Nekromanti Vilken är den grymmaste dataspelsbossen there is?

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
S.H.O.D.A.N

...i System Shock. Arrogant ondskefull AI som inte drar sig för att håna och förlöjliga sina motståndare... kan det bli bättre?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: Rösta!

Gärna, men ändra till System Shock, i tvåan är är den inte alls lika cool... :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaså..

Jag var inte säker på att hon var med i ettan också, så jag tog det säkra före det osäkra.. Men det går tyvärr inte att ändra i efterhand.

Men det är ju fortfarande samma Shodan! Inte sant? Eh? :gremwink:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: Jaså..

I ettan den ju den enda bossen så att säga, själva navet som handlingens ekrar roterar runt (eller nåt). SHODAN har bara mycket bättre repliker i det första spelet :gremsmile: Så jo nog är det samma...

"In my talons I shape clay/crafting lifeforms as I please..."
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Re: Jagged Alliance 2...

...har en av de mest minnesvärda och personliga skurkarna som jag har skådat. Skurkig på skurkars sätt (såsom att ALLTID örfila sina undersåtar när de kommer med dåliga nyheter (och de blir mer och mer misshandlade grafiskt sätt)). Att hon, för det är en "drottning" vi talar om, också gör skurkmanér i sina planer om att "döda *spelaren*", "mosa *spelaren*", "Skicka sina bästa trupper på *spelaren*" osv gör henne helskön. Spelets (Jagged Alliance 2) upplägg med snygga story-cutscenes skapar dynamik.

Min röst går till Queen Deirdranna. Envåldshärskarinna över Arulco. Innan hon avsätts. ,-)

(och JA2 är ett av världens bästa spel, fö)
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: Jagged Alliance 2...(OT)

"(och JA2 är ett av världens bästa spel, fö)"

Nej.

Det går tex inte att sniffra folk. Skjuter man dem i huvudet med ett ordentligt gevär med världens bästa skytt så tar de lite hit points i skada, men sen är det bra. Det var anledningen till att jag slutade spela.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja, förresten..

Chrono Trigger/Final Fantasy 7-spoiler:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] I Chrono Trigger händer ju samma sak, kom jag på, fast det kom ju innan FF7, och personen återupplivas igen.. Om man sköter sina kort rätt. Det är en rätt intressant öppen vinkling på det. Först tänkte jag att det inte hade samma kraft som scenen i FF7, men när jag kom på att man kunde spela ut spelet utan att "återuppväcka" Chrono.. Ja.. </font></td></tr></table>

För övrigt så känns det tryggt att se hur Sephiroth har sprutat ifrån sen det jämna läget.. :gremwink:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Re: Jagged Alliance 2...(OT)

Medhåll - vapenskadorna är för mjäkiga. Därför moddade jag om alla vapenskador med mellan 50-100%, och nu skjuter man skallen av folk med en 7.62mm i pannan. JA blev mycket bättre, och mycket mer spännande.

(animationerna när man får in kritiska träffar är coola)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jagged Alliance 2...

"(och JA2 är ett av världens bästa spel, fö)"

Ja, men jag har inte lyckats få det att fungera tillfredställande på min dator trots att det gått utmärkt på en sämre. :gremfrown:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Re: Jagged Alliance 2 (OT)...

Jag kör v1.10 (Gold), min andra är v1.03, patchad till v1.06 och den var krånglig att få igång, speciellt då Miles ljudsystem behövde patchas separat.
 
Top