Vinnarna utsedda i Spelkults scenariotävling 2026

Tyvärr hann jag aldrig klart mitt äventyr för att skicka in. Det hade faktiskt också ”maran” som tema, och arbetsnamn ”Maran” 😅
Stort grattis till vinnarna!

@pellejones och @TobiasEkwall vet jag dessutom hänger här!
Det stämmer!

Först vill jag säga bra jobbat till alla som fick ihop ett scenario, det är en utmaning med lite utrymme. Och grattis till alla vinnare!

Det är en ära att få ta emot priset helt klart! Riktigt rolig tävling! Att skriva kort är svårt men roligt. Det är dock mitt favoritsätt att skriva på.

Det började dåligt för mig. När jag läste temat tappade jag suget för jag låste in mig på "jaha nu blev det Nordiska väsen i KalleKulle". Sen kom jag på att skrock eller folktro mycket väl kan baseras på faktiska spännande händelser. Händelser som är inspirerade av Lovecraftian/weird tales-teman. Så så fick det bli! Och det verkade ju fungera 😁

Tack så mycket för att ni arrangerade denna tävling. Och tack för vinsten!

För er som vill ha en tryckt kopia på lite tjockare finare papper så kommer jag att sälja mitt scenario på Spelkongress 26, tillsammans med Drakar och Demoner-grejer :)

(@Robert Jonsson hade redan förutspått att jag skulle vinna innan jag började skriva, tydligen)

25296.jpg

Last edited:
Back