Nekromanti VFX: Intresseanmälan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
  • Du kan endast rösta en gång, och kan inte ändra din röst. Tänk på detta, och rösta inte förrän i slutet av fajten. Det gör det dessutom
  • Tänk på att en fajter som aldrig tar spö gör fajten mindre underhållande, och detta bör inte uppmuntras genom röstning. Om en fajter hela tiden undviker alla coola anfall motståndaren gör, istället för att ta smällen och
  • Om du själv deltar i fajten, rösta gjärna på dig själv. Detta innebär att man inte kan "fuska" genom att rösta utan att den andre inte gör det.
  • Inaktiva fajters som tar lång tid på sig innan de svarar på motståndarens inlägg bör inte uppmuntras.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Wakizashi Kid

Wakizashi Kid

Att samurajskolan i New York brann ner var Wakizashis fel. Eller, det var ju inte med flit, han glömde bara fimpa ciggen ordentligt på killtoan. Stormästaren var skitsur och Wakizashi Kid relegerades.

Så Kid åkte till Japan och lärde sig nya samurajtekniker.

Han återvände till New York och vann World Death Cup of Death. Det gick inte ens att tvätta bort allt blod från hans två svärd...

Idag är Wakizashi Kid 17 år med spretigt svart hår. Han sägs arbeta för den Jamaicanska knarkmaffian och har fulländat Dokkōdō Fury Stance. Han sägs t.o.m ha lärt sig den omöjliga självmordsattacken Seppuku of Death, utfört den - och överlevt!

Och nu har han anmält sig till VFX! Bara den bäste är bäst!

Fakta - Kända Moves
Seppuku of Death
Buddhas Face of Blood
Double Sharkfist
Helikoptern
Invisible Blade. Of Death
Invisible Blades. Of Brutal Death
No Shadow Leap
High Kick of Hell
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Re: Wakizashi Kid

Runt 20-25 Januari är jag i Tyskland. Och Kid slåss helst på vardagar.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Nanoapan

(Kort teaser: längre version på söndag.)

Jag anmäler Nanoapan: uplifted apa (av ännu obestämd art), hemlig agent, astralpirat, mästare på sjutton stridskonster och att bita näsan av folk.
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Nanoapan

Finns det möjlighet att endast delta som publik? Så att man kan rösta, men ej delta i fighter?

Vill gärna vara delaktig på något sätt, men känner mig egen forumaktivtet såpass väl att jag ej tror att den är tillräcklig för aktivt fajtande.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Re: Nanoapan

Dice said:
Finns det möjlighet att endast delta som publik? Så att man kan rösta, men ej delta i fighter?

Vill gärna vara delaktig på något sätt, men känner mig egen forumaktivtet såpass väl att jag ej tror att den är tillräcklig för aktivt fajtande.
Alla på forumet får rösta, inte bara de som är anmälda till fajter.

Vad gäller aktivitet så behöver man som sagt endast fajtas i tre dagar i januari (och sedan i februari om man går vidare), och man har möjlighet att specificera perioder då man inte kan.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Nanoapan

Så, två spelare går in i en episk arena, slåss i friform under tre dagar (IRL) och därefter bestämmer publiken vem som ska vinna?`Har jag fattat det hela rätt?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Re: Nanoapan

Halvtand said:
Så, två spelare går in i en episk arena, slåss i friform under tre dagar (IRL) och därefter bestämmer publiken vem som ska vinna?`Har jag fattat det hela rätt?
Just så, ja.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Nanoapan

I så fall kan detta bli det bästa PBF jag någonsin deltagit i. Reservera en plats till mig, så ska jag bestämma vad jag ska spela. Sen brakar det löst i byxan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Re: Nanoapan

Halvtand said:
Reservera en plats till mig, så ska jag bestämma vad jag ska spela.
Ain't no such thing. Du kan skriva en teaser och återkomma med en längre text, som Dimfrost gör, men tills jag fått in en karaktärsbeskrivning är du icke anmäld. Dock tror jag att det är ganska lugnt. Två platser av tolv är tagna, liksom.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Amazon Vixen Facefrag the Playmate of Death

Amazon Vixzen Facefrag the Playmate of Death

Ångestfyllt jämmer och upphetsade hurrarop hörs varän Vixzen går. Hennes handgranatsstidsgissel viner genom luften och slår sönder hjärnan på en närgången pressfotograf. Den blodstänkta marmorn klickar under hennes stålstilettocombatboots när hon stiger in på arenan och mottar publikens jubel. Hon tackar dem med en stenhård mördarblick och slickar pressfotografens hjärnsubstans från sin överläpp.

