Leon
Leo carcion
En monsterbok med fokus på drakar och demoner vore kul tycker jag. Gärna som du säger med icke-traditionella varianter av bådadera och lite hur man kan använda dem som fara utan att tänka specifikt i form av strid. Kanske även lite hjälp eller inspo hur man kan väva in metaplotten om drakar och demoner i sina kampanjer.Kanke en utökad demontabell vore nått att ha i Monsterboken 2?
Några till drakvarianter som inte är traditionellt västerländska, kanske några kryptider, väsen från Nordiska väsen kanske skulle vara coolt?
Eftersom de inte har någon copyright så kanske några DoD versioner av Lovecrafts monster eller väsena från Barsoom?Några till drakvarianter som inte är traditionellt västerländska, kanske några kryptider, väsen från Nordiska väsen kanske skulle vara coolt?
Är självaste Cthulhu utanför copyright? I så fall ser jag en Fenix-artikel på horisonten!Eftersom de inte har någon copyright så kanske några DoD versioner av Lovecrafts monster eller väsena från Barsoom?
Finns ju en hel del nordiska väsen anpassade till DoD23 i Vildmarkens Varelser från @Äventyr. Bra grejer!Kanke en utökad demontabell vore nått att ha i Monsterboken 2?
Några till drakvarianter som inte är traditionellt västerländska, kanske några kryptider, väsen från Nordiska väsen kanske skulle vara coolt?
Personligen skulle jag säga att Cthulhu är en av de minst intressanta grejerna man kan göra något med. Jag är mer intresserad av DoD:s tolkning av zoogs, mi-go, lengfolk, och månbestar.Är självaste Cthulhu utanför copyright? I så fall ser jag en Fenix-artikel på horisonten!![]()
Ja, det är väl i Dream Quest of Unknown Kadath man ska leta för att hitta fantasyvarelserna.Personligen skulle jag säga att Cthulhu är en av de minst intressanta grejerna man kan göra något med. Jag är mer intresserad av DoD:s tolkning av zoogs, mi-go, lengfolk, och månbestar.