Mitt tips är...
Det känns inte som om äventyret startar särskilt organiskt. Dels så är "Ni sitter på ett värdshus" en väldigt tråkig start på ett äventyr, och nästan lika uttjatat som "det var en mörk och stormig natt". Jag hade hellre startat äventyret så här...
...Äventyrarna är mitt inne i ett lågleveluppdrag. Spöa goblins/banditer eller whatever det nu är. De klarar uppdraget, möter sin uppdragsgivare, får sin belöning och sen är det snack om var man bör dra för nästa uppdrag (då byn Utbölinge, eller var man nu befinner sig, knappast är någon metropol för äventyrare)..
På vägen dit så stannar de på värdshuset Isiga bävern, där det snackas om att Kung Vallmos son är försvunnen. På värdshuset blir de också antastade av den alkholiserade dvärgen Gaston, som antyder att han vet mer men som inte vill säga något "till några mjolknosade parvlar som knappt har fjun på hakan" (eller något liknande), utan det är upp till äventyrargruppen att antingen få honom på bättre humör (genom en ölhävartävling) eller muta honom...