DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Faehrengaust skrev en hel artikelserie om glömda ställen i miljöer vi ändå brukar använda: Stället som SL glömde
Måns;n278930 said:Ars Magica har en modul som handlar om älvor/älvlandet. Fearis heter det rätt och slätt. Vill minnas att det är klassisk keltisk mytologi, men det var ett tag sedan.
DeBracy;n278931 said:Faehrengaust skrev en hel artikelserie om glömda ställen i miljöer vi ändå brukar använda: http://norbannog.blogspot.se/p/blog-page_15.html"]Stället som SL glömde[/URL]
anth;n278932 said:Man jag har ju "Ars Magica, Realms of Power: Faerie" i bokhyllan (oläst). Ska genast kolla om den innehåller något matnyttigt.
Alla andra faerie-beskrivningar i rollspel är mest "alver är människor med långa öron" och känns inte alls älv-likt.
Ska se om den här boken skiljer sig från resten.
zonk;n279016 said:Knarkade, pårökta älvskogar i psykedeliska färger
Skimrande oljiga tjärträsk
Rykande, bullriga vättestäder i kustgrottor
Sandblästrade, hägringfyllda vidder av varm-is i öknens hjärta
.. ok det här börjar spåra ur
Peter;n279047 said:Tvärtom; nu börjar det bli riktigt bra:
- En stad på toppen av pelaren som bär upp himlavalvet
- Förstenade mangroverdjungler
- En purpurskimrande öken som växlar mellan vår värld och inferno
- En flygande alvö på luftburet erövringskrig
anth;n278932 said:Man jag har ju "Ars Magica, Realms of Power: Faerie" i bokhyllan (oläst). Ska genast kolla om den innehåller något matnyttigt.
Alla andra faerie-beskrivningar i rollspel är mest "alver är människor med långa öron" och känns inte alls älv-likt.
Ska se om den här boken skiljer sig från resten.
Lukas;n278878 said:Badhus!
Avsaknaden av badhus i de flesta fantasysettings gör mig ledsen.
Magnus Seter;n279176 said:Hmmmm på nästa DanCon kanske jag ska köra nått äventyr i Marmorbaden, ett skumt badhus i Altdorf ... :grin: