Vi spelar Polytopia!

Bardur har druckit vänmjöd med Imperius och Oumaji. Bra med kompisar

Men vad är det för falska, hedniska låtsasbardur som springer omkring med björnpäls? Riktiga bardur har horn på hjälmen och brun tröja! Det är sedan gammalt! Krig, dråp och rening!

I ”Superb Gold” ledsen Xyas men Aimo når inte bergens harmoni på bara två ynka städer. Vi behöver luft och mark! Mätta bergens hunger efter makt, land och ära —så kan fred följa på det!

I ”Superb Gold” ledsen Xyas men Aimo når inte bergens harmoni på bara två ynka städer. Vi behöver luft och mark! Mätta bergens hunger efter makt, land och ära —så kan fred följa på det!
Bergets väg är obegriplig. Du får svinpisk av ryttarna (som för övrigt är allierade med alla utom dig) och så väljer du att öppna upp en front till? So be it, mina kanonbåtar och dina städer träffas snart.

Bergets väg är obegriplig. Du får svinpisk av ryttarna (som för övrigt är allierade med alla utom dig) och så väljer du att öppna upp en front till? So be it, mina kanonbåtar och dina städer träffas snart.
Vi håller bara rent vid gränsen. De fria ryttarna kommer med gåvor och kärlek.

Bergets väg är obegriplig. Du får svinpisk av ryttarna (som för övrigt är allierade med alla utom dig) och så väljer du att öppna upp en front till? So be it, mina kanonbåtar och dina städer träffas snart

Suck! Vänd om, vänd om! Och dela med dig av ditt överflöd! Generositet är en dygd @Xyas !

En pakt! En stabil pakt mot våra gemensamma fiender! 🦹
De fria ryttarna har avskedat vår tidigare ansvarige för relationer med andra stammar. Vi kommer med fred till de stolta Aimo., och fredspaktförslag kommer snarast. Samtliga ryttare som genom slarv klivit över gränsen till er, och orsakat oreda, har hårt bestraffats. Inga sådana dumheter ska ske igen.

Det här var andra och tredje multispelarpartiet någonsin för min del och känner mig efter omständigheterna nöjd med mina placeringar. Lärt mig mycket, oftast den hårda vägen. Väldigt kul hursomhelst.

Efter att ha sett mina motståndares manövrar är det tydlig att det går att bli riktigt kompetent på det här spelet.

Back