Nekromanti Vilket äventyr har ni spelat flest gånger?

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Gäller det äventyr jag inte haft något att göra med skapandet av så har jag vart spelare och sedan spelledare för Masks Of Nyarlathotep, kört härskarserien några gånger som barn (vi fick slut på äventyr) och gjort en grej av att spela Upsala Sviten en gång till.

Vad gäller sånt som jag vart med och tagit fram har jag nog kört Snabba Bud flest gånger och The Wondrous Hoard på en god andraplats.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Äventyr som jag spelat/spellett mer än 2 ggr:

Ravenloft I6 (Ravenloft / House of Strahd / Expedition to Castle Ravenloft / Curse of Strahd)
Queen of the Spiders GDQ1-7 (främst Against the Giants (Steading of the Hill Giant Chief / Glacial Rift of the Frost Giant Jarl / Hall of the Fire Giant King))
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag har SL:at Vinterskogens hemlighet och Trollkvinnans gåta till Trudvang minst 10 gånger. Det är min go-to när det gäller att introducera nya rollspelare.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,006
Jag har spelat svavelvinter, 5ggr med samma sl 4 av gångerna, jag har spelat Bris Brygga fyra ggr, jag har spelat oraklets fyra ögon tre ggr, kristalltjuren två ggr
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Det är nog jämt skägg mellan Dimön och Uppdrag i Mos Mosel, efter det kommer Svavelvinter och Marsklandet
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Ram;n263577 said:
Tvillingbergen, men inte av någon rolig anledning. Försök 1: TPK mot random encounter, Försök 2: TPK mot samma random encounter, Försök 3: TPK precis i början av det riktiga scenariot. Försök fyra ~15 år senare: Avslutade då en spelare kände sig hängig och sedan plockade vi inte upp det igen.

Annars är det nog bara Mos Mosel som jag spelat och spellett mer än en gång. Det borde vara en 3-4 gånger kan jag tänka mig, kanske ännu fler.
Får man gissa att random encounter var trollen utefter vägen? Jag känner igen det där. Kom inte heller längre än ni. Ett antal TPK mot trollen och när vi väl nådde fram dog vi precis innanför dörren.
 
Top