Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vad använder ni för medel mot tusenfotingar? Jag råkar ha fått besök av en sådan i Usdaskogen. Himla irriterande!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vad använder ni för medel mot tusenfotingar? Jag råkar ha fått besök av en sådan i Usdaskogen. Himla irriterande!
Jag har hört att "överge dina städer till förmån för dina nya spindelhärskare" ska vara en bra metod annars.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ooh, lite nyfiken blir man ju att testa igen men jag vill minnas att de dära spindelpojkarna var himla dryga att ta hand om...
Kanske får låta drakarna elda upp dom...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Screenshot_2023-11-28-08-19-06-97_88708a2e9ee9a130ba8635c64e246b06.jpg

Om det är någon tröst, @Basenanji , så går det åt pipsvängen för spindelgänget på andra ställen på kartan.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja @Vimes om vi ska få slut på partiet Oosaian Blood lär vår allians inte fungera hur länge som helst. Är du redo för hårda tag?
Och @Tant Ragnar (och andra) hur uppfattar ni ”nya” Polytopia? Ser ni stora förändringar? Är det roligare än förut?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Tja @Vimes om vi ska få slut på partiet Oosaian Blood lär vår allians inte fungera hur länge som helst. Är du redo för hårda tag?
Och @Tant Ragnar (och andra) hur uppfattar ni ”nya” Polytopia? Ser ni stora förändringar? Är det roligare än förut?
Alltså, jag vet inte. Till att börja med känner jag mig nog fortfarande ganska ”mätt” på Polytopia. Har inte alls samma sug/hets/driv som under glansdagarna då jag hade konstant fem parallella matcher, förde statistik och ordnade turneringar och grejer. Kan vara att jag är lite trött på spelet, kan vara en allmän brist på ork just nu.

Sen är jag ofta ganska konservativ/feg med att testa nya trupper/funktioner i spel. Liksom, jag vet ju hur man bygger en stark ekonomisk motor baserad på trä och jakt med bardur, så varför ens fundera på båtar och diplomati?

I de två partierna vi kör nu så skippade jag båtar helt på vattenkartan (för att man får amfibietrupper direkt som sjöfolk), och sedan hade jag i princip förlorat redan då båtar skulle vara aktuellt.

I det andra partiet kör jag en by-the-book bardur (inga båtar).

Tl;dr: jag är lite trött på polytopia, nya patchen ändrar inte på det.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,048
Alltså, jag vet inte. Till att börja med känner jag mig nog fortfarande ganska ”mätt” på Polytopia. Har inte alls samma sug/hets/driv som under glansdagarna då jag hade konstant fem parallella matcher, förde statistik och ordnade turneringar och grejer. Kan vara att jag är lite trött på spelet, kan vara en allmän brist på ork just nu.

Sen är jag ofta ganska konservativ/feg med att testa nya trupper/funktioner i spel. Liksom, jag vet ju hur man bygger en stark ekonomisk motor baserad på trä och jakt med bardur, så varför ens fundera på båtar och diplomati?

I de två partierna vi kör nu så skippade jag båtar helt på vattenkartan (för att man får amfibietrupper direkt som sjöfolk), och sedan hade jag i princip förlorat redan då båtar skulle vara aktuellt.

I det andra partiet kör jag en by-the-book bardur (inga båtar).

Tl;dr: jag är lite trött på polytopia, nya patchen ändrar inte på det.
Jag håller med! Mitt engagemang brann nog ut förra vändan.

Sedan känner jag också igen mig i att vara konservativ. Jag vet hur man spelar Hoodrick. Man njuter i skogen, sen dör man. Varför ändra på det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
hur uppfattar ni ”nya” Polytopia? Ser ni stora förändringar? Är det roligare än förut?
Jag tror nog att både uppdateringarna på sjösidan och diplomatisidan är förbättringar. Men det är jobbigt att behöva lära sig nya saker (det borde finnas någon form av lag mot att utsätta vuxna människor för det!) och jag har fortfarande inte riktigt fattat de nya sjöenheterna. Cymanti har inte ändrats så mycket, men ekonominerfen av spindlarna (från 2 till 3 stjärnor i kostnad) gör jätteskillnad (på ett negativt sätt tycker jag då); den här "hej granne! *spy ut en massa spindlar*" grejen som man vill göra i early game är mycket svårare, och Cymnatis superenheter (tusenfotningarna), katapulter och shock troops är svagare än de vanliga stammarnas motsvarande enheter, så jag tycker det blivit mer svårspelat.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
Men det är jobbigt att behöva lära sig nya saker (det borde finnas någon form av lag mot att utsätta vuxna människor för det!)
Word. Har testat de "nya" stammarna så klart när de släpptes men disablade dem snart i solospel. Men denna update går inte att disabla va?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ai-moimperiet ser fram emot att inkludera det lilla gulliga Kickoo-folket i våra belevade vanor!
Vi kommer försvara oss till sista blodsdroppen! (Eller nått, du har väl ett rätt massivt ekonomiskt övertag, så jag tror inte riktigt jag har en chans, men vi ger det någon runda till)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Grattis! Jag gav upp när våg 38 av kanonskepp dök upp. Vad hade du i inkomst?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Grattis! Jag gav upp när våg 38 av kanonskepp dök upp. Vad hade du i inkomst?
Sista rundan tror jag att det var +71. Allt är ju @Tant Ragnar s förtjänst som lärde mig vikten av att få igång den ekonomiska motorn. Plus gynnsamma startförhållanden och att vi (jag och Vimes) hade fred när jag inte hade råd med krig!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Sista rundan tror jag att det var +71. Allt är ju @Tant Ragnar s förtjänst som lärde mig vikten av att få igång den ekonomiska motorn. Plus gynnsamma startförhållanden och att vi (jag och Vimes) hade fred när jag inte hade råd med krig!
Tacka även min hybris som fick mig att tro att jag lätt som en plätt skulle kunna bryta min och Vimes allians och roffa åt mig hans städer.

Istället fick jag ett trefrontskrig på halsen, och en väldigt skral ekonomi.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Tacka även min hybris som fick mig att tro att jag lätt som en plätt skulle kunna bryta min och Vimes allians och roffa åt mig hans städer.

Istället fick jag ett trefrontskrig på halsen, och en väldigt skral ekonomi.
Ja! Jag allierade mig med Basse direkt när du bröt min allians (hade inte Basse accepterat hade jag nog kommit sist).
 
Top