Vapen:
'Ett stridsgissel som har en handgranat istället för huvud, handgranaten kan ersättas när den sprängts
'Spikbeklädd rustning i stål som skyddar vitala områden såsom vader, underliv och bröstvårtor
'Rambos pilbåge + diverse eld/gift/granat/mördar-pilar
'En MG42a, nonchalant slängd över axeln
'Stålstilettocombatboots

Hon är oäktingen som blev till vid Rambos våldtäkt av Bruce Lee, Vixzen kan allt om strid och grymhet. Hon ställer upp i VFX för att till slut få sin hämnd.

Amazon Vixzen Facefrag slåss inte på fredagar eller lördagar.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
XCT Mk III

I en låda i ett övergivet hus hittade Kapten Nemo Da Vinci's anteckningar över denna makabra dödsmaskin. Efter Da Vinci's anteckningar skapades en prototyp av XCT. Capten Nemo fick dock aldrig möjlighet att sammanställa XCT då han gick förlorad vid Lincoln Island och prototypen följde med Nautilus till bottnen.

År 1901 startades en ytterst hemlig oganisation av Proffesor Moriarty "The Napoleon of Crime" för att bärga Nautilus för sina egna förvridna syften. Under bärgningen uppmärksammar Preoffesorn prototypen av XCT och börjar arbetet med att verksttälla modell XCT Mk II.

År 1925 startas en expidition på Intiativ av Albert Einstein. Genom det brittiska underrättelsetjänsten ha tipsat honom om Moriartys dödsmaskin som rapporterat vara orsaken till över 10,000 döda japener vid slaget vid Yalu River 1904. Albert Einstein hyrde in den framstående arkeologen Dr Henry Walton för att leda expeditionen. Efter en hård strid lyckades Henry Walton med en vacker list överlista dödsmaskinen och infånga den.

Albert Einstein började finjustera maskinen för att tjäna Världsfred och ständigt vara en kamp mot ondskan. Efter att blivit fått avslag av statliga bidrag lämnade Einstein över projektet till J. Robert Oppenheimer som fortsatte Einsteins beräkningar och tillförde egna mekaniker.

När J. Robert Oppenheimer avledd 1967 övertogs utvecklingen av XCT av Anthony Edward "Tony" Stark som lade ner massiva belopp på att slutföra beräkningarna av XCT, och lägga til sin personliga touch. Tony Stark var nära att slutföra sitt mastodont projekt men blev tvungen att lämna över projektet till S.H.I.E.L.D år 1989 som ansåg att Tony Stark började bli en samhälls fara.

S.H.I.E.L.D hyrde in General Dynamics för att slutföra det långa projektet XCT. Efter 19 år av finjusteringar modifieringar är den äntligen här XCT Mk III den mänskliga Pippi Långstrump Cyborgern. Med Auto-infuskiska automatiska Srb Kanoner i hårflätorna, Herr nilsson missiler och en combat system inprogrammerad med stridstekniker från det senaste 100åren av krig. Skall den sätttas på prov för första gången i denna dödsfyllda turnering.

Kända tekniker:

The everlasting energy bolt of Prusseluskan
The shitload of Herr Nilsson missiles
Round blood face kick a la Kling o Klang
Uppercut of everlasting pain of Kapten Efraim Långstrump
Lilla Gubbens devestating touch of death.
Trippel punch and round kick energy combo in Tommy and Annika style.

[Edit]- På grund av ett fel i Fgs Kretskortet fungerar bara XCT på vardag.

//Flurtis
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Lyyysande spel!

Jag anmäler:

РАСПУТИН-4

En av den forna Sovjetunionens mest välbevarade hemligheter, Rasputin-4 är den fjärde i ledet av supersoldater skapade från den ryske trollkarlen Grigorij Rasputins DNA. Tränade under oskattbart topphemliga förhållanden i den mörkaste och mest gudlösa form av Tekno-svartkonst, Rasputin-4 och hans föregångare utför ett vapen nästan lika skrämmande som moderlandets samlade kärnvapenarsenal tillsammans. Hans föregånare, Rasputin-2, låg bakom de stora segrarna mot fascismen i Stalingrad och Kursk, och det ryktas om att den femtio megaton tunga Tsarbomben som detonerades i Sibirien 1961 i själva verket var Rasputin-3 på dåligt humör.

