Vi spelar Polytopia!

Jag vill inte tala illa om andra spelare, men skulle jag vara du skulle jag akta mig för @Tant Ragnar , @gamerdad . Det finns få spelare vars hjärtan är så fyllda av svek som hans. För honom är en vän och allierad bara en front dit han tillfälligtvis inte behöver skicka sina blodtörstiga trupper och för honom är ett löfte bara luft, den sista pusten utandningsluft från hans slaktade fiender. Ta mitt utsträckta spindelben och upplev sann Polytopia-vänskap.
Jag ser med glädje den bestående fred som kan råda när väl spindlar och andra kritter vänder om och slutar forsa mot mina städer. En enkel gest från de mäktiga insekternas sida, som skulle visa deras sanna fredsvilja, vore att de kliver tillbaka. Med tindrande ögon och svällande fredliga hjärtan ser vi fram emot hur era ord nu omsätts i handling.

Jag ser med glädje den bestående fred som kan råda när väl spindlar och andra kritter vänder om och slutar forsa mot mina städer. En enkel gest från de mäktiga insekternas sida, som skulle visa deras sanna fredsvilja, vore att de kliver tillbaka. Med tindrande ögon och svällande fredliga hjärtan ser vi fram emot hur era ord nu omsätts i handling.

Nu har jag inga spindlar eller andra ädla knytt i ditt område!

Men om vi ska tala allvar en stund ser läget ut såhär: @Tant Ragnars obarmhärtiga krigsmaskin kommer vändas söderut mot ditt välmående rike. Hans skoningslösa svärdsmän och jättar har inte haft någon framgång varesig mot @Basenanjis tappra bågskyttar eller mot mina ståndaktiga insekter. Det enda som återstår för att blidka hans outsläckliga törst för expansion och död är att falla dig i ryggen. Jag föreslår en allians mot Ragnar innan det är försent och han har täckt kontinenten i mörker.

Om vi ska prata allvar en stund så anföll du nu mig igen, och förgiftade mina gubbar, samtidigt som du pratar om fred. Tror att jag håller mig till Tant Ragnar så länge.

Om vi ska prata allvar en stund så anföll du nu mig igen, och förgiftade mina gubbar, samtidigt som du pratar om fred. Tror att jag håller mig till Tant Ragnar så länge.
Folk snackar så mycket med sina silvertungor och spindeltungor. Utan ett reelt fredsavtal i spel är det aldrig något värt. De kan inte hjälpa det, det ligger i både vimes och tantens natur att kan de döda så kommer de att döda 😵⚰️💀

Men inte jag, jag älskar fred. Det är därför jag alltid skaffar mig fredstech så fort som möjligt ✌️🕊️😊

Folk snackar så mycket med sina silvertungor och spindeltungor. Utan ett reelt fredsavtal i spel är det aldrig något värt. De kan inte hjälpa det, det ligger i både vimes och tantens natur att kan de döda så kommer de att döda 😵⚰️💀

Men inte jag, jag älskar fred. Det är därför jag alltid skaffar mig fredstech så fort som möjligt ✌️🕊️😊
Helt rätt, vi är lamm omgivna av vargar. 🙂

Skulle det falla på de modiga bågskyttarna att våga utmana det mäktiga Yadakk? Vad skola man kunna göra, med blott frejdiga och muntra bågskyttar, trallandes i lummiga lundar? Mot Yadakk synes de vara mer än huvudet kortare — allt förstånd tycktes också saknas!

Men vad är visdom mot ädelt mod? Vad är att leva som fångar upptryckta mot det kalla nordanhavet. Ej ett liv för muntra män!

Till slut reser sig Hoodrick en sista gång!

Friheten är det största, också för våra enkla jägare!

@Tant Ragnar: det är fajt!

Garden of Love: hur kan det komma sig att Ragnar leder på 12k poäng, men alla ger sig på mig spm tvåa med 7k? Hur mycket har Ragnar betalat er?

Garden of Love: hur kan det komma sig att Ragnar leder på 12k poäng, men alla ger sig på mig spm tvåa med 7k? Hur mycket har Ragnar betalat er?
Svaret är enkelt. Eftersom du envetet, varje drag, fortsatt att anfalla mina städer och trupper, trots allt tal om fred, så behövs ingen betalning.

Svaret är enkelt. Eftersom du envetet, varje drag, fortsatt att anfalla mina städer och trupper, trots allt tal om fred, så behövs ingen betalning.
Hade du accepterat någon av mina 100 fredspropåer hade jag ju inte behövt kasta grönt slem på de jättar du har vid mina gränser.

Hade du accepterat någon av mina 100 fredspropåer hade jag ju inte behövt kasta grönt slem på de jättar du har vid mina gränser.
Du menar de gränser som uppstod efter att du avancerat fram genom mitt territorium? 🙂 Nåväl, mitt andra multispelarparti går bättre än det förra. Jag lär mig …

I Superb Gold hälsar de fredsälskande Oumaji alla andra stammar. Vi kommer med fred och kärlek till alla! Saknar du en vän finns ingen bättre än en Oumaji. Alla borde ha en.
🙏❤️❤️🙏

I Superb Gold hälsar de fredsälskande Oumaji alla andra stammar. Vi kommer med fred och kärlek till alla! Saknar du en vän finns ingen bättre än en Oumaji. Alla borde ha en.
🙏❤️❤️🙏
Har redan blivit slagen på av diverse Bardur. En av dem är Ragnar så jag är väl inte så förvånad 🫠

@Vimes , @Basenanji , ”Garden of love”:

”Herren är en hämnande Gud, full av lidelse,
Herren är en hämnare, fylld av vrede.
Herren tar hämnd på sina motståndare,
han vredgas på sina fiender.”

Nahum 1:2

Back