Nekromanti Vill du räkna ord?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
solvebring said:
Öhm, jag måste fråga... Handlar det om att kryssa i ord kan förstår betydelsen av, typ att "Aha, jo, jag förstår vad som menas med det här ordet", eller ska man svara på ord man känner till betydelsen av iom att man kan andra ord - synonymer - för ordet (typ "Like", bl.a. synonymen "Fancy" osv)?
Check the box for each word you know at least one definition for.
Dvs, minst en konkret betydelse/definition. Så vet jag att bugbear är ett monster i D&D så vet jag tekniskt sett en betydelse/definition av ordet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Öhm, jag måste fråga... Handlar det om att kryssa i ord kan förstår betydelsen av, typ att "Aha, jo, jag förstår vad som menas med det här ordet", eller ska man svara på ord man känner till betydelsen av iom att man kan andra ord - synonymer - för ordet (typ "Like", bl.a. synonymen "Fancy" osv)?
Check the box for each word you know at least one definition for.
Dvs, minst en konkret betydelse/definition. Så vet jag att bugbear är ett monster i D&D så vet jag tekniskt sett en betydelse/definition av ordet.
Aha, då bör det ju inte alls så svårt. Ska göra det där tester och se hur många ord det blir. :gremtongue:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
solvebring said:
krank said:
solvebring said:
Öhm, jag måste fråga... Handlar det om att kryssa i ord kan förstår betydelsen av, typ att "Aha, jo, jag förstår vad som menas med det här ordet", eller ska man svara på ord man känner till betydelsen av iom att man kan andra ord - synonymer - för ordet (typ "Like", bl.a. synonymen "Fancy" osv)?
Check the box for each word you know at least one definition for.
Dvs, minst en konkret betydelse/definition. Så vet jag att bugbear är ett monster i D&D så vet jag tekniskt sett en betydelse/definition av ordet.
Aha, då bör det ju inte alls så svårt. Ska göra det där tester och se hur många ord det blir. :gremtongue:
Hrmhrm...

:gremfrown:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Gurgeh said:
Men kanske inte lika många som antalet svenskar som inte kan skilja på var och vart.
Att många svenskar har svårt att skilja på var och vart beror på att vi så sällan har användning av att skilja riktning från exakt position och omvänt.

Det behövs helt enkelt inte så mycket ett samhälle med moderna transportmedel och supersnabbköp.

Dessutom kan man ju alltid dra till med norrlänningarnas "vars" om man blir alltför osäker.
 
Top