Vi spelar Polytopia!

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Och i Paradise of Lolyda gratulerar vi...

View attachment 5714

...en flock höns under ledning av @Jimmy.

Det var ett kul parti. I början kunde jag sprida ut mig ganska fritt. Jag träffade på stackars @Xyas och hans Polarissnubbar. Vis av tidigare erfarenhet bestämde jag mig för att utrota eskimåerna från omloppsbana (svärma dem med Riders som inte blir stående kvar). Jag tror jag vräkte honom från två städer innan han blev sittande med en Defender bakom en stadsmur. Han muckade inte med mig, jag småmuckade lite med honom. Gott så.

Söder om min huvudstad bildades ett par flaskhalsar där jag, @Vimes och @Jimmy spillde varandras blod. Tror alla turades om att äga staden som låg där.

I väst stred jag också med Jimmy över en gräns av berg och skog. Han bröt nästan igenom en gång. Höns överallt. ÖVERALLT.

Men till slut drog ju Jimmy ihop poängen och vann. Grattis!
Kul parti, tack för god match och grattis Jimmy till vinsten!

Ett parti som kändes som det gick ganska bra, fram till att jag parkerade alla mina katapulter bredvid varandra och förlorade dem till en alv i kråsskrage på en struts!

Det var nog jag och inte vimes som var med i bråket om staden i mitten där :)

På tal om det - borde vi ha en lättillgänglig och uppdateringsbar lista med forumsnick - alias i polytopia? Skulle det vara ok för er om jag slänger upp något i typ Google docs? Det går att skriva i trådar, men det tycks mig som att det inte går att editera när posten blir för gammal, och folk tillkommer ju och byter nick titt som tätt...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Om ni kör en till är jag gärna med
Jag med. Jag är nerbantad till två partier i nuläget*, och i det ena väntar jag bara på det oundvikliga.

Ett google doc låter bra. Jag har det här inlägget bokmärkt men det går som sagt inte att uppdatera efter 24 timmar.

*) Minns ni hur vi började? "Ey, vi kanske ska köra ett andra parti för de som inte kom med i det första..." Och nu kör vi ett halvdussin simultanpartier för att må bra.
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
På tal om det här: vore det inte festligt, så här på en lördag, att samla allihop på en och samma karta?
Jag tackar vi aldrig nej till mer Polytopia, men....

... Stora partier (med typ 10+ spelare) är seeeega. Och interfacet är inte superbra när man ska flytta sina 20+ katapulter över kartan. Det sagt, varför inte som en kul extragrej? Men gärna "glory" istället för "might" så att det inte drar ut för mycket på tiden.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Jag tackar vi aldrig nej till mer Polytopia, men....

... Stora partier (med typ 10+ spelare) är seeeega. Och interfacet är inte superbra när man ska flytta sina 20+ katapulter över kartan. Det sagt, varför inte som en kul extragrej? Men gärna "glory" istället för "might" så att det inte drar ut för mycket på tiden.
Ja, tänkte det som något kan få tugga på över lite längre tid. Helt klart Glory! Om du har en komplett lista, och är vän med alla (jag har ännu inte lyckats bli det), får du gärna bjuda in. Tänk äran för den som vinner!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Mer onödig info:

Fin bandnamns-potential i många namn!

Min favorit just nu indierock/metalbandet

"Paradise & Destruction"

😎😀❤
 
Top