Vi spelar Polytopia!

Men hörni, är inte ambassader en fantastisk uppfinning? 🕊️ Du får resurser, jag får resurser, vi får ett långsiktigt övertag mot alla barbarer som inte har ambassader 😊 Förstår inte varför någon någonsin skulle förstöra en ambassad bara för att få lov att slåss lite grann med sina välvilliga grannar, obegripligt mordisk inställning 😡

Hur funkar det här nuförtiden? Har ni seriespel? Turneringar? Eller mördar ni bara varandra i värld efter värld?
Det var länge sedan vi hade vare sig serier eller turneringar, men kanske något att damma av nu när sommarsemestern närmar sig?

Mest är det bara att vi mördar varandra i värld efter värld. Vissa skickar ibland ambassadörer med fredstrevare, men de där tjommarna brukar jag glatt sparka ner i en gammal brunn.

Man blir ju lite sugen på att ta upp Polytopia igen men jag har bytt från iOs till Android så alla mina köp verkar vara annulerade 😢

Undrar hur många som behöver gå diplomati för att diplomaterna ska kunna regera...

Oumaji tackar de stolta Kickoo för hjälpen mot de tyranniska Imperius, och hoppas detta är början på att alla rättrådiga nationer tillsammans stoppar deras brutala expansion. Varför träta med varandra när ni alla istället kan träta med Imperius.

Imperius vill helst inte träta med någon, allra minst kickoo-kanonbåtar eller smygande lömska oumaji-spioner. Vi skickar gärna diplomater och bygger ambassador för gemensamt välstånd och fred till alla.

Vi har väl bara ett igång?
Trodde jag också men @guldfink och @Martin3 verkar ha fått hemlig inbjudan till asgrym technofest i en övergiven kulturkåk i Berlin med massa kändisar. De dricker champagne ur utbrända kärnreaktorrör från nåt nedlagt atomkraftverk samtidigt som Kraftwerk spontan-jockar nya hitz.

Back