Rasputin-4 väcktes långt efter Sovjetunionens fall, då en dekadent medlem i den nya kapitalistiska ryska oligarkin köpte lös hans svarta stålsarkofag på ett militärt överskottslager i Smolensk. Rasputin-4 fick omedelbart arbete som personlig livvakt åt honom, men visade sig vara olämplig för detta efter att ha jämnat åtta kvarter med marken i centrala Moskva bara för att stoppa en väskryckare.

Rasputin-4 anmäldes därmed till VFX, fylld av vrede gentemot den kapitalistiska nya världen och alla som talar med tysk brytning. Za rodinu! Za revolutsii!

Exakt vilken stridsteknik som Rasputin-4 besitter är okänd, men rykten talar om nekromantiska horder av odöda rödgardister, röda dödsstjärnor, benkrossande hammare och välslipade skäror.

Rasputin-4 föredrar att slåss på vardagar, då han är upptagen med att stå i brödkö under helgerna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
  • Wakizashi Kid (Måns)
  • Nanoapan (Dimfrost)
  • Amazon Vixzen Facefrag the Playmate of Death (Wilmer)
  • XCT Mk III (flurtis)
  • РАСПУТИН-4 (Avidyasattva)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jochum Alexander Tisselius

Under mitt artistnamn som fajtermanager, Razorwire Anderxxonz anmäler jag härmed den bästa, den kanske dödligaste, och minst anmärkningsvärda, fajtern i mitt stall:

Jochum Alexander Tisselius
– världens mest dödlige kontorsråtta –

Jochum Alexander genomlevde första delen av sin tid på jorden som en av de på Korkovacs oansenlighetsskala högst rankade kontorsråttorna i historisk tid. Endast hans oväntade överlevnadstalanger gjorde att han överlevde sina första dagar, eftersom hans mor inte lade märke till honom under hans födsel.

Herr Tisselius växte upp till en fullfjädrad kritstrecksnisse, och hans redan utmärkta oansenlighet och överlevnadsskillz sattes på sin spets när han blev biten av en radioaktiv robotninja. Istället för att tyna bort i radiakförgiftning blev han hiskeligt förändrad, och nu gör han alltså debut på fajtingscenerna som...

Jochum Alexander Tisselius
– 50% kontorsråtta. 50% robotninja. 100% dödlig. –

Jochum Alexander kan tack vare sin oansenlighet förmodligen ta sig tid för fajting vid vilken tid i veckan som helst, eftersom ingen skulle sakna honom på kontoret. Om jag, Razorwire Anderxxonz, får mer glamorösa gig någon annanstans på klotet under den aktuella tiden så ska jag göra mitt bästa för att coacha Jochum Alexander på distans ändå.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
jag anmäler mig som

Lacerta
70 cm lång antromorfisk salamander med extremt snabb reaktionstid och en skin så halt att det är nära nollpunkten i friktinktions kraft.
han slåss med en förgiftad dolk i vänster handen och en stöt generator som han har på andra handen.

Historia
Lacerta var en lönnmördare och lyckades ganska bra tills han blev oförsiktig och upptäckt och nu gömmer han sig genom att vara så pass synlig att ingen misstänker honom för att vara mördare, dessutom vill han vinna för att kunna begära högre pris, vem vill ha en mesig lönnmördare?.

Utrustning
Förgiftad Dolk: 15cm lång (förlamnings gift, verkar långsamt ifall man inte träffar en större blodåder)
Stögenerator: 4x5 cm storfungerar så att kraften som slåss på den absorberas och lagras till man byter då den skickar iväg all lagrad kraft i en smäll T.ex ifall en pistolkula skulle åka mot honom skulle den stanna ifall den träffar generatorn eftersom all rörelse kraft som var i föremålet absorberas
en läder rem över skuldran med en liten väska innhehållandes 70x förgiftade nålar och en flaska gift (samma gift som dolken)
Teleporterings modul: som kan teleportera honom 3 meter, det påverkar inte rörelsen så ifall han blir kastad upp i luften och teleporterar sig neråt kommer han fortfarande flyga uppåt med samma hastighet han hade som när han teleporterade sig.

"Special moves"
Quill Wall
The Planet Crusher
True Backstab
Poison Bolt
Deflection
The Digger

Väldigt möjligt att jag lägger upp bilder både på Lacerta samt hans Utrustning senare
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Från den mystiska forntiden kommer den mäktiga kämpen Oggbarr Murbräckare.

Oggbarr var en stor härförare under vikingatiden och var inte bara den första österlänningen i vad vi nu kallar Amerika, han var även först i Japan, Afrika och på månen.
Oggbarr fick sitt namn efter att han fått order om att slå ner en port. Han fällde då tio tallar, samlade ihop dem, lövade av dem och band ihop dem. Med tallarna på ena axeln sprang han så fort han kunde mot muren. Muren föll som en flugskit.

