Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,545
Jag oroas av att det låter som att ni inte vill mörda varandra
Haha! Så du vill se blod va? Ok, starta en ny kamp så ska jag ge mitt allra blodtörstigaste!

#nejtillpacifism
#våldrenar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,545
Äh, jag orkade inte vänta på Vimes så nu har jag bjudit in några glada till den blodiga kampen om "The River of Wrath"!

Morr!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Äh, jag orkade inte vänta på Vimes så nu har jag bjudit in några glada till den blodiga kampen om "The River of Wrath"!

Morr!
Men The River of Wrath är ju en vattenkarta. Det kommer ju mest bli gulligull, sitta på stranden med en koksnötdrink och ha fötterna i det svalkande vattnet? Hula hula och delfiner som hoppar med solnedgången som bakgrund? Leka med barkbåtar och ligga i hängmattan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,545
Men The River of Wrath är ju en vattenkarta. Det kommer ju mest bli gulligull, sitta på stranden med en koksnötdrink och ha fötterna i det svalkande vattnet? Hula hula och delfiner som hoppar med solnedgången som bakgrund? Leka med barkbåtar och ligga i hängmattan?
Det ska tydligen finnas någon sorts teknologi som tillåter katapulter till havs. Fråga @Tant Ragnar eller @Hellzon som vet mer om den saken! :D
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men The River of Wrath är ju en vattenkarta. Det kommer ju mest bli gulligull, sitta på stranden med en koksnötdrink och ha fötterna i det svalkande vattnet? Hula hula och delfiner som hoppar med solnedgången som bakgrund? Leka med barkbåtar och ligga i hängmattan?
Bjud in mig till en vattenkarta så får du se! Vattnet kommer garanterat att vara ”svalkande” 😉
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
View attachment 6088
Forests and giants. Lite av ett konceptparti precis som 9 spelare på minsta banan. 6 spelare på största banan. Möte bara en enda motstånadre (cymanti) som snabbt fick slå till reträtt för riddare trumfar spindlar. Sen var det bara att bygga ut min ö i godan ro.
Ja det var en väldigt fridfull omgång, tyvärr också väldigt svårt att komma ifatt. Jag gick åt fel håll i början och förlorade en omgång på att nå mina städer. Men jag tror att vi har ett nytt rekord. 3370 poäng i sista rundan OMG, wp @Xyas !
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
@Tant Ragnar du har utmanat mig på en 1v1 men jag kan inte välja cymanti? Vad är grejen?
märkligt? det låter ganska exakt som motsatsen till det jag ville! det jag försökte var att "disabla" alla tribes utom cymanti. kör man mot datorn på det sättet så säkerställer det att det blir en 1v1 cymanti-match. det kanske inte fungerar så i online?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Butte of anpilu.

Herre. Jösses. Vilken berg-och-dalbana.

Först var jag säker på att vinna, för jag hade rätt bra startläge.

Sedan fastnade jag på vimes slemmaskar och guldfinks bågskyttar.

Sedan började det välla in tusenfotingar, och slagskepp skymtade vid horisonten. Jag var 99% redo att bara ge upp. Men sedan måste ni alla fokuserat helt på varandra. Jag lyckades knipa en sen neutral by som jag fick behålla från Xyas, och sedan tickade det på in i mål.

Superkul match, tack @Vimes , @Xyas och @guldfink !Screenshot_20210419-195017.jpg
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,545
Ni har säkert sett det, men den här veckan verkar PolytopiaDevs ha en kampanj där de skänker pengar till trädplantering om man köper Elyrionstammen. Det är ju förstås slugt tenk som ligger bakom men om man gillar träd och ändå är lite sugen på Elyrion är det kanske läge just nu?

Läs mer här:

 
Top