Nekromanti Western IV på tryck!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
Oden;n171892 said:
Fråga. Var kan jag hitta/ladda ned/skriva ut alla formulären någonstans? Speciellt intresserad av Ryktesformuläret och Formuläret samt korten för jakt och kapplöpning.
Skulle gissa på att de dyker upp när nya hemsidan är klar. Men till dess kan du ju skriva ut från regelboks pdfen
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Zoth-Ya;n171896 said:
Skulle gissa på att de dyker upp när nya hemsidan är klar. Men till dess kan du ju skriva ut från regelboks pdfen

Doh! Hade helt missat det mailet. Löste ju det mesta. ^^
Edit: Enda som saknas är jaktkorten. Om nu inte de också ligger och trycker i en pdf någonstans.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Lukas: Jag bor förvisso i Karlstad, men i en central stadsdel och måste också ta en rejäl promenad eller busstur till närmsta DHL ställe. DHL är sämst! Som jämförelse, detta var dock typ 10 år sedan när jag bodde i Tokyo och jag och frun väntade på att hennes visum skulle bli klart. Jag hade skittråkigt och fick rollspelsabstinens så jag beställde Mexico boken till NWOD från USA. Jag hade boken levererad till min dörr eftermiddagen nästa dag. Det var med Fedex tror jag men svär inte på det.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Kunde gå och hämta böckerna direkt efter jobbet idag. Mycket nöjd, det är så skönt att känna lukten av nya böcker :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ok äntligen har jag böckerna i mina händer :) Jag har Editionen med sheriff stjärnan på framsidan och den är ärkesnygg. Det här blir en minirecension av Western IV. Jag tänker inte säga mer om reglerna än att de är väldigt simulationistiska och sådant gillar jag, jag vill ha regler för allt då min filosofi är att det är lättare att ta bort än att lägga till. En del kommer säkert uppfatta just den delen omodern men systemet fungerar väl och som sagt, det man inte gillar kan man ta bort.

Jag gillar culturegaming riktigt mycket och systemet för hur man skapar sin rollperson ger verkligen alla medel man behöver för att slängas in i världen och uppleva att sin rollperson faktiskt har gjort saker innan "du" tar över dennes liv. Rollpersoner med olika bakgrunder har olika tabeller och ingen rollperson kommer att bli den andre helt lik. Detta görs väldigt bra i Western till skillnad mot tex i Neotech 2 där alla rollpersoner oavsett bakgrund hade suttit halva sitt liv i fängelse innan spelet började.

Spelet är snyggt som fan och bilderna jag redan sett i PDF utskicken är ännu snyggare i verkligheten, vilket jag inte trodde var möjligt. Jag vill hävda att spelet är så snyggt och awesome att även de som kanske inte är intresserade av epoken eller genren kommer att gilla spelet i alla fall, så bäst är det. Jag kommer att testa äventyret/kampanjstarten som är med i grundböckerna med mina spelare och se hur det faller ut men jag kan inte annat att tänka mig att det blir bra.

Jag vill gå så långt som att säga att Western IV är det snyggaste spelet som kommit ut i Sverige, det enda som kan tävla är de snyggaste böckerna till Trudvang, typ Jorges Bestiarium. Jag ser inget i Western IV jag inte gillar än så länge. Dock som jag sa innan så är det ett spel med mycket regler, men reglerna är på något vis invävda i världsbeskrivningarna i böckerna så för mig är det bara ett plus.

De som förväntar sig ett litet häfte med nästan inga regler kommer att bli besvikna, dock tror jag ingen förväntade sig just det. Av mig får Western IV fem poäng av fem möjliga! Kan nästan inte tro att böckerna jag håller i finns på riktigt utan att jag befinner mig i en opiatdröm framkallad av mina smärtstillande läkemedel, men böckerna är verkligen äntligen här! Bra jobbat Gillbringar och en stor ursäkt för mitt ibland dåliga humör.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
Man är ju jäkligt glad för Åskfågeln att dom äntligen fått ut spelet, måste vara otroligt skönt. Men ni som har väntat och väntat och åkt mellan hopp och förtvivlad, så orimligt glad jag är för er skull. Måste nästan kännas lite overkligt.

Tyvärr har jag inte hunnit kolla in mer än en genombläddring då sjuka tjuriga ungar har tagit all min tid. Men jag ser fram emot pensionen, då jäklar...
 

Wide

Veteran
Joined
13 Apr 2006
Messages
33
Har ni som har beställt de vanliga utgåvorna av böckerna fått era böcker än? Jag har bara fått mina lyxutgåvor och väntar fortfarande på de vanliga böckerna.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Wide;n172955 said:
Har ni som har beställt de vanliga utgåvorna av böckerna fått era böcker än? Jag har bara fått mina lyxutgåvor och väntar fortfarande på de vanliga böckerna.

Vänd ett mail direkt till distributören av böckerna med ditt namn och mail så kan de titta på saken. Jag tror mig veta att lite olika parametrar spelat in i utskicken och allt inte är synkroniserat i en sändning per backer.
Mail: distribution@ringkvist.se
 

Lawless

Veteran
Joined
31 May 2006
Messages
65
Location
Sandnes, Norge
Har fått mail om at mine vanlige utgaver er på vei, og postsporing viser at de er til tollbehandling. Regner med å ha dem i løpet av et par dager.
 

abe

Veteran
Joined
8 May 2014
Messages
125
Väntan har varit lång, och är djupt imponerad.

Kommer planera in en kampanj till sommaren. Jag minns första Western - som jag förvisso gillade i dess relativa ospelbarhet - från 80-talet. Men storymässigt var det egentligen rätt platt. I fjärde upplagan har det blommat ut fullständigt och använder tidens potential på ett helt annat sätt än klassisk spagettiwestern. Tidens inbyggda och mångsidiga konflikter ger själva miljöerna i sig själva konstanta uppslag till äventyr, en tid av ständig rörelse - tekniskt, geografiskt, socialt, ekonomiskt, ideologiskt, religiöst, ja rent fysiskt - som kan ge otroligt många typer av upplägg på kampanjer (trots dess egentligen rätt nischade upplägg: USA 1876).

Det här kommer att bli bra, och blev genast inspirerad av att läsa fler kurser i nordamerikansk historia :)
 
Top