Nekromanti VFX: Intresseanmälan

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag suger

Jag suger. Jag har inte skrivit något, jag orkar inte fixa något nu, och jag har alldeles för många andra saker jag borde göra de närmaste månaderna att jag inte kan ta en sak till som ligger och gnager. Tyvärr. Om platsen inte kan fyllas kan jag naturligtvis tvinga mig att vara med, men om någon annan vill ha den ställer jag den mer än gärna till förfogande. Sorry.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Shaka kaBhekuzulu

Den jättelika zulukrigaren Shaka kaBhekuzulu visade prov pà sin blodtörstighet redan som barn, tvà àr gammal krossade han sina tre bröders skallar efter de stulit hans mat. Redan som sjuàring var han stor som en vuxen man, vid nio àrs àlder var han fruktad av alla de andra männen i byn. När Shaka elva àr gammal ströp det mannaätande lejonet Blodtand med sina bara händer nàde ryktena om hans styrka zulurikets konung som lät kalla pà honom och gjorde honom till den främsta av sina krigare. Shaka fortsatta att växa, bàde i styrka och blodtörstighet. Fullvuxen var han sà gigantisk att de resligaste zulukrigarna sàg ut som pygmeer vid hans sida. Alla fruktade honom, de andra krigarna darrade vid hans ankomst, för de visste att om inga andra fiender fanns var det de som skulle dö i Shakas händer. När zulukrigarna krossade Ndwandwe stammen, sägs det att Shaka dödade fler fiender än alla andra zulukirgare tillsammans.

När zuluriket gick i krig mot britterna var det Shaka som gich i det främsta ledet. Efter att alla andra zulukrigare flytt eller stupat kämpade Shaka vidare. Genom ett hav av död och förgörelse, genomborrad av tusen kulor slog han sig fram till den brittiska befälhavaren Sir Bartle Thesiger och slet skrattande loss den brittiska hundens huvud. Shaka fortsätta dräpa de brittiska veklingarna medans hans blod och liv rann ur honom. Làngt efter att striden slutat hämtades hans sargade kropp och den döde Shaka fördes i hemlighet till Afrikas mäktigaste shaman. Med svarta häxkonster kallades Shakas ande tillbaka in i hans döda kropp. Sedan dess har legenden om den svarta jätten, döden förkroppsligat spritt sig över Afrika. Ingen vet varifràn han kommer ifràn eller varför han slàss, men alla har hört legenderna om hans dàd. Det talas om en ensam man som dödade hele Tsvaro-milisen,man viskar om hur en svart jätte slogs pà ANC sida i Namibia och krossade pansarvagnar med sina bara händer. Varför Shaka har kommit för att slàss i VFX vet ingen, men en sak är säker blod kommer flyta.

Förmàgor

Gigantisk - Shakas storlek och styrka är upphov till legender.
Död- Shaka är redan död och man kan väl bara dö en gàng, eller?
Vapen- Shakas spjut och sköld är sà tunga att den krävs sju fullvuxna män för att ens kunna lyfta dem.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Re: Shaka kaBhekuzulu

Hurra, vi är fulltaliga igen! Kickass karaktär, kefka.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Re: Wakizashi Kid

Kid låter via sin agent meddela att han kommer att befinna sig på rehab under hela julen (from typ 20:e till nyår) och satsar på att vara tillbaka i början av nästa år med en fräsch solbränna och kaxig attityd.
 
Top