Nekromanti Vilket äventyr har ni spelat flest gånger?

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Oldtimer;n263266 said:
Flammarions testamente
Är det det äventyr som en gång i forntiden gick i Morgonstjärnan, den som handlade om en dal med en evig sommar som höll på att ta slut och spelarna måste raida nåt slags mausoleum för att hindra det?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Organ;n263281 said:
Är det det äventyr som en gång i forntiden gick i Morgonstjärnan, den som handlade om en dal med en evig sommar som höll på att ta slut och spelarna måste raida nåt slags mausoleum för att hindra det?
Japp. Även om "försöka hindra det" är mycket mer applicerbart i sammanhanget.:wink:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag har nästan inte spelat något flera gånger. När jag var liten spelade vi så få färdiggjorda äventyr och det var nästan alltid samma spelgrupp där samma person spelledde samma spel att vi aldrig upprepade oss. Enda jag kommer på på rak arm är att jag har spelat introäventyret i Into the Odd på DanCon häromåret och spellett det tidigare i år.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Tja, om man får räkna oavslutade, så har jag spelat början av The Great Pendragon Campaign 3-4 gånger.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Jag har spellett hela Diamantäpplet till Eon en gång, och börjat spelleda det ytterligare två gånger, räknas det? :p
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Whispers of the Vampires Blade har jag kört ett antal gånger och portat till flera settings.

Första Svavelvinter-lådan har jag spelat igenom två gånger.

Ravenloft har jag spellett två gånger och spelat i en 4E-version av.

Masks of Nyarlathotep har jag startat som spelledare flest gånger, men har bara kommit förbi New York-kapitlet en gång haha.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Spelat Mos Mosel 2ggr och SL:at en gång.
Spelat Svavelvinter en ggn och SL:at en gång.
Spelat Maktens Portar och DÖda Skogen en ggn och SL:at en variant på dessa en gång.

Spelar sällan samma äventyr flera ggr...
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Snösaga men alltid med andra regelsystem än det som äventyret är skapat för och alltid med en hel del förändringar så att det skall passa min spelgrupp. Vi har nog spelat äventyret 5-6 gånger genom åren.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Döden är bara början (Inte kult-modulen utan ett friformsäventyr från CalCon), tror jag spelat det 2ggr och spellett det 8 ggr
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
Döda skogen till Drakar & Demoner. Grim och Grum är inte att leka med. Så fort rollpersonerna kunde höra "Vi skaffa ära! Vi skaffa..." mellan träden började alla sudda sina rollformulär.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tveklöst Mos Mosel. Säkert ett par gånger som spelare på 80-talet, med framför allt med dottern när hon var i femårsåldern. Ett tag spelade vi bara Mos Mosel, om och om igen :).

Hälsar

Christian
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Kandra eller möjligtvis Svavelvinter. Intro-äventyret i Chronopia ligger också högt upp på listan. Skulle tippa på minst 4-5 gånger.
Torshem, Krilloan inte långt efter.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Oj vad många som spelar äventyr flera gånger. Lite oväntat tycker jag. Själv har jag spelat hela konfluxsviten en gång och dessutom en session av svavelvinter och, helt ovetandes och inte som en del av konfluxen, vad jag tror var oraklets fyra ögon. Jag kom på att jag spelat det förut när vi kom till den där ost och vin-världen. Svårt att glömma nåt så fånigt.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,396
Det måste vara the Haunting/the Haunted House till CoC. Vet inte hur många gånger jag spelat eller spellet det!
 

1897

Veteran
Joined
3 Mar 2010
Messages
38
Location
Stockholm
De sju mutanterna till Mutant UA har jag spellett tre gånger. Perfekt introäventyr för de som inte är bekanta med värld eller system.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
Shadows over Bögenhafen till WFRP, spellett två gånger. Underbart äventyr och stämning.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Mitt eget friformsscenario En jul i New Brunswick har jag nog kört en fem-sex gånger.

Men jag harockså spelet mer eller mindre hela Äventyrsspels tidiga produktion till Drakar och Mutan (allt utgivet typ -86 och innan) ett gäng gånger, oklart dock vilket det blev mest av. Av de böcker jag har hemma är Döda skogen det absolut med sönderspelade, tror att vi började på det ett halvdussin gånger och kom igenom det minst en.

Samma antal spelningar kommer The Adventyre of the White Horse, intro-äventyret i Pendragon 3 och 4 upp i. På två-tre timmars spel levererar det fantastiskt sago-riddar-stämning och spänning samtidigt som det introducerar samtliga centrala delar av regelsystemet. Ett närmast felfritt intro-äventyr som de flesta av de grupper jag kört Pendragon med har fått spela igenom.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Tvillingbergen, men inte av någon rolig anledning. Försök 1: TPK mot random encounter, Försök 2: TPK mot samma random encounter, Försök 3: TPK precis i början av det riktiga scenariot. Försök fyra ~15 år senare: Avslutade då en spelare kände sig hängig och sedan plockade vi inte upp det igen.

Annars är det nog bara Mos Mosel som jag spelat och spellett mer än en gång. Det borde vara en 3-4 gånger kan jag tänka mig, kanske ännu fler.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Svår fråga. Har spellett Ravenloft flera (3?) gånger. Lichway (White Dwarf-äventyr) har jag spelat två gånger och spellett åtminstone tre gånger. Några konventsäventyr har jag spellett många gånger. Halls of Thizun Thane (från White Dwarf) har jag spelat två gånger (spelat "klart" en gång) och spellett tre gånger.
Några egna äventyr har jag spellett kanske två-tre gånger vardera.
 
Top