Nekromanti Vilket äventyr har ni spelat flest gånger?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
För min del leder nog marsklandet som jag åtminstone spelat och spellett tre gånger
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag har spelat Svavelvinter en gång, och sedan varit spelledare för det tre gånger. Jag har även varit spelledare för Oraklets fyra ögon tre gånger. Till min stora sorg har jag aldrig fått spelleda den avslutande delen av den femte konfluxen.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Döda skogen. Vet inte hur många gånger jag spellett det (helt igenom eller i vart fall delar av det). Har själv spelat det som spelare två gånger tror jag.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hogan's Last Stop minst 3 gånger. Samma med Ashes to Ashes. Svavelvinter tre gånger. Novastenen och Jeraz spelade vi också ofta. Alla Chock-äventyren har jag spelat flera gånger. Mos Mosel två eller tre gånger. Något äventyr till svart Mutant vi körde flera gånger. Ja sådär fortsätter det :)
 

Angrontyr

Veteran
Joined
20 Feb 2015
Messages
56
Location
Arvika
Måste nog vara Svart Duell ur det där äventyrspaketet. Jag gjorde om det till både WFRP och nu nyligast till DoD retro vilket det funkar ypperligt till. Vet inte hur många nybörjare jag förlett till rollspel genom detta typiska äventyr, men det gör jobbet.
Sen kommer nog Äventyr i Mos Mosel som vi spelade till M:UA några gånger, aldrig till originalet sorgligt nog ( :O ), men man kanske kan ta en svängom i År Noll antar jag.
De ovan är de jag spellett mest, men det jag spelat mest måste därefter nog vara Vildhjärta till DoD6 som har en alldeles fantastisk stämning och upplägg.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Pirit, den innersta kretsen. Mest för att alla mutantgrupper jag gått med i lägger ner innan vi kommit längre. Börjar undra om det är mig det är fel på :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Pirit för mig med. SL 2ggr spelat 1ggr. Eller, det är nog fullt möjligt att jag spelade Marsklandet 5ggr eller så, men jag minns ärligt inte så mycket av äventyren förr.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Hummm...

Det blir faktiskt Ravenloft. Jag har varit med om original-versionen som spelare, och nyligen DMade jag uppdateringen.

Ja, och så har jag SLat starthäftet till Hjältarnas tid 2 gånger.

Kanske att jag kört något intro-äventyr till något annat spel ett par gånger också, man jag kan för mitt liv inte komma på något som körts 3 gånger.

(Nu räknar jag förstås inte mina egna konventsäventyr.)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Dimön eller Sarkath Hans gravvalv, skulle jag gissa på.

Äventyrspaketen blev också några genomspelningar, både som speltestare och sedan när den färdiga produkten släpptes.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,486
Original Ravenloft äventyret är det enda jag gjort en vana av att köra av publicerade moduler jag inte skrivit.

Sedan har jag kört båda Svenska Kulter one-shotsen jag skrivit och som ligger på Saga games hemsida en massa gånger för att speltesta dem.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag har aldrig spelat samma äventyr två gånger som spelare; det här med att tidiga DoD-grejer och annat i många grupper verkar ha spelats många gånger var något som fascinerade mig väldigt när jag fick reda på det många år efteråt.

När det gäller spelledande så tror jag att första delen av Tatters of the King tar priset, faktiskt. Genomspelat två gånger, påbörjat fyra.

Det kan vara så att det finns konkurrens från äventyret Drömväv till Rotsystem. Jag har spellett det två gånger som jag minns just nu, men jag har för mig att jag kanske spellett det en tredje gång... Mitt minne är inte så pålitligt, tyvärr.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Introäventyret till The Daughters of Verona har jag spelat snart 20 gånger vid det här laget.

En Låda För Mycket och Den Tusende Sonen till Höstdimma kanske 15 respektive 10 gånger vardera. De övriga äventyren drygt fem gånger vardera.

Ett Hjärta Av Stål till Itras By, kanske 10 gånger, mer än fem i alla fall.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Jag har så vitt jag kan minnas inte spelat något äventyr mer än en gång. Dock finns det några jag gärna skulle spela igen, oftast för att jag spelade dem för väldigt länge sedan eller för att jag bara spelat någon del av äventyret.

Det finns några äventyr som jag spellett flera gånger. Tre gånger är nog det mesta och där faller delar av en egenskriven kampanj till Star Wars D6, Rövarna i Svarta skogen till Fantasy! OSG, samt Ofärd ombord till mitt eget Solfläckar in. Det sistnämnda har jag för övrigt funderat på att plocka med till GothCon. Kanske kan jag låna en vrå i Old School hörnan och skicka några intet ont anande figurer ut i retrorymden.
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Tror inte jag spelat nått äventyr mer än än gång, men jag har spellett Bill in three persons till Unknown Armies 4 gånger med olika grupper och varit lika roligt / förvirrande varje gång :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,223
Inte så många saker alls. Aktivt har jag SLat Svavelvinter två gånger (med 20 år emellan) och samma sak med Uppror, Black Ice, Strike force Shantipole och Tatooine Manhunt till Star Wars D6. Sedan finns det väl några äventyr som kan ha blivit spelade mer än en gång, typ något av Äventyrspakten till DoD men det är inte många.

Edit: Men jag skulle gärna SL Oraklets fyra ögon igen liksom en del MUA-grejer som Vid regnbågens slut och delar av Pirit.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,300
Location
Göteborg, Lindome
Det är ju så sällan jag får spela alls, så att ha spelat ett äventyr en enda gång är stort bara det.

Men om man pratar om spelledda äventyr, vinner nog mitt eget Vintervila i Veum som jag tror att jag har kört åtta-nio gånger.

På delad andra plats hittar vi kampanjen En vintersaga (Flammarions testamente, Döden bär vita slöjor och Det som göms i tö) som jag kört fyra gånger och mega-kampanjen Sagan om den brinnande himlen som fyra spelgrupper har gett sig in i (men ingen spelat klart ännu).
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Som spelare har jag spelat introäventyret Bland alfer och troll till DoD82 minst två gånger, samt Svavelvinter två gånger. (Första gången när det begav sig och sedan en gång till för 8-10 år sedan med ett hemkört regelsystem.)

Som spelledare har jag kört ett av introäventyren till Call of Cthulhu som, möjligen, heter The Thing in the Attic minst två gånger, samt The Sunless Citadel till Dungeons & Dragons 3 två gånger.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Jag tror jag spellett Svavelvinter 4 gånger, och Oraklets fyra ögon 3. Har dock aldrig Spellett Kristalltjuren.
Sen har spelat Pirit 2 gånger som spelare.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Oldtimer;n263266 said:
Det är ju så sällan jag får spela alls, så att ha spelat ett äventyr en enda gång är stort bara det.

Men om man pratar om spelledda äventyr, vinner nog mitt eget Vintervila i Veum som jag tror att jag har kört åtta-nio gånger.

På delad andra plats hittar vi kampanjen En vintersaga (Flammarions testamente, Döden bär vita slöjor och Det som göms i tö) som jag kört fyra gånger och mega-kampanjen Sagan om den brinnande himlen som fyra spelgrupper har gett sig in i (men ingen spelat klart ännu).
Vad är Vintersaga?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,300
Location
Göteborg, Lindome
Nässe;n263276 said:
Vad är Vintersaga?
En kampanj i tre delar som jag kört som arrangemang på GothCon (fast den första delen är mycket äldre än så). Jag har tyvärr inte fått tummen ur och gett ut den... ännu.
 
Top