Med hjälp av en hemmabyggd tidsmaskin från IKEA lyckades någon olycklig skapa en reva i tidsrymden och då få detta excellenta exemplar av manlighet till vår tid.

Oggbarr har inte med sig så många vapen in i ringen. Under sin korta vistelse har han lyckats hitta ett riktigt bra svärd. En helspejsad skäggyxa och en diamantprydd sköld som tydligen inte bara blockerar magi utan som också står emot det mesta i stryk-väg.

"Special moves"
Den ofrivilliga skrevbragden.
Sköldsmäll.
Skäggvirvel.
Smärta.
Dubbelhugg och trippelhugg.
Skärpslitare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Fuckin' Bloody McJack

McJack är STOLT son till Willie O'Dillie, en av första (och andra) världskrigets mest dekorerade hjältar. O'Dillie klarade ensam av Omaha Beach + Koreakriget (fast det förnekar förstås de homofila kommunistfittorna i "Den där djävla Judestugan" (= Vita huset)).

Bloody McJack började sin hjälteaktiga karriär i militären som privatchaufför åt Arnold Schwarzenegger under Påskkriget.

Bloody McJack har gått i Pentagons hemliga militärgymnasium, på Fort Braggs arméskola samt tagit jävligt övertygande privatlektioner för sergeant Tooley O'Dooley som är känd för att knäcka alla sina rekryter till vansinnets brant. McJack har alltid gått ut alla kurser och skolor med högsta betyg, som kursetta och han har klarat av alla uppdrag så bra att han idag är rektor för alla Amerikas militärutbildningar.

McJack behärskar närstrid, närstrid på avstånd, pistol, gevär, pansarskott, nunchakus, shuriken, alla typer av svärd, och en inte blygsam del av Officepaketet. Han är dessutom med i Gröna baskrarna, Främlingslegionen, Spetsnaz, Israeliska Agentunionen och Centerpartiet.

McJack upplevde en kortare inre kris (mellan 12.47 och 14,46 den sjuttonde februari 1976) som tvingade honom och röra på sig och då kom han i kontakt med väldens farligaste ninjaklan, Thousand Deadly Shurikens, där han idag är stormästare. På vägen hem blev han ombedd av den engelska regeringen (och kungahuset) att ta över MI:5. Han har själv utvecklat ALLA James Bonds tekniska apparater.

McJack kan dricka en dunk bensin på 7,4 sekunder och välta en framrusande tjur enbart med sin erigerade penis. Faktum är att alla som låter bli att onanera med hjälp av en hammare och städ är fjolliga i hans ögon.

McJack bor i en bungalow på Bali, i ett penthouse i NY, i ett slott i södra Tyskland, under antarktis i ett personligt specialbyggt laboratorium, eller på en egen atoll i mikronesien.

Nu har McJack tröttnat på sitt alldagliga liv och vill ha lite kul. Därför ställer han upp i. "Den här fittiga tävlingen med japanska stjärtgossar och robotekniska hermafroditer!"

Och han är jävlar-i-mig inte rädd för att slåss fult.

/Basse
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag anmäler Jolene "Nasty" Henderson, en äkta trailortrash-kvinna med flertalet dubbelkusiner i släktträdet. Jolene kan enklast beskrivas som "massiv", uppfödd på allt som kan friteras i ister och hon har ett käkparti som får rottweilers att gny av avund.

Jolene har vuxit upp i en husvagn med utsikt över en koppargruvas sligdamm (därav hennes kopparfärgade hår och blåaktiga hy) där hon har slagits med sina tretton äldre halvsyskon och motat bort sina tafsande styvfäder varje dag sedan sex månaders ålder. Som tonåring extraknäckte hon på rodeos och hamnade därefter i wrestlingscirkusen, inte som brottare utan som indrivare av diverse spelskulder.

Jolene kan slåss med män, kvinnor, djur, gamlingar, träd eller maskiner. Hon äter spik till frukost och krossar knäskålar mellan skinkorna under tiden. Hennes främsta vapen är hennes sylvassa naglar, hennes obarmhärtiga skrevspark och hennes vilda stridstjut som spräcker trumhinnor och får kaktusar att vissna.

Anledningen att Jolene ställer upp är att hon vill testa alla klena och veka män för att se om det kan finnas någon tillräckligt potent avelshingst som duger till att föra släkten Henderson vidare. Kvinnorna kan hon spöa upp som en bonus.
 
Top