Torbern Klason
Gammal rollspelsräv
Bards Tale I, II & III
Nummer III var ju super då man åkte mellan olika världar
Wastelands av Interplay
Nummer III var ju super då man åkte mellan olika världar
Wastelands av Interplay
"Du ropade inte UNO innan du landade det dräpande slaget, så Vecna återuppstår med full hälsa"Kan man ställa frågan här: "Vilket brädspel skulle du vilja se som rollspel" eller tänker ni att det borde bli en egen tråd?
"Du ropade inte UNO innan du landade det dräpande slaget, så Vecna återuppstår med full hälsa"
Vad gör man egentligen i Starcraft-rollspelet?
Ja, jag önskar bara att Troika hade fått ett par månader till att putsa på sitt spel.Geni!
Det låter som en egen tråd!Kan man ställa frågan här: "Vilket brädspel skulle du vilja se som rollspel" eller tänker ni att det borde bli en egen tråd?
---> Ordnat!Det låter som en egen tråd!
Hur tänker du dig dem som rollspel (regelmotor)? Vad i dem är det som du vill åt som rollspel?SIMS
Ultima 4
X-com
Syndicate
Borderlands
All right - då är frågan hur! och vad du vill åt i spelet ifråga!Har verkligen ingen sagt Starcraft?!
Jo, det finns ett Dark Souls-spel. Men det blev inte mottaget med öppna armar direkt.Av de som nämnts i tråden så är Diablo och Heroes of Might and Magic på gång. Tror Dark Souls finns ockå?
X-Com var min tanke, men det kommer ju ett figurspel och det kanske är mer passande? Mass Effect och Arcanum skulle jag gärna se.
Lemmings som ett OSR-spel?![]()
Ultima 4 för världen och ffa som kampanj. Sims som dramaspel/sociala konflikter/karriär etc.Syndicate för setting/känsla. X-com som kampanj och värld, Borderlands för setting/känsla,Hur tänker du dig dem som rollspel (regelmotor)? Vad i dem är det som du vill åt som rollspel?
Jo, det finns ett Dark Souls-spel. Men det blev inte mottaget med öppna armar direkt.