Vi spelar Polytopia!

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Leon : "Jag vill vara cool som Basenanji och rida runt som Oumaji!"
Den hårda polytopia-verkligheten : "Vassego, här får du en stad i tom jämrans öken. Resurser? Ok du kan få en. Vad väntar du dig, det är ju en öken!"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Nu är min Polytopialista nere i två spel:

Map&Battles, där jag och @Hellzon kämpar i en rätt ojämn match. Gissa vem som har jättar och vem som inte har det? ;)

The Living Jungle* där jag har bjudit in några av de nya heta Polytopiastjärnorna för en dramatisk uppgörelse. Periklutz (aka @Leon ) ser just nu att gå mot segern, men vi får väl se vad som händer! Spännande!

*Undantaget intresset för rumpor vill jag ge fem stjärnor av fem för namnen i Polytopia! Bandnamnspotentialen är ju given, men tex The Living Jungle: är inte det ett superbra namn på ett rollspelsäventyr?! Kanske som svettigt OSR bland fördömda trappstegspyramider eller nutidsdrama bland journalister, gerilla, knarkbaroner, korrupta politiker, suspekta säkerhetstjänster mm mm?

Jag blir ju inspirerad! :D
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Först tänkte jag:

"Äsch, jag är för dålig, Tant Ragnar kommer krossa mig i sedvanlig ordning...buhu..."

Sedan blev jag uppringd av VinnarVision AB som hade ett mycket förmånligt erbjudande på Grit&Mindset-paketet!

Så nu kör vi @Tant Ragnar!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Först tänkte jag:

"Äsch, jag är för dålig, Tant Ragnar kommer krossa mig i sedvanlig ordning...buhu..."

Sedan blev jag uppringd av VinnarVision AB som hade ett mycket förmånligt erbjudande på Grit&Mindset-paketet!

Så nu kör vi @Tant Ragnar!
Glöm inte bort: de finns inte nått som heter "inte", använd inte de ordet! Tänk istället: "ja!", "allt är möjligt" å "carpe diem"! Ge dej själv chansen å tro på din egen förmåga så ska du se att allt kommer ordna sej! Ditt liv, dina val, ditt majndsett! Om du verkligen vill nått så måste du tro på de å aldri sluta kämpa för de! Ja känner en kille som inte har nån mobil, men tror du han tackar nej till en Polytopia-match bara för de? Nä, just det! Blir han utmanad å vill spela så får han väl se till att de går, allt är möjligt om man har rätt inställning! Han jobbar extra å skaffar pengarna han behöver för en mobil, eller bygger en egen. De e bara en fråga om rätt majndsett!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hett(?🥶?) tips! Om man möter en övermäktig invaderande styrka så kan man frysa alla dennes enheter, så blir det ingen invasion! (tills katapulterna kommer rullandes i alla fall 😢)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Hett(?🥶?) tips! Om man möter en övermäktig invaderande styrka så kan man frysa alla dennes enheter, så blir det ingen invasion! (tills katapulterna kommer rullandes i alla fall 😢)
Och motsvarande tips: om din motståndare kan frysa dina enheter vid en flaskhals så hjälper det inte att kasta fler enheter på henom innan du har katapulter och/eller slagskepp!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hett(?🥶?) tips! Om man möter en övermäktig invaderande styrka så kan man frysa alla dennes enheter, så blir det ingen invasion! (tills katapulterna kommer rullandes i alla fall 😢)
Kan ju tilläggas att det här är ingen vinnarstrategi. Mer en misunsam ”hen ska fan få betala för varje meter!”-strategi 😖
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Archers of Sauhas!

Great victory för de mäktiga och ilskna Vengir. Kom inte bort från min ö förrän sista rundan efter att ha gått över horder av jättar, katapulter och stridsskepp. Min första seger :D

Screenshot_20210406-185819_Polytopia.jpg

Cog.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag: "Hej, cool idé! Matcher på små kartor med Oumaji vs Oumaji borde vara *sjukt* snabba! Låt oss testa!

Spel 1: Liten karta med kontinenter, och ett stort hav mellan mig och @Basenanji .

Spel 2: Blodigt och utdraget ställningskrig där jag spammar katapulter och @Hellzon glatt förstör dem med sina riddare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Haha, @Tant Ragnar jag har ju usel koll på kartorna och vad de innebär. Hade jag bara tänkt lite så skulle jag förstås valt ett bättre underlag för våra stolta Oumajikrigare!

För övrigt är jag himla nöjd med att bara ligga ca 100 poäng efter Master Ragnar, just nu i runda 13 står det 3240-3145 i Ragnars favör. Vi får se hur länge jag hänger med! :D
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
1617802184890.png

Fick en riktigt sweet start i [VAD NU PARTIET HETTE] som Vengir på en egen liten ö och tja, det fortsatte på den vägen därifrån.
Hade mycket ut av att jag kunde blåsa fram tre jättar på kort tid och sen köra den gamla hederliga fregattbombningen från havet och rulla in med dessa som ockupanter i städer.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Misslyckades med att ta screenshot på slutpoängen på The Living Jungle, men tack alla för en kul strid.

"Och för första gången någonsin så vann den stolta björnklanen under Björnpappa Periklutz!"

"Men Gammelbjörn - vad var hemligheten bakom hans framgång?"

"Vissa viskar att en alldeles egen kontinent full av blåbär och granskog hade med saken att göra...!"
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
View attachment 6028

Fick en riktigt sweet start i [VAD NU PARTIET HETTE] som Vengir på en egen liten ö och tja, det fortsatte på den vägen därifrån.
Hade mycket ut av att jag kunde blåsa fram tre jättar på kort tid och sen köra den gamla hederliga fregattbombningen från havet och rulla in med dessa som ockupanter i städer.
Gah! Jag hade preciiiis forskat fram artilleri kraftigt nog att ta mig igenom isväggen som jag stångat mig blodig mot då din flotta rullar in och ger alla mina städer en rejäl bredsida!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
GG @Tant Ragnar! Snyggt spelat!

Ingen är förvånad, men nog kändes det lite snopet när jag ändå tyckte mig hålla jämna steg med dig ganska länge. Sedan blev det mest STOMP STOMP STOMP och en hel del KA-BOOM KA-BOOM KA-BOOM från dina superbåtar.

Och @Vimes - fan vad svårt det är att PAKTA i såna därna 1v1-matcher! Skärp dig! 😉
 
Top