Född -87, började spela runt millennieskiftet. Mitt rollspelande har inte påverkat mitt yrkesval. Mitt yrkesval påverkades mer av en mot som drog runt mig och brorsan till olika kyrkor samt historiska platser. Är lärare på högstadiet, SO ämnena, med ämnena religion, samhällskunskap och geografi. Har även jobbat med SvA och svenska under många år, där jag önskar att jag hade en utbildning även i svenska. Historia är det SO ämne jag finner minst intressant i kvartetten. Älskar rollspel som fokuserar på relationer och drama. Så nej, kopplingen mellan jobb och rollspel är nog svag, utöver att jag i mitt arbete älskar att berätta, läsa berättelser och diskutera livserfarenhet och livsfrågor från olika perspektiv.
Just. I mina grupper har ingått främst folk från IT samt en ekonom/revisor. Ibland även en som arbetar på samverkanscentralen.
Vi brukar driva om att revisorn/ekonomen i gruppen är den enda som älskar att bokföra och fundera på hur ett hushåll/fort/bas ska hanteras i timmar. Jag som var ständig spelledare hatade den grejen.