Nekromanti Vilken är den grymmaste dataspelsbossen there is?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag skrattar åt er.

Jag skrattar åt er och era lama ursäkter för bossar och monster. Det finns ju bara en boss, superonding, skurk eller monster som är värt att nämna.

Det odödliga monstret från det bästa spelet någonsin, alla kategorier. Monstret man hör när det kommer när musiken snabbar upp och man vet ju att det är kört när det tutar till ordentligt. Han kallas för The Master of Darkness. Han är vit. Han har röda ögon och han kommer att ha ihjäl dig.

Han är Baron von Blubba



Fear him.

chrull
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
YEEAAAHHHHH

Ja ja ja Chrull... och bana 83 gååår inte att komma förbi. (eller den då man är mellan två väggar och ska hoppa upp - bubblorna går inte att skjuta där). Får jag passa på att tipsa om www.lemonc64.com där du kan köpa din egen tröja med bubble på!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: YEEAAAHHHHH

och bana 83 gååår inte att komma förbi. (eller den då man är mellan två väggar och ska hoppa upp - bubblorna går inte att skjuta där).
Går utmärkt, åtminstone i arkadversionen. Jag har spelat genom den.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: YEEAAAHHHHH

Faktum är att jag med evigt liv lyckades också men satt i tio timmar. Men arkad/64/amiga skilde sig åt, ibland väsentligt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: "A one winged angel"

Uppenbarligen Irenicus, eftersom dom hela tiden legat totalt jämte.. Det är sånt här som får mig att tro att en stor del av alla som röstar i vissa polls röstar för att det ska ligga mer lika.. :gremcrazy:

Jag hade tänkt presentera vinnaren sen när vi tycker vi är färdiga. Om det är Sephiroth, förstås. Irenicus vet jag inte så mycket om, men jag funderar på att testa Baldurs Gate 2 för rättvisans skull.. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: YEEAAAHHHHH

Faktum är att jag med evigt liv lyckades också men satt i tio timmar.
Vi var två stycken, det är betydligt lättare då.

Men arkad/64/amiga skilde sig åt, ibland väsentligt.
Jo, Amigaverionen havererade för mig någonstans kring level 80...
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: YEEAAAHHHHH

Japp, en blåser bubblor som den andra kan hoppa på. Fast jag vet om jag klarat den ensam, hursom helst är det en jävla drygbana.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: YEEAAAHHHHH

Jag och en kompis spelade igenom c64-varianten tillsammans två gånger i rad under ett dygn. Men jag minns inte om vi klarade den banan eller om vi hade turen att lyckas undvika den.

Hursomhelst är det ett jävligt bra spel med jävligt bra musik.

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
www.lemon64.com ska det vara va? [nt]

NT = No Text (Ingen text)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tal

Jag tänkte för mig själv att idag så får det räcka, även om Irenicus och Sephiroth fortfarande ligger på delad förstaplats så får jag hålla min avslutning idag..
Men ser man ¨på, då hade Sephiroth dragit ifrån. Om Irenicus kommer ikapp igen så får väl någon annan skriva om honom, för som jag brukar säga.. Im not an Irenicus man.

Sephiroth, däremot.
Sephiroth är mörk, stilig, och fullkomligt hänsynslös, samtidigt som han kan håna hjälten i sin överlägsenhet. Han vill till och med få oändlig makt. Klassiska skurkingredienser, men det blir ändå inte klyschigt. Men Final Fantasy överhuvudtaget, iallafall del sex och sju, träffar mig på väldigt enkla medel. Det är inga komplicerade dialoger, och karaktärerna är inte så komplicerade vid första anblicken. Ändåså känner jag djupt för spelen, och Sephiroth är inget undantag.

Sephiroth har intressanta relationer till hjälten och till den där andra onda saken, och det gör honom till en riktig person i en berättelse, och inte en hög siffror att slå ihjäl. Allra sista fighten är en sorts yttring av detta.

Han dyker också upp tidigt i spelet och man lär känna honom allteftersom. Det är bra, skurkar som bara dyker upp utan att man får lära känna dom suger.. Med Bestar som Cyberdemon till exempel är det ju lite annorlunda, där är det omgivningen som har gjort presentationen, men i slutändan föredrar jag ändå skurkarna man hatar.

Och så gör han The Unspeakable inom datorspel. Jävligt snyggt också.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Det är okej.

Jag vet ju att ni tog hjälp av Rättiath och Skyclad_Girl för att få Sephiroth att vinna, men är det så viktigt för er så får det väl vara så. :gremtongue: :gremwink:

Nä, skämt å sido, jag tycker nog Sephiroth är en bra vinnare, även om jag har större erfarenheter av Irenicus.

*applåderar och lämnar över en guld karta över Mordor*
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Vad är det?

Ja.. du vet.. hrm..

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Han dödar alltså en av äventyrarna, och dessutom den jag tror de flesta gillar bäst, mitt i spelet, något som måste varit helt tabu i CRPG tidigare. Det är så starkt att om ett annat CRPG skulle göra något liknande så skulle det säkert bara ses som en kopiering på FF7.. Men sedan så har jag ju inte spelat all världens CRPG, så jag vet ju inte.</font></td></tr></table>
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Vad är det?

Han dödar alltså en av äventyrarna, och dessutom den jag tror de flesta gillar bäst, mitt i spelet, något som måste varit helt tabu i CRPG tidigare. Det är så starkt att om ett annat CRPG skulle göra något liknande så skulle det säkert bara ses som en kopiering på FF7.. Men sedan så har jag ju inte spelat all världens CRPG, så jag vet ju inte.
Detsamma händer i Odium, och ingen anklagar detta sorgligt underskattade spel för att vara en FF-ripoff.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Är det bra, alltså?

Detsamma händer i Odium, och ingen anklagar detta sorgligt underskattade spel för att vara en FF-ripoff.

Jag funderade länge på att köpa det, är det värt kosingen, kort sagt?

Mogz - investerar i minnen
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Är det bra, alltså?

Jag funderade länge på att köpa det, är det värt kosingen, kort sagt?
Jag tycker att det är bra, men jag kanske inte skulle hosta upp 500 spänn för det (men det är mycket få spel jag hostar upp 500 spänn för). Hittar du det i reabyttan är det ett självklart köp.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,011
Location
Umeå
Re: Vad är det?

Jag ska vara ärlig. Jag grät då det hände.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] ...då när hennes kropp långsamt flöt ner mot bottnen i begravningsceremonin. </font></td></tr></table>
Har det funnits någon vackrare scen inom CRPG?

- Zire, talar ut
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Vad är det?

Inget att skämmas för, tårar är alltid bra, som jag brukar säga.
Verkar vara rätt vanligt också, iallafall bland de som skrivit om sina FF7-upplevelser på nätet. Jag skulle nog också blivit väldigt rörd första gången, om jag inte blivit spoilad om det.. grrr..

Jag håller förresten på att sätta ihop en FF7-AMV (musikvideo med scener ur spelet) med lite vemodig ton. Jag kan ju PM:a ni FF7-nissar som är intresserade när den är klar. (Fast just nu så har jag tagit en paus medans jag väntar på att alla filmfiler ska bli tillgängliga i mpeg-format, så att jag kan börja om med ett bättre filmprogram.)
 
Top