson, tripp_trap, Måns, Solvebring, Persson
Andersson(4): krank, Zebulon, Hellzon, Lukas
Banarok(4): Anthraxus, NilsH, Brynolf, Vicotnik
Zebulon(2): Dum Panda, Basenanji
Craygh(1): Banarok
krank(1): Vimes
Vicotnik(1): Craygh

INTE RÖSTAT: Poseur
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Glöm inte era förmågor!

Glöm inte era förmågor ni som har några.

Se det här som en generell påminnelse.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avhopp :(

Jag vågar inte chans på ifall Poseur kommer ersättas eller inte.

Jag ändrar tillbaka min röst till Poseur.

Röst: Poseur

Då det vore katastrof att förlora 3 stycken första runda. 1 utröstad, 1 dödad och 1 pga avhopp.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Avhopp :(

Ja, det blir ju rena masshängningen det här annars. Så mycket folk vill vi nog inte bli av med i ett svep.

Röst: Poseur
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Avhopp :(

Håller med. Det vore fantastiskt illa om fyra ryker första rundan, speciellt om två försvinner på teknikaliteter som inte ger mycket info. Därför får min röst på Poseur stå kvar.

Sedan får man väl hoppas att Banarok och Dum panda vaknar till liv nästa runda, annars kan det här varulvsspelet bli historiskt kort, om det inte sker ett mirakel.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: OFFICIELLT INLÄGG

Feuflux said:
Jag har ingen kö av spelare och det har tidigare gånger varit hopplöst att hitta ersättare så jag orkar helt enkelt inte. Poseur kommer inte att ersättas när han nu hoppar av!
jag antar att det inte är någon möjlighet att jag att jag tar över den rollen.
känns lite snopet att göra bort sig och bli diskad i första rundan...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: OFFICIELLT INLÄGG

OMFG WTF!?

Förstår jag det hela rätt om det är så att både Lukas och Poseur kommer att SLdödas inför nästa runda? Eller är det bara Lukas som blir bortplockad?

(i förlängningen blir förstås Poseur SLdödad iom runda tres start då han inte kommer att skriva något mera (helt inaktiv under runda två alltså)).

SL kan inte tänka sig att låta Lukas ta över Poseurs roll? Bara en tanke?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Vimes dödslista

Vimes said:
Zebulondrevet är en trestegsraket:

3. Dock kvarstår drevet även efter att Zebulon skrivt sitt första inlägg. Det är nu han i mina ögon ger ifrån sig en scum tell: han svarar drevet på ett vädligt defensivt sätt, och röjer nervositet. Detta alltså trots att drevet eg. mest handlar om att han inte skrivit så mycket. Några av formuleringarna i hans försvar är märkliga - bland annat utrycker han implicit ett motsatsförhållande mellan sig själv och bybor. Här hoppar jag på drevet igen.
4. Zebulon outar info om sig själv (han är assistent och hans yrke outas inte inom de tre närmasta rundorna). Jag hoppar av drevet.

Så, det är mycket magkänsla här. Dock kan jag jämföra Zebulons defensiva beteende i det här spelet med hur han agerade i Mutant:UA-spelet, där han var varulv, och det är väldigt snarlikt.

Alltså: det är inget jättestarkt case såklart (det är ju bara första rundan), men det är det skummaste hittills.
OK. Jag missade M:UA-spelet och det är kanske därför jag inte ser samma tell. Men om du har rätt borde det kanske också synas på hur rösterna flyttades runt efter att drevet gått igång. Ett projekt att stilla bedja om för nästa runda.
 
Top