DoD Vilka monster saknas? (för Monsterboken 2)

Nu har jag inte Monsterboken till hands och det var länge sedan jag bläddrade i den, så detta kanske redan finns där. Men en variant på djinner hade varit kul. De kan uppfylla önskningar, men önskningarna blir inte vad man hoppats på. Och de kanske vill ha något i utbyte som blir ett större pris än vad man trott.

Kanke en utökad demontabell vore nått att ha i Monsterboken 2?

Några till drakvarianter som inte är traditionellt västerländska, kanske några kryptider, väsen från Nordiska väsen kanske skulle vara coolt?

Några till drakvarianter som inte är traditionellt västerländska, kanske några kryptider, väsen från Nordiska väsen kanske skulle vara coolt?
En monsterbok med fokus på drakar och demoner vore kul tycker jag. Gärna som du säger med icke-traditionella varianter av bådadera och lite hur man kan använda dem som fara utan att tänka specifikt i form av strid. Kanske även lite hjälp eller inspo hur man kan väva in metaplotten om drakar och demoner i sina kampanjer.

Finns ju en hel del nordiska väsen anpassade till DoD23 i Vildmarkens Varelser från @Äventyr. Bra grejer!

Last edited:
Är självaste Cthulhu utanför copyright? I så fall ser jag en Fenix-artikel på horisonten! :)
Personligen skulle jag säga att Cthulhu är en av de minst intressanta grejerna man kan göra något med. Jag är mer intresserad av DoD:s tolkning av zoogs, mi-go, lengfolk, och månbestar.

Personligen skulle jag säga att Cthulhu är en av de minst intressanta grejerna man kan göra något med. Jag är mer intresserad av DoD:s tolkning av zoogs, mi-go, lengfolk, och månbestar.
Ja, det är väl i Dream Quest of Unknown Kadath man ska leta för att hitta fantasyvarelserna.

Back