Don Kennetho
Warrior
Född 1978 och spelat rollspel sedan ca 1988. Jobbar som psykolog. Rollspelet har inte påverkat yrkesvalet särskilt mycket, men däremot kan yrkesvalet nog påverka rollspelandet en del.
Stor grupp!Född: 1988
Spelat rollspel sen: tidigt 2000-tal
Utbildning: folkhälsovetare men med en del strögrejer inom humaniora
Jobb: verksamhetsutvecklare i ideell sektor.
Tror inte att mitt rollspel spelat in på mitt val av jobb. Däremot har det varit användbart att ha erfarenhet av att skapa olika volontäruppdrag och utbilda volontärer. Det har hjälp mig när det gäller att strukturera och skriva rollspelsrelaterade texter.
Min spelgrupp är ganska blandad medelklass, en journalist, två programmerare, en industridesigner, en utbildningsproducent, en facklig rådgivare, en projektledare och en psykolog.
Jamen vafan, min var större tills läkaren och psykiatern flyttade till Linköping!Stor grupp!
är så klart sant även för mig. Att plocka upp spelandet igen 2007 och regga mig här 2016 är två viktiga val i mitt vuxna liv.MEN jag är övertygad om att rollspelen och rollspelshobbyn format en stor del av vad som är JAG.
Är väl lite flygande platser i gruppen. Har varit två olika grupper vid ett par tillfällen också, men kör man över nätet är det enkelt att mixa och matcha utifrån intresse och tid.Stor grupp!