DoD Vilka färdigheter saknas?

Jag gillar många och brokiga färdigheter (speciellt om de är förtryckta på rollformuläret) för att de skapar fästytor för min fantasi. De visar vad som är möjligt att göra och vad som finns i spelvärlden.

D&D4 var fruktansvärt, för all info på rollformuläret handlade om strid. Så tenderade allt spel handla om strid. Alla lösningar blev strid.

Jag höjer glaset för udda sällan-färdigheter! Rollspelarens bästa vän.
 
Jag är svinnöjd med att DoD utökat färdighetslisan. Nu känns det som DoD! Jag struntar fullständigt i om inte alla färdigheter är användbara jämt. Det hör till BRP att ha ett högt värde i något oanvändbart, som bara berättar något om vem rollpersonen är.
 
Last edited:
Ja, den utökade färdighetslistan känns riktigt bra! Nu är det bara att lägga till fler intressanta hjälteförmågor!
Jag skulle vilja ha en hjälteförmåga som utökar "Stridsvana" lite. Typ: "Strateg - Vid en lyckad parad eller duckning (?) får du byta initiativkort med anfallaren och dessutom behålla kortet till nästa runda" Kanske kan kosta 2 VP eller något. Har ni några bra förslag eller idéer?
 
Ja, den utökade färdighetslistan känns riktigt bra! Nu är det bara att lägga till fler intressanta hjälteförmågor!
Jag skulle vilja ha en hjälteförmåga som utökar "Stridsvana" lite. Typ: "Strateg - Vid en lyckad parad eller duckning (?) får du byta initiativkort med anfallaren och dessutom behålla kortet till nästa runda" Kanske kan kosta 2 VP eller något. Har ni några bra förslag eller idéer?


Giftkokning!

…och lite mera icke-stridsrelaterade förmågor. Något för barden och den lärda t.ex.

…….och! Någon förmåga så att man kan ha ett husdjur. Klart man måste kunna börja mede en korp eller en byracka! Nuvarande Följeslagare innebär att djuret är temporärt, vilket är lite konstigt och mera känns som en besvärjelse.
 
Last edited:
Back
Top