Nekromanti Vilka spel spelar folk egentligen?

Status
Not open for further replies.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Skarpskytten;n124262 said:
Dock avser han att vänta tills tråden har "dött", dvs inga fler svar har inkommit på några par dagar, innan han sammanställer och försöker tänka kring resultaten.

.[/SIZE]
Risken är väl att folk hinner förnya sin tre senaste lista och då får du jobbigare
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Lamentations of the Flame Princess
Kutulu
Dungeon Crawl Classics
 

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Tre senaste:

Mage: The Ascension (20th anniversary edition)
Shadowrun (5th edition)
Fate Core
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
charl;n125280 said:
Till dessa räknar jag inte engångssessioner, utan enbart spel jag faktiskt påbörjat kampanjer i.
Då hoppas jag att OP inte tar med dig i statistiken.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Nässe;n125470 said:
Generation
Öh, när får vi andra en chans att spela det här? Jag tycker att vi har väntat länge nog. Jag vill ha!

(Säger han som tar flera år på sig att skriva ned sina spel.)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Genesis;n125532 said:
Öh, när får vi andra en chans att spela det här? Jag tycker att vi har väntat länge nog. Jag vill ha!

(Säger han som tar flera år på sig att skriva ned sina spel.)
Äntligen har Håkan börjat skriva ner sina tankar om spelet, så det kan nog bli ganska snart som en första version är klar. Vore verkligen skitfett om någon annan provar Generation!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Måns;n125571 said:
Elevator pitch?
Ett spel skapat för att spela kampanjer med vuxna människor- det vill säga spelare som kommer och går, och som inte är beroende av att spelgruppen är samma vid varje speltillfälle.

En spelledare, 2-5 spelare per tillfälle. Man börjar med att göra en släkt. Vi började på 1600-talet i Skåne. Nästa spelpass spelar vi de karaktärernas barn, osv generation för generation. Senast spelade vi på 1970-talet. Släkten fortsätter, ibland finns det dramalinjer kvar från förra generationen men oftast inte. Funkar lika bra för generationer i vår värld som i Mundana eller Star Wars.

Väldigt enkla regler. Spelledarens uppgift är mest att underlätta för spelarna. Alla rollpersoner har en hemlighet som bara spelledaren känner till. Vill du hör ett spelpass så finns det här: http://pod-con.blogspot.se/2015/10/tema-actual-play-generation-del-1.html
 
Status
Not open for further replies.
Top