Vi spelar Polytopia!

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Tack @Xyas för en kanske inte så jämn Oumaji-match, men ändå kul! Jag gjorde tidigt bort mig med dumma attacker när jag bord avvaktat och det hela blev rätt ensidigt, men ändå.
52D0CA01-3F5C-4805-AAAE-B0570026571C.jpg
Ja matchen blev inte så everlasting som bamnet antyde med två Oumaji mot varandra. Men väldigt annorlunda att köra 1v1 på sån liten karta. Kul!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Lost Games:

"Hövding, vi har tagit över Luxidoors huvudstad! Våra jättar belägrar Cymantis huvudstad i detta nu, och vår flotta är redo att inta en Bardursk ö."

"Strålande, fortsätt så!"

"Hövding, vi har tagit Cymantis huvudstad, men insekterna kastar gift ur dimman på oss, och vi ser svansen på en enorm tusenfoting."

"Björnskit! Hur går kampanjen mot avfällingarnas ö då?"

"De hade också en flotta, hövding. Och katapulter. Vår flotta ligger snart på havets botten!"

"Anslut Cymantis forna huvudstad till vårt vägnät."

"Lysande hövding, nu kan vi bygga ett monument och skapa en jätte!"

"Fast bygg en park istället."

"Hövding, en park kommer inte att vinna kriget åt oss!"

"Hm. Utbilda folket i filosofi!"

"Ursäkta, hövding, hörde jag rätt?"

"Fullständigt. Och skicka den där båten att utforska berget där borta. Där har kaptenen bra utsikt!"

"..."

Och så vann Bardur fredligt och levde resten av sina dagar i fred med sina grannar.

Screenshot_20210404-135835_Polytopia.jpg

Screenshot_20210404-135955_Polytopia.jpg
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Grattis @Xyas till vinst i Fields of Knights! Allt började så bra, jag träffade några Vengir som jag sakta lade för mina jättefötter...

Sen kom mammutriddarna och slog mina katapulter till tändvirke. Och sen kom Gaamis och frös mina jättar till is. Sen kom det visst nån Mind Bender och satte varma jackor på mina jättar och det var ju snällt men då var det redan klart.

Screenshot_20210405-081335_Polytopia.jpg
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Kalla svärd, kalla hjärtan. Let's rrrrrrrrumble! Nu ska vi avgöra vems läppar små som utav bär blir blå, en gång för alla!
Cold Swords är avgjort. Jag tog i godan ro över två tredjedelar av kartan och stängde in Ragnar på sista tredjedelen med hjälp av en sjö. "Dryland" vore kanske mer rättvist än "Lakes" på så här små kartor.

Den riktiga striden stod nog egentligen om Ragnars gruvstad Røfla. När jag tagit den och arrangerat en rad katapulter bakom jättar och klubbgubbar var det bara att rulla in i Ragnars huvudstad. Och det räckte ju i ett Might-parti.

Screenshot_20210405-082716_Polytopia.jpg
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Grattis @Xyas till vinst i Fields of Knights! Allt började så bra, jag träffade några Vengir som jag sakta lade för mina jättefötter...

Sen kom mammutriddarna och slog mina katapulter till tändvirke. Och sen kom Gaamis och frös mina jättar till is. Sen kom det visst nån Mind Bender och satte varma jackor på mina jättar och det var ju snällt men då var det redan klart.
Jag hade en så himla usel start i det spelet (som en ofta har med Polaris, trögare stam får man leta efter). Förlorade direkt första staden jag expanderade till och levde sen i fruktan att Ai-mo eller vengir skulle blicka söderut och raskt mosa mig till snöslask. Men Ai-mo och vengir slogs hellre mot varandra så jag kunde få växa och sprida isens evangelium i frid och fröjd 🥶
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hej!

FramtidsTåget AB måste tyvärr ställa in evenemanget "Hur Du skapar Framgång I Glaciärer med En Sång!" eftersom Basenanjis Oumajiklan begärts i konkurs.

Vi ber att få återkomma en annan gång.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hej!

FramtidsTåget AB måste tyvärr ställa in evenemanget "Hur Du skapar Framgång I Glaciärer med En Sång!" eftersom Basenanjis Oumajiklan begärts i konkurs.

Vi ber att få återkomma en annan gång.
Om intresse finns kan VinnarVision AB* erbjuda föreläsningen "Hur Du reser Dig ur askan - gång på gång: en Föreläsning om hur rätt Mindset och Grit tog mig till Toppen" som kompensation.

(*VinnarVision AB har köpt upp Basenanjis konkursbo.)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Haha, nästa varulvsspel jag arrar ska vara en fejkad kontorsmiljö där spelarna ska uppmuntras att använda klyschor och värdegrund för att vinna.

Jag kände mig så himla säker på segern i "Glaciers&Songs" med 2000 poängs försprång och allt.

Sedan dök skitjobbiga kålmaskar upp i söder samtidigt som Tant Ragnar mönstrade en imponerande flotta. Eftersom jag hade sjuttitusen städer var all tech onåbar.

Plus alla andra småmissar jag tydligen inte kan lära bort. :/

Tack för go' match iaf!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Verkligen fin match! Jag tyckte det såg sjukt mörkt ut ett tag, när jag både stångades med dig, @Basenanji och hade @Tant Ragnar och hans flotta utanför min kust (de jävlarna tog en stad från mig också). Jag tror det släppte när Tant Ragnar anföll Basse från havet. Då kunde mina kålmaskar, myggor och giftsprutande insekter bryta igenom Oumajiförsvaret. Cymanti är verkligen starka mot en försvagad motståndare - då går det ganska fort. Får se hur det slutar nu, om Ragnar lyckas peta in segern eller om jag får en runda till...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det går bra nu! X & X nånting hette den här matchen. Jag hade en jäkla skitposition i mitten och är ärligt talat rätt förvånad över att det gick så bra.

Screenshot_20210405-170101_Polytopia.jpg
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
BOOM!
View attachment 6015

Det var inte lite svettigt!
Snyggt @Vimes !

Jag fick en bra start i ett lugnt hörn. Jag hade dock lite för få städer på min kontinent för att expandera ordentligt. När jag väl hade en flotta igång kunde jag inte bestämma mig för om @Vimes eller @Basenanji var det största hotet, alternativt, det lättaste bytet. Det blev att knipa en stad av vimes, och två av basse. Jag klurade länge på om/hur jag skulle kunna spurta de sista poängen, men hittade inget sätt att få en extra trädgård på det draget.

Jag är nöjd att jag klamrade mig upp till en andraplats, och att jag lyckades hålla staden jag tog från maskarna!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Bay & Love då:

Jag har börjat kontra med Kickoo när jag ser att det är kartor med mycket vatten. Får jag till den där kombon med Trade och Sailing, då rullar pengarna in! Hade 45 stjärnor/runda i slutet. Lade jag dem på en fet flotta? Nej, på tech, jag hade tre oforskade kvar på slutet.

Screenshot_20210405-220436_Polytopia.jpg

Screenshot_20210405-220521_Polytopia.jpg
 
Top