Vinterskräck vinnare!!!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Vinnaren av bästa scenario priset enligt allmän omröstning är Gabrielle de Bourg med scenariot Midvinterblod! Silverplatsen går till pellejones med scenariot Varggropen!

Grattis till båda!

Vinnaren av juryns pris är Man Mountainman med scenariot Nyårsnatt i Barcelona! Scenariot använder en blandning av stämningsfulla beskrivningar, smarta mekaniskt grepp samt bra scenariodesign för att förmedla platskänsla och skräck!

Ett stort tack till alla som var med i år! Det var många fantastiska bidrag och det var kul att se så många uttrycka saker om var de är från genom sina scenarion. Och tack till alla som tagit sig tid att läsa och rösta!
 
Last edited:

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Tusen tack!

Jag är faktiskt väldigt stolt över det lilla äventyret, Varggropen 😁 det var kul att skriva något där en spelare får minnen att använda för att lösa mysteriet. Extra stolt att jag fick ihop det på en timme! Det ska spelas i jul antagligen. Vi får se då det är lite obehagligt att spela det eftersom det baseras på min barndom (minus det övernaturliga).

Och stort grattis till alla vinnare!
 
Last edited:

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Nämen, tack till vinsten! Det var ju väldigt kul att mitt äventyr gick hem hos folk. Det var roligt att få vara så väldigt meta och att få skriva in sig själv som en antagonist. Om någon får för sig att spela det så är jag ytterst nyfiken på att höra hur ni besegrar mig!

Vill framförallt också skicka ett väldigt stort grattis till de andra pallpristagarna @pellejones och @Man Mountainman och tacka PBS för att ni håller de här tävlingarna. Det var väldigt kul att vara med och jag hoppas kunna bidra fler gånger!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Alltså, vi alla känner till "bygg din egen rollspelsvärld". Men "bygg (montera) ditt pris" är att ta det till en ny nivå 😅 som det IKEAbarn jag är ser jag inget konstigt med detta 😉
Aj fan, gick den sönder i frakten? Om den har stora ärr och inte håller ihop får du säga till så löser vi en ny med extra vaddering i posten istället för att lita på PostNord.
 
Top